מדיגוס בונה פרופיל של חברת אחזקות

20 יוני, 2019

רוכשת 17.9% מקבוצת אלגומייזר תמורת כ-5 מיליון דולר. בעקבות העיסקה היא פועלת במתכונת של קבוצה הכוללת את מדיגוס, את כל מניות יצרנית המצלמות סקאוט-קאם וחלק מהבעלות על אלגומייזר

חברת מדיגוס (Medigus) מהישוב עומר שליד באר-שבע, תרכוש 17.9% מהשליטה בקבוצת אלגומייזר באמצעות השקעה ישירה ורכישת מניות באלגומייזר (Algomizer) ובחברה הבת לינקיורי, בהיקף כולל של כ-5 מיליון דולר. במסגרת ההסכם היא תקבל אפשרות למנות שני דירקטורים מטעמה באלגומייזר. מדובר בעיסקה מפתיעה, שכן מדיגוס היא חברת מיכשור רפואי ואלגומייזר מתמחה בפיתוח והפצת תוכנות המשפרות את האינראקציה באינטרנט בין גולשים ובין מפרסמים.

ככל הנראה זוהי השקעה בעלת שיקולים פיננסיים טהורים. העיסקה מבוססת על ההנחה שהרווח הנקי של לינקיורי יהיה גדול מ-15 מיליון שקל. במידה והוא לא יעמוד ביעד, יוקצו למדיגוס מניות נוספות בלינקיורי. אלגומייזר נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-27.8 מיליון שקל. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה ב-156 מיליון שקל, וברבעון הראשון של 2019 הסתכמו המכירות בכ-11.4 מיליון דולר. להערכת החברה, פירוש הדבר שמכירותיה השנה צפויות להסתכם בכ-200 מיליון שקל.

פיור קפיטל ניצלה הזדמנות נדירה

בעקבות העיסקה מסתמנת מדיגוס כחברה הבונה מתכונת של חברת אחזקות. במקור, החברה עוסקת בפיתוח וייצור מערכת MUSE המשמשת לטיפול זעיר פולשני בצרבת כרונית (GERD) על-ידי הידוק השסתום המחבר בין הקיבה לוושט. במסגרת המערכת הזאת היא פיתחה את מצלמות ScoutCam הנחשבות למצלמות הווידאו הקטנות ביותר בעולם. הן בעלות קוטר של 1.2 מ"מ בלבד, ומשמשות למכשור רפואי וליישומים תעשייתיים וחלליים.

אלא שהחברה לא הצליחה לתרגם את הטכנולוגיה למכירות: בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-436 אלף דולר בלבד. התפנית המרכזית בפעילותה התחוללה באמצע 2018, כאשר קרן פיור קפיטל (Pure Capital) הנמצאת בשליטת כפיר זילברמן, רכשה 6.9% ממניות מדיגוס הנסחרת בבורסה בתל אביב. הקרן ניצלה הזדמנות יוצאת דופן: הציבור מחזיק ב-92.5% ממניות החברה, ופירוש הדבר שבהשקעה קטנה מאוד ניתן להשיג שליטה מעשית בחברה.

בניית קבוצת החברות החדשה

מיד לאחר העיסקה, הקרן כינסה את אסיפת בעלי המניות והביאה להדחת הדירקטוריון ומינוי יו"ר (פרופ' בנעד גולדוואסר) ודירקטורים מטעמה. בחודש דצמבר 2018 היא פיצלה את תחום המצלמות הזעירות, והקימה את חברת ScoutCam המנוהלת על-ידי גל גולוב ונמצאת בבעלותה המלאה. בדו"ח השנתי של 2018 היא דיווחה שהיא נמצאת כעת בתהליך העברת כל הפטנטים הקשורים מצלמות הזעירות לבעלותה של חברת סקאוט-קאם.

בתחילת יוני דיווחה מדיגוס שצבר ההזמנות של מצלמות זעירות הגיע להיקף של 1.1 מיליון דולר. בסוף פברואר פרש המנכ"ל האמריקאי של מדיגוס, כריס רולנד, ולתפקידו נכנס בתחילת אפריל לירון כרמל, לשעבר מנכ"ל חברת הקנאביס CannaPowder. כלומר, בעקבות עסקת אלגומייזר, פועלת מדיגוס במתכונת של קבוצה הכוללת שלוש חברות שונות: חברת מדיגוס המספקת את מערכות MUSE, חברת ScoutCam הנמצאת בבעלותה המלאה, וקבוצת אלגומייזר שבה היא מחזיקה ב-17.9% מהמניות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: מדיגוס , מכשור רפואי