אקו ווייב פאואר יוצאת להנפקה בשבדיה

13 מאי, 2019

החברה, המפתחת תחנות כוח להפקת חשמל מגלי הים, תגיש תשקיף בשבועיים הקרובים. המטרה היא לגייס הון עבור הקמת שתי תחנות כוח מסחריות בגיברלטר ובבריטניה. מנכ"לית החברה: "אנחנו מצפים להגיע לאיזון פיננסי ב-2022"

חברת הקלינטק הישראלית אקו ווייב פאואר (Eco Wave Power) המפתחת תחנות כוח יבשתיות להפקת חשמל מגלי הים, צפויה להגיש בשבועיים הקרובים תשקיף לבורסה המרכזית בשטוקהולם (Stockholmsbörsen) לקראת הנפקה ראשונית לציבור (IPO). כך נודע ל-TechTime. המטרה הקונקרטית הראשונית של המהלך היא לגייס הון לצורך הרחבת קיבולת תחנת הכוח של החברה בגיברלטר מ-100 קילו-וואט ל-5 מגה-וואט ולהקים תחנת כוח מסחרית נוספת באנגליה.

לצורך המהלך אקו ווייב מתכוונת להעביר את מוקד פעילותה מישראל לשבדיה ולהקים שם חברת-בת שתחזיק חלק מהמניות. החברה השבדית תגייס מהנדסים ומנהלי פרויקטים ותנהל את פעילות החברה באירופה. בריאיון לטלוויזיה השבדית הסבירה מנכ"לית החברה, אינה ברוורמן, כי ההחלטה להנפיק בשבדיה נבעה מהרצון להפוך לחברה אירופית, וזאת מאחר שמרבית הפרויקטים המתוכננים של החברה ממוקמים באירופה.

הערך הכלכלי של המודעות הסביבתית השבדית

סיבה נוספת היא המודעות הגבוהה בשבדיה לאנרגיה מתחדשת. 54% מתצרוכת החשמל של שבדיה מתבססת על אנרגיה מתחדשת, השיעור הגבוה ביותר באירופה. אפיקי האנרגיה המתחדשת המרכזיים במדינה הם אנרגיה סולארית, תחנות רוח, תחנות הידראוליות וכן שימוש בעצים לצורך חימום.

בחברת אקו ווייב מקווים כי המודעות הציבורית הגבוהה תגביר את החשיפה של החברה ואת הביקוש למניה בבורסה השבדית. ברוורמן נמצאת בימים אלה בשבדיה במסגרת מסע גיוס משקיעים (Road Show) לקראת ההנפקה. "הפידבקים שאנחנו מקבלים מקהילת המשקיעים מאוד טובים. המשקיעים המוסדיים הצפויים להשתתף הנפקה יעניקו למניה יציבות בטווח הארוך".

גלי הים כלכליים יותר לאורך החוף

הפוטנציאל האנרגטי הגלום בגלי הים הוא עצום. לפי ארגון האנרגיה העולמי, ניתן לייצר מגלי הים כמות חשמל כפולה מסך כל החשמל המיוצר כיום בעולם. עד כה המאמצים לרתימת גלי הים להפקת חשמל התמקדו בהקמת אסדות בלב ים (Off-Shore). אלא שהקמת האסדות בלב ים היא מורכבת ויקרה מאוד, ולכן החשמל שהפיקו היה יקר ולא כלכלי.

הגלים החזקים בלב ים הרסו במקרים רבים את הציוד, ולכן חברות הביטוח סירבו לבטח את הפרויקטים הללו. אקו ווייב הוקמה ב-2011 על-ידי אינה ברוורמן והיזם היהודי-קנדי דיוויד לב, ובחרה בדרך ההפוכה: הקמת תחנות זולות ופשוטות לאורך החוף (On-Shore). למרות שהן מייצרות פחות חשמל, המחיר הנמוך והתפעול הפשוטים הופכים את הפקת החשמל לכלכלית יותר.

אינה ברוורמן

המערכות של החברה מבוססות על מצופים המוצבים בצמוד למזח או אל קו החוף. הגלים מייצרים תנועת עלייה וירידה של המצופים המומרת לתנועה של נוזל הידראולי בבוכנה, המפעילה גנרטור הנמצא על החוף מחוץ למים. המערכת כוללת גם מנגנון להגנה מפני סופות, אשר נועל את המצופים ומצמידם למזח כשהגלים חזקים מדי ועלולים לפגוע בציוד.

ב-2016 הקימה החברה לחופי גיברלטר את תחנת גלי הים הראשונה והיחידה בעולם המחוברת לרשת החשמל המקומית.  כיום מקימה EWP תחנת כוח בנמל מנזניו במקסיקו ונמצאת בהליכי אישור ותכנון של תחנות כוח בסין, בווייטנאם, בבריטניה, בסקוטלנד ובקפריסין.

איזון פיננסי ב-2022

בשנה הקרובה היא צפויה להסב את תחנת המחקר שלה בנמל יפו לתחנת כוח מסחרית שתחובר לרשת החשמל. בסך הכל, מדובר בפרויקטים בביצוע ובתכנון בהספק כולל של כ-100 מגה-וואט. היעד של אקו ווייב הוא להגיע למצב מאוזן כבר ב-2022, על בסיס הרווחים שיגיעו מתחנות הכוח המסחריות המצויות כעת בהקמה. ברוורמן: "ב-2022 נוכל גם להתחיל לבקש מימון מהבנקים ולא להסתמך רק על מכירת הון חברה. מימון בנקאי הוא קריטי בתחום האנרגיה המתחדשת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , גיוסי הון , השקעות והון סיכון , קלינטק

פורסם בתגיות: אינה ברוורמן , אקו ווייב פאואר , הנפקה לציבור