אורורה לאבס ו-NTT Data משיקות עדכוני תוכנה לכלי-רכב על גבי רשתות 5G

24 ינואר, 2023

השילוב בין טכנולוגיית עדכוני התוכנה של אורורה, וקישוריות דור חמישי, יאפשר להפחית עלויות וצריכת אנרגיה, ולעדכן 5,000 כלי-רכב במקביל בתא סלולרי אחד

חברת ה-IT היפנית NTT DATA , שבבעלות ענקית הטלקום NTT, וחברת אורורה לאבס (Aurora Labs) הכריזו על שיתוף פעולה גלובלי אסטרטגי בתחום עדכוני תוכנה מרחוק (OTA) לכלי-רכב מקושרים על גבי רשתות דור-חמישי. הפתרון המשותף יתבסס על טכנולוגיית עדכוני התוכנה של אורורה לאבס, העושה שימוש בבינה מלאכותית, ופעילותה של NTT Data בתחום רשתות הדור החמישי.

לדברי החברות, השירות יסייע בהפחתת הזמן והעלות במקביל להפחתה משמעותית בצריכת החשמל ויחס הקילוואט לביט (kW/Bit). בשתי החברות הסבירו כי השילוב בין טכנולוגיית ה-AI של אורורה לאבס, המבצעת אופטימיזציה-עצמית של הרשת הסלולרית, ובכך מקטינה באופן דרמטי את כמות הנתונים המשודרים במהלך עדכון התוכנה, ביחד עם קישוריות דור 5G, יאפשרו להגדיל משמעותית את היעילות. כלומר, עדכון של עד 5,000 רכבים לכל תא סלולרי, לעומת היכולת לעדכן עד 1,000 רכבים בלבד ברשתות מדור רביעי (LTE).

אחד השירותים שמספקת NTT Data הוא הקמת רשתות דור-חמישי פרטיות ללקוחות מתחומי הבריאות, הרכב והייצור. רשתות 5G עצמאיות אלה, הנבדלות מהרשתות הציבוריות, יכולות להיות מוגבלות לשטח מצומצם כדוגמת בניין, מגרש או מפעל, באופן שייספק רשת 5G עצמאית אליה יהיו מורשים להתחבר רק מנויים בעלי הרשאה מתאימה.

התוכנה הופכת להיות לב הרכב המודרני

אורורה לאבס הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ”ל זוהר פוקס ומנהל התפעול אורי לדרמן. החברה פיתחה פלטפורמה לניהול הכתיבה, הפיתוח והעידכון של תוכנות קריטיות בכלי-רכב, אשר כוללת יכולות תיקון עצמי של טעויות (Self-Healing Software). היא מבוססת על טכנולוגיית Line-Of-Code Behavior שפותחה בחברה, המוגנת על-ידי יותר מ-90 פטנטים רשומים. המשימה נעשית קשה מיום ליום מכיוון שהתוכנות הופכות מרכיב מרכזי בתוך רכב מודרני, אשר כולל היום תוכנות בגודל ממוצע של כ-100 מיליון שורות קוד.

הפתרון של החברה מאפשר ליצרניות רכב לעמוד בדרישות המחמירות של תקני ISO 26262 ו-UNECE WP.29, הדורשים יכולת עידכון בטוחה, ניהול תקלות תוכנה ומעקב אחר כל שורת קוד בתוכנות.

להערכת אורורה לאבס, הפתרון שלה מעניק יתרונות כלכליים משמעותיים לתעשיית הרכב. הפתרון מאפשר חסכון של עד 98% מעלויות החומרה ותקשורת הנתונים הנדרשות לצורך ביצוע עדכוני תוכנה, ועד 30% חסכון בשעות העבודה של מהנדסי התוכנה, המסתכמים בחסכון של מיליארדי דולרים בשנה בתעשיית הרכב ומאפשרים שימוש במודלים עסקיים חדשים.

[בתמונה, מימין לשמאל: מייסדי החברה המנכ”ל זוהר פוקס וסמנכ”ל התפעול אורי לדרמן. צלם: זאב ארזי]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , SOFTWARE , דור חמישי , חדשות

פורסם בתגיות: NTT Data , OTA , אורורה לאבס