טקטרוניקס השלימה את ריענון כל קו האוסילוסקופים שלה

4 יוני, 2019

הכריזה על שתי המשפחות החדשות MDO סדרה 3 ו-MSO סדרה 4, הכוללות צגי מגע גדולים מאוד, רכיב ASIC מרכזי וממיר ADC ברזולוציה של 12 סיביות, אשר הובאו ממכשירי הקצה הגבוה של החברה

חברת טקטרוניקס (Tektronix) הכריזה על שתי משפחות חדשות של אוסילוסקופים למתכנני מערכות משובצות: משפחת מכשירי MDO – Mixed Domain Oscilloscope מסדרה 3, ומשפחת MSO – Mixed Signal Oscilloscope מסדרה 4.  בכך משלימה החברה את תהליך ריענון קווי המוצר המרכזיים שלה בתחום האוסילוסקופים, לאחר השקת הסדרות 5 ו-6 מהקצה הגבוה, בשנים 2017 ו-2018. המורשת של האוסילוסקופים החזקים גם באה לידי ביטוי בכך שרכיב ה-ASIC המרכזי המנהל את סדרות 3 ו-4, הוא רכיב TEK049, המנהל את המכשירים הגדולים יותר.

הממשק הותאם לדור הסמארטפון

החברה ציידה את האוסילוסקופים החדשים בצגי מגע שלהערכתה הם הגדולים ביותר בתעשייה, "המותאמים להרגלים של דור הסמארטפון".  בארוע השקת האסילוסקופים באיזור EMEA, שהתקיים בחודש מאי במדריד, סיפרה סגנית נשיא לשיווק ומכירות לאזור EMEA, מאריה הריץ, שהממשק של המכשירים החדשים תוכנן לאחר מאות ראיונות עם מהנדסים מסביב לעולם, שנעשו כדי לקבל מהם חיווי על הרגלי העבודה הנוחים ביותר עבורם.

הריץ: "הלקוחות ביקשו מאיתנו להראות יותר מידע על המסכים: יותר אותות, יותר מדידות ויותר ערוצים בו-זמנית – אבל במכשיר לא גדול. למעשה, פיתחנו ממשק משתמש חדש לגמרי לאחר שמצאנו את האיזון בין הדרישות הסותרות של מכשיר לא גדול ומסך מקסימלי. הם ביקשו מוצר המאפשר למדוד מוצרים חסכוניים מאוד בהספק, ולצורך זה שילבנו במכשיר ממיר ADC רגיש מאוד, שהובא מקווי המוצר הגדולים והיקרים".

מכשיר MSO סדרה 4 כולל צג מגע בגודל של 13.3 אינטש ברזולוציית HD של 1920×1080 פיקסלים. הוא מספק רוחב פס המתחיל ב-200MHz ומגיע עד 1.5GHz. האוסילוסקופים מצויידים בממירי אותות ADC ברזולוציה של 12 סיביות ובשישה ערוצי מדידת אותות בטכנולוגיית FlexChannel, המאפשרים למדוד גם אותות אנלוגיים וגם אותות דיגיטליים בכל ערוץ.

גם האוסילוסקופים ממשפחת MDO סדרה 3 באים עם יכולת מגוונת (ואותו ממיר ורכיב ASIC). הם כוללים צד מגע בגודל של 11.6 אינטש ומספקים ממשק משתמש דומה. בנוסף לתיפקודם כאוסילוסקופ, הם יכולים לתפקד גם כנתח ספקטרום  לתדרים של עד 3GHz. הם כוללים 16 ערוצי כניסה לאותות מעורבים ויכולים לשמש לאיתור מהיר של תקלות במערכות אלחוטיות, איתור תקלות בפרוטוקולים טוריים וביצוע מדידות הספק. הם מספקים קצבי דגימה של 2.5Gsps ו-5Gsps לאותות אנלוגיםי ודיגיטליים.

דרישות מגוונות של שוק המערכות המשובצות

שתי המשפחות מגיעות עם כל האופציות מוטמעות בתוכן, כך ששדרוג המכשיר יכול להיעשות מיידית מאתר הלקוח, בלא צורך לשלוח אותן למעבדת תחזוקה. דייב סלאק, מנהל שיווק אוסילוסקופים זמן אמת בחברת טקטרוניקס, אמר שאחד מההישגים הגדולים של ההכרזות החדשות הוא היכולת להביא את ממיר ה-ADC העוצמתי לרמת מחירים של סדרות 3 ו-4. "הצלחנו לשלב גם אנלוג וגם דיגיטל במארז יחיד מצומצם מאוד בגודלו. זהו שינוי מהותי באופי העבודה היומיומית של המהנדס".

דין מיילס, מנהל השיווק הטכני באזור EMEA המטפל בשוק הישראלי, הסביר ל-Techtime שהעיצוב של המכשירים החדשים מתאים לצרכים מיוחדים של הלקוחות. "השוק המרכזי של המצרים החדשים הוא של תכנון מערכות משובצות. זוהי הגדרה רחבה מאוד אבל היא כוללת תחומים בעלי דרישות מיוחדות, כמו למשל לקוחות המבצעים מדידות פאזה, הזקוקים לביצוע מדידות בו-זמניות של 6 ערוצים לפחות. גם לקוחות המתכננים פתרונות הכוללים מספר מקורות הספק, צריכים לבצע בו-זמנית מדידות של 4-6 ספקי כוח כדי לשלוט בתיזמון של כל תת מערכות ההספק".

למידע נוסף: NEW 3 Series MDO and 4 Series MSO

Techtime היה אורח טקטרוניקס בהכרזה שהתקיימה במדריד. טקטרוניקס מיוצגת בישראל על-ידי חברת איסטרוניקס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: צב"ד