לקוח נוסף של פארא-זירו קיבל מה-FAA היתר להטסת רחפנים

5 יוני, 2019

הנזל פלפס היא מחברות הבנייה הגדולות בארצות הברית. ההיתר יאפשר לה להטיס באתרי הבנייה ובשעות העבודה, רחפנים המצוידים במצנח הבטיחות של פארא-זירו

רשות התעופה הפדראלית (FAA) העניקה ל-Hensel Phelps, אחת מחברות הבנייה הגדולות בארצות הברית, היתר מיוחד להטיס רחפנים מעל קהל אנשים, מה שיאפשר לה להרחיב את השימוש שהיא עושה ברחפנים והטיסם מעל אתרי בנייה בשעות העבודה על מנת לפקח על מהלך העבודות. זהו ההיתר הראשון מסוג זה שמעניקה ה-FAA לחברת בנייה.

ההיתר הושג לאחר שחברת הבנייה הטמיעה במערך הרחפנים שלה את מערכת הבטיחות של חברת Para-Zero הישראלית, הכוללת מצנח ומערכת בקרה, על מנת להבטיח את נחיתתו הבטוחה של הרחפן על הקרקע במקרים של אובדן שליטה, תקלה או התנגשות. לדברי פארא-זירו, האישור קובע סטנדרט חדש בתעשייה אשר יאפשר לחברות בנייה נוספות, כמו גם חברות מסחריות אחרות העושות שימוש ברחפנים, לקבל היתר טיסה מעל קהל תוך שימוש במערכת הבטיחות של פארא-זירו.

הנזל פלפס דורגה על ידי חברת ENR כחברת הקבלן ה-21 בגודלה בארצות הברית ב-2018, והיא אחת החברות הראשונות בענף הבנייה שהחלה לעשות שימוש ברחפנים במסגרת פעילותה. החברה מפעילה מערך רחפנים, באמצעות חברת Skyward, עוד מ-2015. ואולם, בשל האיסורים הרגולטוריים הרבים החלים על שימוש ברחפנים, השימוש עד כה היה מוגבל לביצוע צילומים אוויריים של אתרי הבנייה לצרכי שיווק. ההיתר יאפשר לחברת הבנייה להרחיב את השימוש במערך הרחפנים ולהפעילם גם במהלך שעות העבודה באתרי הבנייה.

שוק הרחפנים המסחריים מצוי בתנופה גדולה, ולהערכת ה-FAA עצמה, מספר הרחפנים הרשומים צפוי לגדול עד 2023 פי שלושה ולהגיע לכ-830 אלף כלים רשומים בארצות הברית בלבד. עם זאת, ה-FAA מטילה שורה של מגבלות על הטסת רחפנים מסחריים בתחומי ארצות הברית. כך למשל, חל איסור להטיס רחפנים בזורים אורבניים מעל קהל גדול של אנשים או להטיס רחפנים מעבר לקו הראייה (Line of Sight) של המפעיל. מגבלות אלה, שנובעות משיקולים בטיחותיים, מהוות אחד המחסומים העיקריים הבולמים את התפתחות שוק הרחפנים המסחרי.

גם הרחפנים של אירובוטיקס מצוידים במצנחים של פארא-זירו

כדי לקבל ההיתר המיוחד, הנזל פלפס נדרשה להוכיח ל-FAA שהרחפנים בטוחים ואינם מהווים סכנה לציבור, והתבססה בתהליך על מידע שפארא-זירו סיפקה על המערכת ועל האופן שבו היא נבדקה. ההיתר הנוכחי הוא חלק מהניסיון של ה-FAA לקבוע סטנדרטים בטיחותיים שיאפשרו לחברות מסחריות נוספות לקבל היתרי טיסה מורחבים לרחפנים. המעורבות של פארא-זירו בתקדים שקובע כעת ה-FAA יכול לסייע לחברה לחדור בצורה משמעותית לשוק הרחפנים המסחרי ולעודד חברות נוספות להשתמש במערכת הבטיחות שלה על מנת לקבל היתרים דומים מה-FAA.

זהו היתר הטיסה החריג השני שמעניק ה-FAA לרחפנים המשלבים את מערכת הבטיחות של פארא-זירו. בחודש ינואר העניקה הרשות היתר לחברת אירובוטיקס הישראלית להטיס רחפנים אוטונומיים, הנלטים מרחוק, גם מעבר לקו הראייה של המפעיל, מה שיאפשר לחברה להפעיל את מערך הרחפנים שלה ממרכז בקרה ושליטה מרוחק. כל הרחפנים של אירובוטיקס מצוידים בערכת הבטיחות של פארא-זירו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: FAA , פארא-זירו