דארפה ביצעה ניסוי לוחמה בסיוע נחילי רובוטים

1 ספטמבר, 2019

המטרה: הפעלת נחיל של 250 רובוטים קרקעיים ואוויריים על-ידי יחידת חי"ר קטנה המבצעת משימה קרבית בשטח בנוי. בסוף השנה ייערך ניסוי בהפעלת נחיל של רובוטים רב-פעמיים למשימות איסוף מודיעין ותקיפות אוויר-קרקע

הסוכנות האמריקאית למחקרי ביטחון מתקדמים (DARPA) ביצעה ניסוי בהפעלת נחיל רובוטים אוויריים וקרקעיים כדי לבודד מתחם עוין בתרגיל המדמה לוחמה אורבנית. התרגיל בוצע במסגרת תוכנית OFFSET – OFFensive Swarm-Enabled Tactics, נחיל של רובוטים קרקעיים ורחפנים, איתרו מבנה המוגדר ביעד שבו מתבצעת פעילות עויינת ובודדו אותו באמצעות יצירת חיץ בינו לבין הסביבה, ובדיקה וניטור של כל פעילות המתבצעת באזור המוגדר.

מטרת התוכנית היא לפתח טכנולוגיית ומתודולוגיית לחימה בשטח בנוי, המאפשרת ליחידה קטנה של לוחמי חי"ר להפעיל נחילים של עד 250 רובוטים אוויריים וקרקעיים, המשמשים כתומכי לחימה. מטרת התוכנית היא לפתח רובוטים צבאיים על-בסיס מערכות אזרחיות ולפתח ממשק ידיותי בין הלוחמים לבין הנחיל, המבוסס על היכולת של הנחיל לפעול באופן אוטונומי בהתאם להוראות הכלליות שהם מקבלים מהמשתמש.

התוכנית מתמקדת בשלושה יעדים מרכזיים: פיתוח ממשק אדם-נחיל המאפשר למשתמש לנהל מאות פלטפורמות רובוטיות, בו-זמנית בזמן אמת באמצעות ימשו בטכנולוגיות ממשק חדשות כמו מציאות וירטואלית, פיקוד קולי, פיקוד בעזרת מחוות וכדומה. הדבר כולל "דיקדוק משותף אדם-רובוט", שיאפשר לספק הוראות כלליות שאינן מתוכננות מראש, המאפשרות לנהל את הנחיל בהתאם להתפתחויות בלתי צפויות בשטח. במקביל לפיתוח הטכנולוגי, הפרוייקט כולל פיתוח טקטיקות לשימוש בנחילים באמצעות בניית סביבה וירטואלית המאפשרת ניסוי צורות שימוש שונות והעברת הטקטיקות לנחילים ממשיים.

לוחמת אוויר-קרקע רובוטית

הדמיית אמן של רובוטים אוויריים במסגרת תוכנית Gremlins
הדמיית אמן של רובוטים אוויריים במסגרת תוכנית Gremlins

במקביל לתוכנית נחילי הרובוטים בלוחמה קרקעית, נערכת דארפה לניסוי הדגמה שייערך בסוף 2019 שבו ייבדקו הביצועים של נחילי רובוטים המבצעים משימות של לוחמת אוויר-קרקע במסגרת תוכנית Gremlins. הפעם מדובר במל"טים תוקפים אשר יבצעו משימות של תקיפה אווירית. הם ישוחררו לאוויר ממטוסים המצויים מחוץ לטווח הפגיעה של האוייב, ויבצעו את המשימה באופן עצמאי – אם זו תקיפה ואם זו משימת איסוף מידע.

לאחר השלמת המשימה, הם ייאספו מהאוויר על-ידי מטוסי מטען כמו C-130, ויוחזרו לבססי האם לצורך תחזוקה והכנתם למשימה הבאה. המטרה היא לבצע תקיפות אוויריות בהיקף רחב באמצעות פלטפורמות זולות מאוד המאפשרות לא לסכן את הטייסים. להערכת דארפה, מבדקים ראשוניים הראו שניתן להחזיר גרמלין למצב מוכנות בתוך פחות מ-30 דקות מהרגע שהוא מוחזר לבסיס. המטרה היא שאורך החיים של כל לטפורמה כזו תאפשר לבצע לפחות 20 משימות. דארפה מסרה שכיו היא מבצעת ניסויים בהפעלת המל"טים התוקפי מתוך מטוסי קרב כמו F-22 ו-F-35.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: DARPA , דארפה , נחיל , רובוטים , רחפנים