עיכוב בהודו חתך 20 מיליון דולר מהדו"ח של סרגון

2 יולי, 2019

מדובר בהזמנות לתשתיות LTE שהיו צפויות להתקבל ברבעון השלישי של 2018. הן נדחו לרבעון הראשון 2019, אחר כך לרבעון השני, וכעת הן יתפזרו על-פני השנים 2019 ו-2020

חברת סרגון (Ceragon) מתל-אביב מתמודדת עם מצב כמעט בלתי אפשרי, כאשר האישורים של קבוצת הזמנות גדולה בהיקף של כ-20 מיליון דולר נודדים מרבעון לרבעון כבר בפעם השלישית. החברה דיווחה שההזמנות מהודו שהיא ציפתה שיאושרו ברבעון השני, נדחו ככל הנראה לרבעון השלישי, וכתוצאה מכך היא הוציאה מהדו"ח של הרבעון השני את המכירות הדחויות בהיקף של 20 מיליון דולר. בעקבות ההודעה צנחה מניית החברה בנסד"ק בכ-9.8% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-220 מיליון דולר.

מלבד זאת, היא מסרה שבשאר התחומים התוצאות טובות מהצפוי. החברה עדיין לא פירסמה את התוצאות הרבעוניות, אולם מסרה הערכה מקדמית שלפיה הן יסתכמו ב-71-74 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 69.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. מדובר בדחייה מתגלגלת באחד מהשווקים החשובים ביותר של החברה: בשנת 2018 תפס השוק ההודי כ-38% מכל המכירות של סרגון, בעקבות ההתפתחות המואצת של שוק האינטרנט המקומי והמעבר הנרחב לרשתות LTE (דור רביעי), אשר דחפו את המכירות של סרגון במדינה בחמש השנים האחרונות.

מניית סרגון בנסד"ק מגיבה לדחיית ההזמנות מהודו. מקור: Yahoo! Finance
מניית סרגון בנסד"ק מגיבה לדחיית ההזמנות מהודו. מקור: Yahoo! Finance

נשיא ומנכ"ל סרגון, עירא פלטי (בתמונה למעלה), הסביר שההזמנות הדחויות נעשו במסגרת התהליך הזה. מדובר במצב מתסכל, מכיוון שבמקור סרגון היתה אמורה להכיר בהזמנות האלה ברבעון השלישי של 2018. לאחר מכן הן נדחו לרבעון הראשון של 2019. העיכוב הנוסף גרם לירידת חלקה של הודו לכ-15% בלבד ממכירות סרגון ברבעון הראשון.

כעת, משהן נדחקו גם מהרבעון השני, החברה כבר נזהרת בתחזיותיה לעתיד. פלטי: "בימים האחרונים קיבלנו כמה הזמנות קטונת מהחבילה הזאת. אנחנו צופים לקבל הזמנות גדולות יותר ברבעון השלישי וברבעון הרביעי, ומעריכים שההזמנות כולן, בהיקף של כ-20 מיליון דולר, יוכרו במהלך 2019 ו-2020".

סרגון מספקת פלטפורמת תמסורת אלחוטית בגלים מילימטריים (mmWave) לתשתיות הרשת של ספקיות תקשורת. הלקוחות המרכזיים שלה כיום הן חברות סלולריות המשדרגות את הרשתות שלהן מהדור השלישי לדור הרביעי, כמו הודו ואמריקה הלטינית, שממנה התקבלה לפני כחודש הזמנה בהיקף של 14 מיליון דולר לשידרוג תשתית סלולרית לדור הרביעי. שוק היעד העתידי המרכזי שלה ממוקד בתהליך שדרוג הרשתות אל טכנולוגיית הדור החמישי, המתחיל כעת בעיקר בצפון אמריקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: LTE , הודו , סרגון , תמסורת