עיכובים בהזמנות מהודו חתכו את הכנסות סרגון

7 מאי, 2019

הכנסות הרבעון הראשון ירדו ב-20% וחלקה של הודו בתמהיל הגיאוגרפי ירד מ-38% ל-15%. החברה מנהלת מגעים עם מפעילה בארצות הברית לשדרוג הרשת לדור החמישי

עיכובים בהזמנות מלקוחות החברה בהודו פגעו בצורה ניכרת בהכנסותיה של חברת סרגון (Ceragon) ברבעון הראשון של השנה. החברה, המספקת פלטפורמת תמסורת אלחוטית (Wireless Backhaul) להגדלת קיבולת של רשתות תקשורת לדור הרביעי ולדור החמישי, דיווחה הלילה על הכנסות של 69.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, ירידה של 16.9% בהשוואה לרבעון המקביל וירידה של 19.3% בהשוואה לרבעון הקודם. בעקבות פרסום הדו"ח נעלה אמש מניית החברה את המסחר בנסד"ק בירידה של 4%.   

השוק ההודי היווה ב-2018 את שוק היעד העיקרי של החברה והיה אחראי לכ-38% מהכנסות החברה, וזאת על רקע ההתפתחות המואצת של שוק האינטרנט המקומי והמעבר הנרחב לרשתות LTE (דור רביעי). עם זאת, ברבעון הראשון צנח חלקו של השוק ההודי בתמהיל ההכנסות של סרגון לכ-15% בלבד.

בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח ציין מנכ"ל ונשיא החברה, עירא פלטי, כי העיכובים בקבלת הזמנות המשך מלקוחות החברה בהודו לא היוו הפתעה, והסביר כי הדבר נבע כתוצאה מתהליכי התקצוב והשינויים הארגוניים בקרב הלקוחות לקראת השנה הפיסקאלית הבאה. וכי החברה צופה כי ההזמנות יתקבלו עוד במחצית הראשונה של השנה. "אין כל שינוי בתנאי המקרו של שוק התמסורת האלחוטית בהודו. אנחנו מצפים לקבל את מקבץ ההזמנות הבא להמשך פרישת הטכנולוגיה ממש בימים הקרובים." פלטי חשף כי החברה מנהלת בימים אלה מגעים מתקדמים עם מפעילת התקשורת הגדולה בהודו. לאור זאת, בחברה לא משנים את הצפי שלהם כי ממוצע ההכנסות לרבעון ב-2019 יעמוד על 80-85 מיליון דולר, בדומה ל-2018.

"אנחנו בשלב הראשון של מהפיכת הדור החמישי"

בתוך כך, בחברה ממשיכים להרחיב את דריסת הרגל שלה במהפכת הדור החמישי. לפני כחצי שנה הודיעה סרגון כי שדרגה את פלטפורמת התמסורת האלחוטית שלה, FibeAir IP-20C, כדי לאפשר לספקיות של שירותי תקשורת לבצע את המעבר בין רשתות LTE ל-5G. לפני כחודש חתמה סרגון על שיתוף פעולה עם NEC, אחת מחברות הטלקומוניקציה הגדולות ביפן, לפיתוח פתרונות תמסורת אלחוטית לדור החמישי. "אנחנו בתחילת השלב הראשון של שדרוג הרשתות לדור הבא, תהליך שאמור להימשך כמספר שנים. אנחנו נמצאים בעמדה טובה לקחת חלק בתהליך הזה וזאת בהיותנו ספקית התמסורת האלחוטית המועדפת של מרבית מפעילות התקשורת," אמר פלטי בשיחת הוועידה.

השוק המרכזי שבו מתרחשת כעת מהפיכת הדור החמישי היא ארצות הברית. "הלקוחות העיקריים שלנו בארצות הברית מטמיעות פתרונות תמסורת שנועדו לפשט את הרשתות ולהכשיר את הקרקע לדור החמישי." פלטי סיפר כי החברה מצויה בדיונים עם מפעילת תקשורת מרכזית (Tier-1) שעדיין לא נמנית עם לקוחות החברה בארצות הברית. "הם מגלים גדול בפלטפורמה החדשה שלנו, IP-50."

סרגון פועלת בתחום התמסורת האלחוטית ומספקת פלטפורמה המאפשרת למפעילות תקשורת להרחיב את קיבולת הרשת שלהן, וזאת ללא צורך בשדרוג משמעותי של התשתית הקרקעית, ובכך מהווה פיתרון יעיל באזורים מאוכלסים ובאזורים מרוחקים. הפיתרון הזה מציב את החברה בעמדה טובה לנצל את שתי מגמות עיקריות בעולם התקשורת הסלולארית: המעבר של שווקים מסוימים, כמו למשל הודו, מתשתית 3G ל-4G ותחילת שדרוג התשתיות לדור החמישי, שמתחילה כעת בעיקר בצפון אמריקה וצפויה להתרחב בשנים הקרובות למקומות נוספים בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , דור חמישי , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: סרגון , עירא פלטי