סינופסיס רוכשת את קיוטרוניק הגרמנית

11 אוגוסט, 2019

קיוטרוניק מפתחת פלטפורמות וירטואליות לפיתוח ובדיקת שבבים לרכב. "הרכישה תחזק את מעמדנו בתחום הפרוטוטייפינג הווירטואלי לאוטומוטיב"

חברת Synopsys, הנחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום התכנון האלקטרוני (EDA), הודיעה בסוף השבוע כי חתמה על הסכם לרכישת חברת QTronic הגרמנית, המפתחת כלי סימולציה ובדיקה ליצרניות רכב וספקיות משנה המפתחות תוכנות ומערכות לרכב. סינופסיס לא חשפה את סכום העסקה, אך הדגישה כי לא מדובר בסכום מהותי עבורה וכי היא צפויה להסתיים ברבעון הרביעי של השנה בכפוף לאישורים הנדרשים.

ככל שתוכנות לתחום האוטומוטיב נהיות מורכבות יותר, יצרניות רכב וספקיות משנה מסתמכות יותר ויותר על סביבות פיתוח ובדיקה וירטואליים, וזאת כדי להאיץ את זמן היציאה לשוק. קיוטרוניק, שנוסדה ב-2006, מפתחת פתרונות אימות לתוכנות בתחום האוטומוטיב. מוצרי הדגל של החרבה הם ה-Silver, פלטפורמה וירטואלית המדמה את יחידות הבקרה האלקטרוניות ברכב (ECU) ומאפשרת  לבצע את תהליך הפיתוח באופן וירטואלי וחוסכת את הצורך בנסיעות מבחן ומבדקים פיזיים.

המוצר השני הוא TestWeaver, פלטפורמת בדיקה חכמה הכוללת מאגר גדול של מקרי מבחן.בסינופסיס מציינים כי הרכישה תאפשר לחברה להציע ללקוחות בתחום הרכב פתרונות מקיפים יותר לפיתוח תוכנות ומערכות לרכב.ל חטיבת האימות בסינופסיס מנוג' גאנדי, אמא "הרכישה הזו מחזקת את מעמדנו בתחום הפרוטוטייפינג הווירטואלי ותאפשר לחברות רכב לפתח תוכנות בצורה פשוטה, מהירה וטובה יותר."

מנוע הצמיחה של שוק השבבים

תחום הרכב הפך בשנים האחרונות למנוע צמיחה של תעשיית השבבים. להערכת חברת המחקר IC Insights, ב-2022 תעשייה הרכב תהווה כבר 10% מתעשיית השבבים כולה. תכולת הרכיבים האלקטרוניים במכונית צומחת בשנים האחרונות באופן משמעותי, עם שילובן של מערכות סיוע לנהג (ADAS), מערכות תקשורת בין כלי-רכב (V2V), ויישומי בטיחות, נוחות, בידור ותקשורת.

שתי מגמות נוספות, שצוברות תאוצה, צפויות לתת דחיפה נוספת לשוק: פיתוח טכנולוגיות של נהיגה אוטונומית, המחייבות מערכות חישה מתקדמות ומחשוב עתיר ביצועים, והמעבר ממנועי בעירה פנימית המתבססים על בנזין ודיזל, למכונית חשמלית, שכוללת מטען גדול יותר של רכיבים חשמליים ואלקטרוניים, ובעיקר הסוללה הראשית.

על פי Lam Research, החלק היחסי של הרכיבים האלקטרוניים מהעלות הכוללת של מכונית עלה בעשור האחרון מ-18%-20% ל-40%-45%. עבור תעשיית הסמיקונדוקטור הדבר מתבטא בדרישה גבוהה יותר מצד יצרניות הרכב וספקיות של מערכות לרכב לשבבים אנלוגים, מיקרו-בקרים, זיכרונות וחיישנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: QTronic , סינופסיס