הסטארט-אפ החדש של דוד מנדלוביץ' גייס 7 מיליון דולר

17 מאי, 2019

MultiVu פיתחה טכנולוגיה לצילום פנים תלת-מימדי באמצעות חיישן יחיד וללא אור קורן. החיישן מיועד ליישומי אימות פנים וזיהוי ביומטרי. הגיוס הובל על ידי OurCrowd

חצי שנה לאחר שמכר את קורפוטוניקס (Corephotonics) לסמסונג ב-155 מיליון דולר, היזם הסדרתי פרופ' דוד מנדלוביץ' מוביל את חברת הסטארט-אפ החדשה שלו, MultiVu, לגיוס סיד של 7 מיליון דולר. הגיוס, הגבוה יחסית לסבב סיד, הובל על ידי פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, והשתתפו בו גם קרנון ההון Cardumen Capital ו-Junson Capital.

בדומה לקורפוטוניקס, גם MultiVu עוסקת בטכנולוגיית צילום ועיבוד תמונה. החברה, שהוקמה בחודש ינואר, מיד לאחר האקזיט לסמסונג, מפתחת פתרון לצילום תלת-מימדי באמצעות חיישן יחיד ועיבוד אלגוריתמי. בשונה מפתרונות קיימים, העושים שימוש בשני חיישנים ובאור מקרן, החיישן של MultiVu מורכב מעדשה אחת ומסוגל להפיק תמונת תלת-מימד של פניו של המצולם מתוך צילום יחיד, וזאת באמצעות עיבוד אלגוריתמי המבוסס על למידה עמוקה, אשר מעניק לתמונה הדו-מימדית עומק תלת-מימדי.

החיישן של MultiVu הוא חיישן פסיבי, כלומר אינו זקוק לאור קורן, ובכך הוא בטיחותי יותר לעיניו של המצולם וחסכוני יותר באנרגיה. לפי החברה, השימוש בחיישן יחיד גם הופך את הפתרון, המיועד ליישומים של אימות פנים וזיהוי ביומטרי, לזול באופן משמעותי מפתרונות אחרים בשוק. 

פרופ' מנדלוביץ' נחשב לאחד המומחים המובילים בעולם בתחום המערכות האלקטרו-אופטיות, עם 13 פטנטים שרשומים על שמו. בין 2008 ל- 2010 כיהן כמדען הראשי במשרד המדע. מנדלוביץ' הקים את MultiVu עם עוד שני שותפים: דורון נבו, המשמש כמנכ"ל, ועידן יובל. הפיתוח הטכנולוגי שהוביל להקמת MultiVu זכה בתמיכתה של קרן מומנטום לחדשנות טכנולוגית של אוניברסיטת תל אביב. לאחרונה נחתם הסכם רישוי בין החברה לבין קרן מומנטום, שאיפשר למעשה את תחילת פעילותה המסחרית של החברה ואת גיוס ההון.

החברה תשתמש בהון שגויס להשלמת פיתוח ולפעילויות שיווק ופיתוח עסקי. MultiVu, היושבת ברמת החייל, מעסיקה כיום 7 עובדים ובכוונתה לגייס בשנה הקרובה 5 עובדים נוספים לתפקידי פיתוח בתחומי עיבוד תמונה, למידה עמוקה ובינה מלאכותית.

אלי ניר, שותף השקעות בכיר ב-OurCrowd, שכאמור הובילה את גיוס הסיד, מסר: "MultiVu תחדור לשווקים שעד עתה לא יכלו לנצל פתרונות יקרים לדימות תלת ממדי. אנו גאים להשקיע בחברה שלישית שנוסדה על ידי פרופ' דוד מנדלוביץ' (ביניהן קורפוטוניקס שנמכרה לאחרונה לחברת סמסונג) ומנוהלת על ידי דורון נבו, יזם סדרתי בעל הצלחות מוכחות וצוות מעולה שגייסו השניים למיזם". .

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: MultiVu , OurCrowd , דוד מנדלוביץ'