בית המשפט בארה"ב דחה את הערעור של אקוסטאר נגד אלביט

27 יוני, 2019

קבע שהחברה הבת של אקוסטאר, יוז מערכות תקשורת, הפרה פטנטים של אלביט בתחום התקשורת הלוויינית. אלביט תקבל פיצויים בהיקף של 30.1 מיליון דולר

בתמונה למעלה: לוויין התקשורת EchoStar XIX של חברת יוז

חברת אלביט מערכות (Elbit) ניצחה במאבק הקניין הרוחני שאותו היא ניהלה בשלוש השנים האחרונות כנגד חברת אקוסטאר (Echostar) האמריקאית הנחשבת לאחת ממפעילות לווייני התקשורת הגדולות בעולם. בית המשפט לערעורים בוושינגטון דחה את הערעור שהגישה אקוסטאר, והותיר על כנה את החלטת בית המשפט המחוזי בטקסס, שקיבל באוגוסט 2017 את תביעתה של אלביט על הפרת קניין רוחני.  

הסכסוך החל בינואר 2015 כאשר אלביט תבעה את חברת-הבת של אקוסטאר, Hughes Network Systems בטענה שהיא הפרה פטנטים של אלביט בתחום התקשורת הלוויינית במסגרת מערכת לאספקת תקשורת רחבת פס בין הלוויין לבין רשת התמסורת הסלולרית. בית המשפט בוושינגטון אף הגדיל את הפיצויים שנקבעו לטובת אלביט, מ-20.1 מיליון דולר ל-30.1 מיליון דולר, כדי לגלם את התמלוגים בגין הפרת זכויות שהתבצעה לאחר קבלת פסק הדין הראשוני.

כעת, אלביט תובעת החזר של 13.8 מיליון דולר נוספים על הוצאות המשפטיות, בטענה שהערעור הוגש שלא בתום לב, אך בית המשפט טרם פסק בעניין הזה. חברת אקוסטאר היא ענקית בתחום שירותי התקשורת מהחלל ומכירותיה בשנת 2018 הסתכמו בכ-2.1 מיליארד דולר. החברה הבת יוז, האחראית להפרת הקניין הרוחני של אלביט, היא אחת ממפעילות רשתות התקשורת הלווייניות רחבות הפס הגדולות באמריקה.

שיתוף פעולה עם גילת הישראלית

החברה מפעילה כ-20 לווייני תקשורת ורשת HughesNet שלה משרתת כ-1.3 מיליארד לקוחות באמריקה הצפונית ובאמריקה הלטינית. היא מכירה היטב את התעשייה הישראלית: בחודש מרץ 2017 היא דיווחה שלאחר שנתיים של עבודת פיתוח משותפת, היא וחברת גילת רשתות לוויינים (Gilat Satellite Networks) הצליחו לפתח אנטנת תקשורת לוויינית עבור מטוסים. במסגרת שיתוף הפעולה, יוז היתה אחראית על בניית המיפרטים, וגילת על הפיתוח והייצור של האנטנה ומכלולי ה-RF. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , קניין רוחני

פורסם בתגיות: אלביט , לווייינים