אינפיניאון רוכשת את Cypress ב-9 מיליארד אירו במזומן

3 יוני, 2019

מכירות שתי החברות הסתכמו בכ-10 מיליארד אירו ב-2018. ביחד הן מחזיקות בכ-30,000 פטנטים ומעסיקות כ-37,000 עובדים, מתוכם כ-8,600 עובדי מו"פ

האם עונת עסקות הענק חוזרת? יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניאון (Infineon) חתמה על הסכם מחייב לרכישת כל המניות של חברת Cypress Semiconductor מקליפורניה בתמורה ל-9 מיליארד אירו במזומן. אינפיניאון תשלם 23.85 דולר לכל מנייה של סייפרס, מחיר המעניק פרימיום של 46% על מחיר הנוכחי של מניות החברה בנסד"ק. העיסקה תמומן באמצעות הלוואה שהועמדה על-ידי קונסורציום של בנקים. היא צפויה להסתיים בסוף 2019 או בתחילת 2020, לאחר קבלת אישור של אסיפת בעלי המניות של סייפרס, וכמובן קבלת כל האישורים הרגולטוריים.

עם השלמת העיסקה, ייוולד ענק חדש בתחום השבבים: המכירות המאוחדות של שתי החברות הסתכמו בכ-10 מיליארד אירו בשנת 2018. החברה הממוזגת מחזיקה ביחד בכ-30,000 פטנטים ומעסיקה כ-37,000 עובדים, מתוכם כ-8,600 עובדי מו"פ. מנכ"ל אינפיניאון, ריינהרד פלוס (בתמונה למעלה), אמר שהעיסקה תפתח בפני אינפיניאון אפשרויות צמיחה בתחום תעשיית הרכב, המוצרים התעשייתיים ובשוק האינטרנט של הדברים (IoT).

יו"ר חברת Cpress, סטיב אלברכט, גילה שמאחורי הקלעים התנהלה תחרות על החברה: "לאחר קבלת פניות ממספר חברות שונות, חתמנו על הסכם המעיד על העבודה הרבה והאסטרטגיה שלנו". חברת אינפיניאון מעריכה שהמיזוג יפתח בפניה שוק יעד בהיקף כולל של 45 מיליארד אירו. במקביל, היא גם תהנה מיתרונות הגודל: עד לשנת 2022 יסתכם החסכון בכ-180 מיליון דולר לשנה, ובהמשך החיסכון של הסינרגיה יגיע להיקף של כ-1.5 מיליארד דולר בשנה.

בעקבות המיזוג, תהיה אינפיניאון יצרנית השבבים השמינית בגודלה בעולם, ולהערכתה היא גם תהיה הספקית הגדולה ביותר של שבבים לתעשיית הרכב. חברת סייפרס מתמקדת בעיקר במיקרו-בקרים, זיכרונות, רכיבי תקשורת ותוכנה למערכות משובצות. חברת אינפיניאון מתמקדת בעיקר בתחום רכיבי ההספק, חיישנים ומערכות אבטחה. בהודעה לעיתונות היא העריכה ששילוב היכולות של שתי החברות, "יאפשר לנו לספק פתרונות מתקדמים בשווקים צומחים כמו הנעה חשמלית, מוצרים מבוססי סוללה וספקי כוח".

אינפיניאון נסחרת בבורסת XETRA הגרמנית לפי שווי חברה של כ-17 מיליארד אירו. חברת Cypress נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-6.5 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Cypress , אינפיניאון , שבבים