קיידנס הכריזה על מעבד טנסיליקה חדש ליישומי בינה מלאכותית

22 מאי, 2019

"דור המעבדים החדש, Vision Q7 DSP, תוכנן במיוחד כדי להתמודד עם הצרכים של הלקוחות המשתמשים באלגוריתמי AI וראיית מכונה מורכבים"

חברת קיידנס (Cadence) הכריזה על המעבד החדש Tensilica Vision Q7 DSP, אשר תוכנן כדי להתמודד עם דרישות המחשוב הגדלות ביישומי בינה מלאכותית וראיית מכונה. המעבד מספק עוצמת מיחשוב של עד 1.82 טרה פעולות חישוב לשנייה (TOPS). מדובר בהכפלה של פי שניים בביצועי בינה מלאכותית ו-floating-point בהשוואה לדור הקודם (החמישי).

מעבד Vision Q7 DSP מותאם במיוחד ללוקליזציה ומיפוי בו-זמנית (SLAM), טכניקה שכיחה בתחום הרובוטיקה, הרחפנים, יישומי מובייל ורכב, המאפשרת לבנות או לעדכן באופן אוטומטי מפות של סביבות לא ידועות, ולבצע פעולות מעקב תנועה בשוק ה-AR/VR. יישומי ראייה מוטמעת (embedded) דורשים כיום תמהיל של ראייה ממוחשבת ו-AI (בינה מלאכותית).

יישומי קצה הכוללים מצלמה מצריכים DSP המבצע עיבוד לפני (pre) ואחרי (post) כל משימת AI. במהלך הביצוע של לוקליזציה ומיפוי בו זמנית, ה-edge SoCs זקוקים גם למנוע הסטת עומסי מחשוב כדי להגדיל את הביצועים, להקטין את ההשהיות ולהפחית את צריכת ההספק בהתקנים מבוססי סוללה. מכיוון שה-SLAM  (סימולציה, לוקליזציה ומיפוי) משתמש באריתמטיקה של floating-point ו-fixed-point, כל DSP ליישומי ראייה המשמש ל-SLAM חייב לספק את הביצועים הגבוהים ביותר בשני סוגי הנתונים.

"לקיידנס יש היסטוריה מוצלחת עם שישה דורות של מעבדי Vision DSP", אמר לזר לואי, מנהל בכיר בחטיבת ניהול ושיווק Tensilica IP בקיידנס. "דור המעבדים החדש, Vision Q7 DSP , תוכנן במיוחד כדי להתמודד עם הצרכים של הלקוחות המשתמשים באלגוריתמי AI וראייה מורכבים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני