לייטביטס הכריזה על אבזר ניהול הזכרון SuperSSD

28 אפריל, 2019

מדובר באבזר ניהול הזיכרון המאסיבי הראשון בעולם העומד בתקן NVMe/TCP, המאפשר למחשבי בינה מלאכותית גישה מהירה מאוד אל מערכי זיכרון בנפח של עד 1PB

כחודשיים מאז שיצאה משלב הפעילות החשאית, הכריזה חברת Lightbits Labs מכפר-סבא על אבזר ניהול הזיכרון המאסיבי, SuperSSD, המאפשר לנהל מערכי זיכרונות SSD גדולים באמצעות רשת איתרנט מהירה. האבזר מופיע במסד U2 של שרתים ומאפשר גישה מהירה אל מערכי זיכרון גדולים בנפח של 64TB-1PB בזמני השהייה של פחות מ-200us, באמצעות ממשקי 100GbE.

מייסד משותף ויו"ר החברה, אביגדור וילנץ, אמר שהאיחסון הוא אחד מהמרכיבים המרכזיים במערכות לימוד מכונה ובינה מלאכותית (AI). "מערכת SuperSSD משנה את כללי המשחק בתחום, מכיוון שהיא מאפשרת גישה מהירה מאוד אל כמויות גדולות מאוד של מידע". חברת לייטביטס פיתחה רעיון חדש לשיפור זמני התקשורת בין מערכי הזכרון הבלתי נדיפים מסוג SSD במרכזי הנתונים, לבין המעבדים, אשר מקצר משמעותית (50%) את זמני ההשהייה.

הרעיון מבוסס על יצירת פרוטוקול תקשורת חדש, התקן מאפשר קישור מהיר בין התקני הזיכרון לבין השרתים והמעבדים במרכז הנתונים, על-גבי תשתית תקשורת ה-IP הקיימת. הפרוטוקול חוסך השקעות עצומות הדרושות לצורך בניית קווי תקשורת ייעודיים בין הזיכרונות לבין המעבדים. הרעיון הביא לניסוח התקן החדש NVMe/TCP באמצעות קבוצת העבודה התעשייתית NVM Express, כאשר לייטביטס מובילה את ניסוח התקן שאושר בסוף 2018. למעשה, ארכיטקט התוכנה הראשי של החברה, שגיא גרימברג, נחשב למנסח הראשי של תקן NVME/TCP.

מאז הקמתה לפני כשנתיים, גייסה לייטביטס כ-50 מיליון דולר משותפות אסטרטגיות גדולות, ובהן DellEMC, סיסקו ו-Micron. בתחילת חודש מרץ השנה היא הכריזה על המוצרים הראשונים שלה: כרטיס PCIe מדגם LightField להאצת הביצועים, ותוכנת LightOS המתחברת אל תשתיות מרכז הנתונים ומנהלת את התקשורת עם התקני האחסון. הכרטיס מבצע חלק מפעולות החישוב הנעשות כיום בשרת האחסון, ועל-ידי כך מסיט ממנו עומסים.

למידע נוסף: לייטביטס-לאבס

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אביגדור ולינץ , זיכרונות