מוביליקום קיבלה אסמכה ביפן לתקשורת רחפנים ארוכת טווח

26 יוני, 2019

זוהי האסמכה הראשונה ביפן הניתנת לעוצמות שידור לטווח של עד 5 קילומטר. באחרונה הידקה הממשלה היפנית את הפיקוח על הטסת רחפנים לקראת האולימפיאדה

חברת מוביליקום (Mobilicom) קיבלה שורה של אסמכות מגופי תקינה ביפן המתירות לה להפעיל ולשווק את פתרונות התקשורת שהיא מפתחת לרחפנים. מוביליקום כבר קיבלה ב-2017 אסמכה ביפן, אך היא היתה מוגבלת לעוצמות שידור נמוכות יחסית, והאסמכה החדשה מרחיבה את הרישיון לעוצמות שידור גבוהות יותר, המגיעות לטווחים של עד 5 קילומטר, התואמים יותר את היישומים שאליהם נועדו פתרונות התקשורת שלה. לדברי מוביליקום, זוהי האסמכה הראשונה שניתנת בשוק היפני לעוצמות שידור גבוהות.

האסמכות ניתנו על ידי רשות TELEC, גוף תקינה המשתייך למשרד הפנים והתקשורת היפני האחראי על מתן הרשאות לשימוש בתדרי רדיו ממשלתיים. במוביליקום מקווים כי הרחבת האסמכה תעניק לה יתרון תחרותי בשוק הרחפנים היפני בייחוד לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בטוקיו ב-2020. עם זאת, יש לציין כי באחרונה הידקה ממשלת יפן את הפיקוח על הפעלת רחפנים במדינה ואישרה חקיקה האוסרת על הטסת רחפנים מעל מתקנים צבאיים והאתרים שבהם צפויים להיערך המשחקים האולימפיים.

מוביליקום, המפתחת פתרונות תקשורת אלחוטית לפלטפורמות ניידות, סימנה את שוק הרחפנים והרובוטיקה המסחריים כאחד ממנועי הצמיחה האסטרטגיים בשנים הבאות, וב-2017 אף הקימה בתוך החברה חטיבה ייעודית לשוק הרחפנים והרובוטיקה, בשם SkyHopper. היא מפתחת סל פתרונות שכולל מערכות תקשורת לשליטה, בקרה והעברת וידיאו, עיבוד וידיאו ואנליטיקה, יחידות צריכת מידע בזמן אמת ומערכות ניהול ושליטה המתבססים על ארכיטקטורות הייחודיות של החברה. החברה כבר הצליחה לשלב את מוצריה בפלטפורמות של כ-50 יצרניות רחפנים ורובוטיקה ברחבי העולם.

מוביליקום משווקת ביפן את פתרונות סקייהופר דרך המיצה Jepico, שהחלה בהליך לקבלת רישיון מפעיל שיאפשר לה להדגים את פתרונות סקייהופר ללקוחות פוטנציאליים. מנכ"ל מוביליקום אורן אלקיים ציין כי העובדה שהרישיון, שהוא הראשון מסוגו הניתן ביפן, מעיד על איכות המערכות של החברה. "יש בשוק הרחפנים ביפן ביקוש גובר לפתרונות תקשורות לטווחים ארוכים, ונוכל כעת לתת מענה לצורך זה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רחפנים

פורסם בתגיות: מוביליקום , סקייהופר