שלומי כהן פורש מניהול OTI; החברה מחפשת מנכ"ל

13 יוני, 2019

שלומי כהן ייכנס לתפקיד היו"ר במקומו של סקוט מדפורד. OTI מראש פינה מספקת פתרונות תשלום אלחוטיים. באחרונה העבירה החברה את הייצור מסין לפיליפינים בעקבות מלחמת הסחר

לאחר ארבע שנים בתפקיד מנכ"ל חברת On Track Innovations, שלומי כהן פורש מהתפקיד וימונה ליו"ר פעיל של הדירקטוריון  החל מהראשון בינואר 2020. החברה החלה בתהליך איתור מנכ"ל מחליף. בארבע השנים האחרונות ביצע כהן תהליך הבראה של החברה, הוא מיקד אותה בתחום פתרונות התשלום האלחוטיים, והעביר את המודל העסקי ממודל של מוצרים למודל של פתרונות מלאים. היו"ר הנוכחי של החברה, סקוט מדפורד, אמר שכהן "עשה עבודה מצויינת בשנים האחרונות ואני שמח שהוא מצטרף אלינו בדירקטוריון". לאחר חילופי הגברי, מדפורד יישאר בדירקטוריון OTI במעמד של דירקטור.

חברת OTI פועלת מראש פינה ומעסיקה כ-130 עובדים. החברה מספקת מערכות אוטומטיות לתשלום לא מזומן, המיושמות בעיקר בתחנות דלק, רשתות מזון, קיוסקים, מכונות ממכר אוטומטיות וכן ובעמדת כירטוס של מערכות הסעת המונים. המערכות מבוססות על פרוטוקול תקשורת בטווח אפס (NFC), המאפשר לזהות באופן אלקטרוני את כרטיס התשלום ולבצע מיידית את העסקה. המערכות גם מספקות לבתי העסק נתוני טלמטריה בזמן אמת המאפשרים לנתח דפוסי רכישה ולנהל מלאים.

בשנים האחרונות היא ניהלה אסטרטגיית מיקוד בתחום הליבה, שבעקבותיה יצאה ממספר פעילויות. בדצמבר 2018 היא מכרה את חטיבת MediSmart, המספקת מערכות ניהול אדמיניסטרטיביות וזיהוי ביומטרי למערכת הרפואה, לחברת Smart Applications International מקניה, תמורת 2.75 מיליון דולר במזומן. העיסקה סייעה ל-OTI להקטין את החוב שלה מ-5 מיליון דולר ל-0.3 מיליון דולר ולהגדיל את קופת המזומנים שלה בסוף 2018 לכ-5.9 מיליון דולר. כיום היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי של כ-19.3 מיליון דולר.

שוקי היעד המרכזיים של החברה הם רוסיה, יפן וארצות הברית. למרות ריחוקה מהמרכז, חברת OTI מפעילה מערך ייצור עצום באמצעות קבלני משנה, המייצר עשרות אלפי מערכות תשלום אלקטרוניות בשנה. בסך הכול, בשנת 2018 היא ייצרה ומכרה כ-42,000 מערכות, מתוכן כ-5,000 לשוק היפני וכ-11,000 לשוק הרוסי. התפתחות רגולטורית שסייעה לחברה להרחיב את פעילותה ברוסיה היתה קבלת אישור מהבנק המרכזי של רוסיה לספק אמצעי תשלום עבור כרטיס האשראי הרוסי המקומי Mir. החברה קיבלה השנה אישור דומה גם בקנדה, עבור מערכת הסליקה הבנקאית Interac.

טראמפ הבריח את OTI מסין

OTI נאלצה להתמודד בשני הרבעונים האחרונים עם ההשלכות הגלובליות של מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. OTI מייצרת את המערכות שלה בסין, והמכסים הגבוהים שהטיל נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ על ייבוא מוצרים מסין לארצות הברית פגעו משמעותית בשולי הרווח של החברה. בעקבות כך, הכנסותיה של החברה ירדו ברבעון הרביעי ב-28% וברבעון הראשון ב-45%. כמו כן, ברבעון הראשון תפח ההפסד הנקי ל-1.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 333 אלף דולר ברבעון המקביל.

בעקבות כך, OTI החליטה להעביר באופן בהול את קו הייצור שלה מסין לפיליפינים. מנכ"ל החברה התייחס לפני מספר שבועות להשפעה השלילית של המכסים על הכנסות החברה. "ההכנסות שלנו נפגעו בזמן שריכזנו מאמצים להעביר את קו הייצור שלנו לפיליפינים, שהחל לפעול בתחילת הרבעון השני, ואני מאמין שההשפעה השלילית מאחורינו."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית