שוק מערכות המשנה לכטב"ם יצמח ל-11.6 מיליארד דולר ב-2024

9 יולי, 2019

הודות להתרחבות שוק הרחפנים והמל"טים ויכולת נשיאת המשקל הגדלה של הכלים. הישראליות שירוויחו מהתנופה: מוביליקום, קונטרופ, פארא-זירו, ואפילו אינוויז

הצמיחה של שוק הרחפנים והמל"טים מביאה בעקבותיה גם צמיחה של שוק מערכות המשנה הנישאות על ידי מל"טים ורחפנים, כגון חיישנים ומצלמות, מערכות תקשורת וטלמטריה, אמצעי תצפית ועוד. על פי תחזית של מכון המחקר ResearchAndMarkets, שוק מערכות המשנה, שגלגל ב-2018 כ-7.6 מיליארד דולר, צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 7.3% ולהגיע ב-2024 ל-11.6 מיליארד דולר.

כלים בלתי מאוישים כגון רחפנים ומל"טים נושאים עליהם מערכות נלוות שאינן כלולות במשקל העצמי של כלי הטיס. מערכות אלה אחראיות למעשה על ביצוע המשימה שאליה נועד כלי הטיס, בין אם מדובר במצלמה לצילום מלמעלה של אירוע, חיישנים מסוגים שונים לאיסוף מודיעין וגם חבילה המיועדת למשלוח.

על פי חברת המחקר, המגמות בשוק הצבאי ובשוק האזרחי כאחד צפויות להניע את הצמיחה בשוק מערכות המשנה. בתחום הצבאי, ההסתמכות הגוברת בשוק הצבאי על רחפנים לצורך משימות תצפית, איסוף מודיעים ואפילו חילוץ והצלה מסיטה תקציבים ומשאבים רבים לפיתוח ורכישה של מערכות אלקטרוניות, ואילו בשוק האזרחי, השימוש ברחפנים בענף החקלאות, המגזר הקמעונאי ועולם התקשורת צפוי גם כן להתרחב בשנים הבאות.

כמו כן, יכולת נשיאת המשקל (Payload) של רחפנים ומל"טים הולכת וגדלה, מה שמאפשר שילוב של מערכות אלקטרוניות רבות ומורכבות יותר בכלי הטיס.

הישראליות שעשויות להרוויח מהתנופה

ישנן לא מעט חברות ישראליות המפתחות מערכות למל"טים ורחפנים, שעשויות ליהנות מהצמיחה הצפויה של השוק, בהן ניתן למנות את מוביליקום, המפתחת מערכות תקשורת וטלמטריה לרחפנים בשוק האזרחי, קונטרופ של רפאל, המפתחת מערכות אלקטרו-אופטיות למל"טים צבאיים, וגם פארא-זירו (ParaZero), המפתחת ערכות בטיחות הכוללות מצנח לרחפנים.

שלוש החברות הללו מתמקדות בעיקר בשוק כלי הטיס הבלתי מאוישים. ואולם יש חברות ישראליות נוספות שפועלות באופן משני בשוק הרחפנים או מנסות לחדור אליו, כמו סיוה, שכבר מכרה קניין רוחני למספר יצרניות רחפנים, Vayyar, שמציעה את המכ"ם התלת-מימדי שלה גם ליצרניות רחפנים, ואפילו אינוויז, שאמנם מתמקדת בתעשיית הרכב אך משווקת את חיישן ה-LiDAR שלה גם לרחפנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מחקרים ונתוני שוק , מערכות משובצות , רחפנים