DA תייצר את מערכות הגנת ה-GPS של אלביט

1 מאי, 2019

המערכת מתוצרת חטיבת אלישרא באלביט תיוצר בפינלנד ותשווק לצבאות באירופה. שוק ההגנה בפני שיבושי GPS צומח בקצב שנתי של כ-7.5% וצפוי להגיע להיקף של כ-5.5 מיליארד דולר בשנת 2023

חברת אלביט מערכות (Elbit) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם DA-Group הפינית, בייצור ושיווק מערכות להגנת אותות GPS בפני שיבושים. לפי ההסכם, DA-Group תייצר ותשווק את מערכות ההגנה של אלביט ממשפחת iSNS – Immune Satellite Navigation System. שיתוף הפעולה מיועד לסייע לאלביט לשווק את המערכת ביבשת אירופה. החברה הפינית מתכננת לשווק את המערכות בעיקר עבור יישומים ביטחוניים.

מערכת iSNS תואמת לכל רשתות הניווט הלווייניות הקיימות היו בעולם, ומגינה על האותות גם מבלי לדעת היכן ממוקמים הלוויינים המשדרים אותם, או האנטנה הקולטת. מנכ"ל קבוצת DA, סמי קוניטיאני, אמר שחטיבת אלישרא של אלביט היא מובילה תעשייתית ברורה. "הדרישה ל-iSNS נמצאת בעלייה בגלל הגידול באיומים לשיבוש אותות GPS. "לאחרונה היו מספר תקריות מהסוג הזה במרחב הסקנדינבי. בתחילת השנה שותק מכשיר ה-GPS של מטוס נוסעים בצפון סקנדינביה בפעולת שיבוש שהשפיעה גם על פינלנד. מערכות iSNS מספקות פתרון יעיל לבעיה הזאת".

שיבוש אותות הלוויין נעשה באמצעות שידור רעש בתדרי התקשורת של מערכות GPS. מדובר במשימה קלה יחסית, מכיוון שהאותות של לווייני הניווט הם חלשים מאוד. אות אופייני הוא בהספק של כ-1.5dB, בהשוואה לאות שידור טלוויזיה המגיע למכשיר הביתי בעוצמה של 25-46dB. להערכת התעשייה האווירית, אות שיבוש בעוצמה של 1Watt יכול לשבש אותות לוויין ברדיוס של 40 ק"מ מסביבו. פירוש הדבר, שעבריינים אזרחיים המשתמשים בשבשי GPS כדי לגנוב רכב או סחורות, יכולים לייצר הפרעה למערכות קריטיות כמו מערכות תעופה אזרחית או מערכות צבאיות סמוכות.

להערכת חברת המחקר מקרט-אנד-מרקטס, שוק ההגנה בפני שיבושי GPS צומח בקצב שנתי של כ-7.5% וצפוי להגיע להיקף של כ-5.5 מיליארד דולר בשנת 2023. מדובר בתחום נוסף שבו מתקיימת תחרות ישירה בין אלביט לבין התעשייה האווירית. התעשייה האווירית מספקת את מערכת ADA להגנה בפני שיבושים של אותות ניווט לווייניים. בחודש שעבר היא דיווחה על פיתוח גרסה יבשתית של המערכת (ADA-O) ועל עיסקה בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים לאספקת המערכת למדינה בדרום מזרח אסיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות