אי.סי.איי ו-GE יספקו פתרון משותף לתחנות כוח

24 יוני, 2019

שיתוף הפעולה האסטרטגי יאפשר לשתי החברות להגיש הצעה מאוחדת לחברות חשמל ותחנות כוח בכל העולם, המאחדות את תשתיות ה-ICT שלהן ביחד עם הרשת התיפעולית (OT) המנהלת את מתקני הייצור עצמם

חטיבת תשתיות התקשורת GE Grid Solutions של חברת GE Renewable Energy (הנמצאת בבעלות תאגיד GE),  חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת אי.סי.איי (ECI) מפתח תקווה, לאספקת פתרון תקשורת כולל עבור חברות אנרגיה המפעילות תחנות כוח חשמליות. הפתרון יתבסס על מערכת JunglePAX של GE המספקת תקשורת מאובטחת לרשתות התפעול (Operational Technology) של חברות החשמל, ועל מתגי Apollo לתקשורת אופטית ומתגי Neptune מוקשחים לתקשורת בפרוטוקול MPLS תעשייתי, של חברת ECI. 

מתגי נפטון (בתמונה למעלה) מאפשרים ליצור רשת וירטואלית פרטית לניהול תשתיות קריטיות, בעלת רמת שרות ידועה מראש. חברת GE Grid Solutions היא מהספקיות הגדולות בעולם של ציוד לתחנות כוח. הנהלת החברה יושבת בקנדה והיא מעסיקה כ-17,000 עובדים. היא מספקת תת-מערכות לתחנות כוח כמו שנאים, מייצבי מתח, קבלי-ענק, מפסקי-כוח, ומערכות בקרה ושליטה אוטומטית על מודולי הייצור בתחנת הכוח.  

המגמה הטכנולוגית: מיזוג תשתית ה-IT עם תשתית התקשורת התיפעולית

על-פי ההסכם בין שתי החברות, הן יציעו פתרונות משולבים לתחנות כוח בעולם, לתקשורת ולניהול התשתיות הקריטיות. השותפות תציע חבילה הכוללת מוצרים ושירות. מאחורי ההסכם ניצבים שינויים באופי הפעילות של תחנות הכוח בעולם. בעבר היתה הפרדה מובהקת בין תשתית המידע (IT) של תחנות הכוח, לבין רשת התקשורת התיפעולית (OT), שניהלה את מתקני הייצור עצמם. אלא שהצמיחה של חנות כוח עצמאיות, של תחנות מבוזרות המייצרות אנרגיה באמצעות רוח או אנרגיה סולארית, ושל הסכמי הפצת חשמל מורכבים, מחייבים שילוב בין שני סוגי התשתיות מכיוון שהפעילות העסקית מתמזגת בתוך הפעילות התיפעולית.

ההסכם נחתם לאחר עבודה משותפת של שתי החברות להבטחת פעילות הדדית חלקה בין המערכות שלהן. מנהל חטיבת GE Grid Solutions, כריס טראבולד, הסביר שלהערכת החברה יש ל-ECI את הפתרון המתאים שיאפשר לספק ללקוחות החברה נתיב להשבת התשתיות בהפרעה מינימלית. "ביחד אנחנו יכולים לספק פתרון טוב יותר לתחנות הכוח בעולם, במיוחד לאלה אשר משדרגות כיום את תשתיות התקשורת שלהן".

חברת אי.סי.איי מספקת פתרונות תמסורת אופטיים ופתרונות מבוססי חבילות (Packet/Optical Transport), יישומי SDN/NFV ופתרון אבטחת סייבר לרשתות טלקום. לאחרונה היא דיווחה שבשלוש השנים האחרונות היא קיבלה 90 זכיות ומכירותיה צמחו ב-25% בשנתיים האחרונות. החברה לא מדווחת על מכירותיה, אולם בספטמבר 2018 היא דיווחה לבורסה בלונדון על כוונה כ-230 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות.

אומנם התוכנית נדחתה בינתיים, אולם התשקיף שהגישה גילה מספר פרטים על החברה: במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו המכירות ב-197.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-159 מיליון דולר במחצית 2017. המכירות השנתיות ב-2017 הסתכמו בכ-367.2 מיליון דולר. החברה דיווחה שמכירותיה ב-2017 צמחו ב-13%, ומכירותיה במחצית 2018 צמחו ב-24%, מכאן אפשר להעריך שמכירותיה ב-2018 הסתכמו בכ-430-440 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות