פורשה מצטרפת להשקעה ב-TriEye התל אביבית

21 אוגוסט, 2019

יצרנית מכוניות הספורט מצטרפת לאינטל ומריוס נכט. TriEye פיתחה מצלמת אינפרא-אדום לרכב אוטונומי. מנכ"ל פורשה: "למכוניות שלנו תמיד יהיה הגה ודוושת גז"

לאחר שבסוף חודש מאי הכריזה על גיוס של 17 מיליון דולר בהובלת זרוע ההשקעות של אינטל (Intel Capital) ובהשתתפות מריוס נכט ו-Grove Ventures של דב מורן, היום מודיעה חברת TriEye התל אביבית על הרחבת הגיוס ל-19 מיליון דולר. המצטרפת החדשה לגיוס היא יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה (Porsche). חברת TriEye פיתחה פתרון חישה מבוסס אינפרא-אדום לרכב אוטונומי עבור התמודדות בתנאי ראות ירודים, והיא תשתמש בהון שנוסף כדי להאיץ את הפיתוח והתפעול באמצעות גיוס מהנדסים נוספים. מאז הקמתה גייסה החברה כ-22 מיליון דולר.

חברת TriEye פיתחה מצלמה לרכב אוטונומי המבוססת על גלי אינפרא-אדום קצרים (Short-Wavelength InfraRed – SWIR) באורך גל של 1.4µm-3µm. המערכת מציעה פתרון חישה לתנאי ראות קשים כמו חושך, גשם, ערפל ואבק. להערכת החברה, מצלמות מבוססות SWIR מאפשרות אמינות גבוהה יותר ודיוק רב יותר בזיהוי מכשולים ועצמים בתנאי ראות ירודים, בהשוואה לפתרונות חישה כדוגמת מכ"ם ולידאר (LiDAR).

עד היום נעשה שימוש בטכנולוגיה הזו רק בתעשיות הצבאיות, ובתחומי החלל והתעופה, בשל עלותם הגבוהה של החיישנים, שעשויה להגיע עד 10,000 דולר. חברת TriEye הצליחה להקטין את מחיר המערכת באמצעות שימוש בחיישנים המיוצרים בטכנולוגיית CMOS, ולמזער את גודלם באופן שיאפשר ייצור המוני והתקנה במתכונת של מצלמה ברכב. החברה צופה כי היא תוציא את המוצר לשוק כבר ב-2020. 

פורשה לא מוכנה לוותר על הנהג

פורשה, המשתייכת לקונצרן הרכב פולקסוואגן, ייצרה ב-2017 כ-250 אלף מכוניות. בהיותה יצרנית של מכוניות ספורט יוקרתיות, היא נהנית משיעורי הרווחיות לרכב הגבוהים ביותר בתעשייה. אומנם פורשה משקיעה בפיתוח ושילוב טכנולוגיות אוטונומיות במכוניות (בקרת שיוט ומערכת עזר לנהג), אולם החזון שלה בתחום הנהיגה האוטונומית הוא יוצא דופן. "התוכנית שלנו היא שבמכוניות פורשה תמיד יהיו הגה ודוושות גז ובלמים", הסביר מנכ"ל החברה קלאוס זלמר לפני כשנה. "אולי אפילו גם מוט ההילוכים. וזאת כדי לשמר את חוויית הנהיגה ברכב".

עם זאת, החברה מבצעת השקעות בחדשנות. בשנת 2017 היא הצטרפה לחממת החדשנות Autobahn, ביחד עם דיימלר ואוניברסיטת שטוטגרט, שמטרתה להביא לעיר שטוטגרט (שבה נמצא המטה של פורשה) חברות סטראט-אפ בתחום הנהיגה האוטונומית. במסגרת זו, חשפה פורשה בחודש פברואר שיתוף פעולה פעולה עם חברת הסטראט-אפ הגרמנית Kupernikus כדי לצייד את מכוניותיה בטכנולוגיה שתאפשר להן להתנייד באופן אוטונומי במוסכי החברה באמצעות טאבלט. כמו כן, יש להוסיף כי חברת-האם, פולקסוואגן, משתפת פעולה עם אינטל, מובילאיי ודלפי בפרויקט עתיד משאבים לפיתוח מכונית אוטונומית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: trieye , חיישן , פורשה