אי-ודאות ביחס לבעלות על מיקרונט: דחייה נוספת בעיסקת BNN

23 מאי, 2019

הרכב הבעלות על מיקרונט מאזור, המייצרת מערכות מיחשוב מוקשחות לציי רכב וניהול נכסים, תלוי בהשלמת עיסקת MICT עם BNN הסינית, וזו מסרבת להסתיים. בינתיים שווי החברה בבורסה בתל אביב צנח לשישית מערכו מלפני שנה

חברת מיקרונט (Micronet) מאזור, העוסקת בפיתוח וייצור פתרונות מיחשוב נייד עבור שוק מערכות ניהול ציי הרכב (Fleet Management) ושוק ניהול הנכסים הנייד (Mobile Resource Management), דיווחה על קבלת הזמנות המשך מלקוח בארצות הברית בהיקף של 1.3 מיליון דולר. ההזמנות הן למערכת SmartHub LTE החדשה של החברה, שהיא מערכת מיחשוב מקושרת מבוססת אנדרואיד התומכת במערכת ניהול הציים של הלקוח.

המערכת מקושרת אל מרכז המידע באמצעות רשת סלולרית מהדור הרביעי ומנטרת את פעילות הרכב והנהג בזמן אמת ומפעילה מערכות דוגמת זיהוי מצבי עייפות, ומערכות עזר בטיחותיות (ADAS). ההזמנה הראשונה של הלקוח התקבלה בחודש אפריל השנה, והיתה גם היא בהיקף של 1.3 מיליון דולר. באופן יוצא דופן החברה פירסמה נתונים מקדמיים על תוצאות הרבעון הראשון: המכירות הסתכמו בכ-5.65 מיליון שקל, בהשוואה לכ-20.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרבעון הסתיים בהפסד של כ-4 מיליון שקל.

מצלמת רכב מוקשחת במחצית השנייה של 2019

מדובר בירידה חדה מאוד ביחס לחברה שמכירותיה בשנת 2018 הסתכמו בכ-50.6 מיליון שקל. ראוי לציין שמדובר בדיווח חלקי המתייחס רק לשני החודשים הראשונים של השנה. החברה הסבירה זאת בגיוס הון שביצעה בבורסה בחודש פברואר, שבמהלכו היא גייסה 5 מיליון שקל. באפריל היא גם קיבלה הלוואה בנקאית בהיקף של 2.5 מיליון שקל. מצבה של החברה מורגש היטב בשווי המנייה בבורסה בתל אביב. לפני שנה היא נסחרה במחיר של 232 אגורות למנייה, וכיום היא נסחרת במחיר של 40 אגורות למנייה, המעניק לה שווי שוק של 14 מיליון שקל בלבד.

אומנם החברה מעדכנת את המודל העסקי שלה ומתכננת להרוויח בעיקר משירותי תוכנה, אולם היא נכנסת לשוק הטאבלטים המוקשחים ולמצלמות הרכב. במחצית השנייה של 2019 היא מתכננת להוציא לשוק את מצלמת הרכב SmartCAM אשר תספק פתרון מיחשוב וצילום כולל בעולם ה-MRM. המערכת כוללת מצלמת דרך ומצלמת נהג, ותשמש לצורך מתן שירותי ADAS, שירותי דיאגנוסטיקה וניטור מצב הנהג.

אלא שהנושא הבוער ביותר כיום הוא עתיד הבעלות על החברה. בדצמבר 2018 נחתמה עיסקה מורכבת בין דוד לוקץ', בעל השליטה ב-MICT הנסחרת בנסד"ק, לבין BNN Technology הסינית שנועדה להכניס אותה אל המסחר בנסד"ק באמצעות המבנה הבורסאי MICT. חברת MICT מחזיקה כיום ביותר מ-38% מהבעלות על מיקרונט ומלבד זאת כמעט ואין לה פעילויות.

ההימור של BNN לא הוכיח את עצמו

העיסקה נועדה להביא למיזוג בין MICT לבין BNN Technology וחברת ParagonEx הנמצאת בבעלותה, שעם השלמתה תיסחר החברה הממוזגת בשם Global Fintech Holdings על-גבי השלד הבורסאי של MICT. חברת BNN Technology רשומה בבריטניה אולם היא חברה סינית שנרשמה בעבר בבורסת AIM הלונדונית. היא החלה את דרכה כספקית של פלטפורמת הימורים. בשנת 2016 היא שינתה כיוון, סגרה את פעילות ההימורים והגדירה את עצמה כחברה טכנולוגית המספקת פלטפורמת מסחר במתכונת תוכנה כשירות (SaaS).

השלמת העיסקה עשויה לגרום לכך שהיא תחזיק ב-10%-15% ממניות מיקרונט, ותהיה למעשה בעלת המניות הגדולה ביותר שלה. אלא שמאז החתימה, העיסקה מתעכבת. אומנם BNN רכשה 14% ממניות MICT, אולם כדי להשלים את העיסקה היא צריכה לרכוש את המניות של שאר בעלי המניות, והם לא מוכרים אותן. עד היום היא הכריזה על שלוש דחיות למועד פקיעת מכרז המניות שהיא פירסמה, כשהדחייה האחרונה נעשתה לפני שלושה שבועות. בינתיים מועד פקיעת המכרז הוא בעוד שבוע, ב-29 למאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מערכות משובצות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: MRM , מיקרונט