וויביט-ננו במגעים מתקדמים עם לקוח ראשון מדרום קוריאה

24 יולי, 2019

הלקוח הוא יצרן זכרונות Tier-2, והחברה כבר עובדת עימו על התאמת הטכנולוגיה לציוד הייצור שלו. מנכ"ל וויביט: "חיפשנו חברה בגודל המתאים לנו. שת"פ עם יצרן גדול עשוי לחסל סטארט-אפ"

חברת הסטארט-אפ וויביט-ננו (Weebit Nano) נמצאת במגעים מתקדמים עם יצרן זיכרונות משני (Tier-2) מדרום קוריאה, שעשוי להיות הלקוח הראשון של טכנולוגיית ה-ReRAM שהיא מפתחת. בהודעה למשקיעים דיווחה החברה כי כבר החלה בהתאמת הטכנולוגיה שלה לציוד ייצור הזיכרונות של היצרן, מה שעשוי ללמד על רצינות המגעים.

במקביל, החברה הודיעה כי חתמה על הסכם הפצה עם בדרום קוריאה עם חברת Kitec Design, אשר תסייע במגעים של וויביט-ננו עם לקוחות פוטנציאליים במדינה. קייטק מספקת כלים ושירותי פיתוח של מערכות-על-שבב (SoC) לחברות שבבים, ולדברי וויביט-ננו, יש לה מוניטין גבוה וקשרים רבים בתעשיית הסמיקונדקטור המקומית. דרום קוריאה היא יצרנית הזיכרונות הגדולה בעולם ואחראית על כ-16% מהתפוקה העולמית, עם חברות מובילות כמו סמסונג ו-SK Hynix.

מנכ"ל החברה, קובי חנוך, חשף מעט פרטים על העבודה עם הלקוח הפוטנציאלי. "מאחר שוויביט-ננו מכוונת בשלב ראשון לשוק המערכות המשובצות, שבהן הזיכרון שלנו ישולב לצד מודולים נוספים במערכת-על-שבב, לכל לקוח יש דרישות ספציפיות באשר לאופן שבו יש להטמיע את מודול הזיכרון במערכת שלו, כגון גודל, צורה ופורטים של קריאה-כתיבה. משום כך, תהליך ההתאמה והעיצוב עשוי להימשך בין 6 ל-9 חודשים."

חנוך הסביר מדוע החברה אינה מכוונת בשלב זה ליצרניות הגדולות. "איתור הלקוח הנכון שעימו נוכל להתקדם לתהליך של התאמה לייצור, הוא נקודת ציון קריטית עבור ההצלחה העתידית של החברה. שיתוף פעולה עם יצרן גדול, Tier-1, עשוי להיות מפתה אך גם עשוי לחסל חברת סטארט-אפ, וזאת מאחר שקשה מאוד לעמוד בדרישות של יצרן גדול. חיפשנו חברה שתהיה בגודל המתאים ושיהיה לה צורך במוצר שלנו, ואנחנו מאמינים שמצאנו את השותף האידיאלי. במקביל, אנחנו פועלים מול לקוחות פוטנציאליים נוספים."

שוק היעד הראשון: מערכות משובצות

וויביט-ננו מפתחת זיכרון מסוג חדש הקרוי ReRAM (Resistive Random Access Memory), אשר משלב בין היתרונות של זיכרונות בלתי נדיפים (פלאש) ושל זיכרונות נדיפים (DRAM): בלתי נדיף, מהיר, פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך. לפי החברה, אב-הטיפוס שלה מהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש ופועל בהספק נמוך פי 1,000, ומיועד לתת מענה לצרכים העתידיים של תעשיית האלקטרוניקה לזיכרונות מהירים, חסכוניים באנרגיה ובעלי קיבולת גבוהה ליישומים מתחומי ה-IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

החברה כבר השלימה החברה פיתוח של אב-טיפוס של זיכרון ReRam במערך של 1 מגה-ביט (1Mb), כלומר מיליון תאי זיכרון עובדים בגיאומטריה של 40 ננומטר. אב-טיפוס זה כבר תואם את הפורמט של הזיכרונות הקיימים בשוק המשמשים בסמרפונים, מחשבים נייחים והתקני אחסון. בחברה הצהירו בעבר כי הם פועלים לפיתוח אב-טיפוס בגיאומטריה של 28 ננומטר על פרוסות של 300 מילימטר. כעת מודיעה החברה שהיא ממשיכה בכיוון זה, אך בעדיפות משנית וזאת מאחר שהלקוח הספציפי אינו נדרש לתצורה הזו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , מערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano