ברודקום רוכשת את פעילות האבטחה הארגונית של סימנטק

10 אוגוסט, 2019

תשלם 10.7 מיליארד דולר במזומן. לאחר העיסקה יסתכמו מכירותיה בכ-24.6 מיליארד דולר: מהם 71% בתחום השבבים ו-29% בתחום התוכנה

חברת ברודקום (Broadcom) חתמה על הסכם לרכישת כל הפעילות האבטחה הארגונית של חברת סימנטק (Symantec Corporation) תמורת 10.7 מיליארד דולר במזומן. במסגרת העיסקה, ברודקום תקבל לידיה 1,700 פטנטים של סימנטק, ותשאיר בידי סימנטק 700 פטנטים. במקביל, ייחתם הסכם רישוי הדדי שיאפשר לשתי החברות להשתמש בכל 2,400 הפטנטים של סימנטק. נשיא ומנכ"ל ברודקום, הוק טאן (בתמונה למעלה), אמר שמיזוגים ורכישות ממלאים תפקיד מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של ברודקום. "רכישת סימנטק היא הצעד ההגיוני הבא, לאחר הרכישה של Brocade ושל CA Technologies".

בעקבות ההודעה עלתה מניית סימנטק בבורסת נסד"ק בכ-11.3% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-15.9 מיליארד דולר. מניית ברודקום בנסד"ק טיפסה בכ-3.4%, והעניקה לחברה שווי שוק של כ-110.1 מיליארד דולר.  העיסקה צפויה להגדיל את מכירות ברודקום בכ-2 מיליארד דולר בשנה. להערכת ברודקום הסינרגיה בין שתי החברות תביא לחסכון של יותר ממיליארד דולר ב-12 החודשים הראשונים שלאחר המיזוג.

העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. ברודקום תממן אותה באמצעות הלוואות בנקאיות. היא צפויה להסתיים בחודש נובמבר 2019 (הרבעון הראשון בשנת הכספים 2020 של ברודקום). לאחר השלמת המיזוג ישולבו כל המוצרים והמותגים לאבטחה ארגונית של סימנטק בפורטפוליו של ברודקום. העיסקה נעשית במסגרת אסטרטגיה של ברודקום להרחיב את פעילותה בתחום תוכנות התשתית. בשנת הכספים 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-22.5 מיליארד דולר, מהן מכירות בהיקף של 17.5 מיליארד דולר בתחום השבבים ומכירות בהיקף של 5 מיליארד דולר בתחום התוכנות.

העיסקה מכניסה את ברודקום לשוק האבטחה הארגונית שהיקפו הכולל נאמד בכ-161 מיליארד דולר. מכירות החברה המשותפת יסתכמו בכ-24.6 מיליארד דולר: מהם 71% בתחום השבבים וכ-29% בתחום התוכנה. מבחינת ברודקום, סימנטק עומדת בדרישות של חברות מטרה: היא צמוחת בקצב של 9% בשנה, נחשבת למובילה בשוק בשישה סוגי מוצר, רוב לקוחותיה הגדולים עובדים איתה יותר משלוש שנים, כ-86% מחברות פורצ'ן-500 הן לקוחותיה, והיא תביא להגדלה משמעותיתי בהיקף המכירות של ברודקום.

טראמפ בלם את ההשתלטות העוינת על קואלקום

העיסקה הנוכחית היא ביטוי לאסטרטגיית הרכישות הארגסיבית של חברת ברודקום, וממגיעה לאחר מספר שנים של רכישות רחבות היקף. בשנת 2016 הוקמה חברת ברודקום הנוכחית לאחר שחברת Avago Technologies הסינגפורית רכשה את כל מניות יצרנית השבבים Broadcom בעיסקת מזומנים ומניות בהיקף כולל של 37 מיליארד דולר. בעקבות העיסקה ההיא, שינתה החברה את שמה לברודקום והעבירה את הנהלתה לארה"ב.

בנובמבר 2017 היא ביצעה את המהלך הנועז ביותר, והגישה הצעה לרכישת קואלקום תמורת 130 מיליארד דולר. אלא שהמהלך הזה לא יצא אל הפועל בעקבות התנגדות עז של קואלקום שהגדירה אותה כהשתלטות עוינת, ובעיקר לאחר פרסום צו נשיאותי של טראמפ מחודש מרץ 2018, שאסר על מכירת קואלקום לברודקום "משיקולי ביטחון לאומי".

בחודש נובמבר 2017 רכשה ברודקום את יצרנית ציוד התקשורת Brocade Communications Systems תמורת 5.5 מיליארד דולר, ובמחצית השנייה של 2018 היא רכשה את חברת CA Technologies, אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום תוכנות ניהול תשתיות IT ארגוניות, תמורת 18.7 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ברודקום , סימנטק