וריאסט בונה אסטרטגיית RISC-V לתכנון שבבים

12 ספטמבר, 2019

חברת התכנון והאימות מפתח-תקווה החלה בשיתוף פעולה עם מינרז הגרמנית בפיתוח כלים לתכנון מעבדי RISC-V אמינים לתעשיית הרכב. המנכ"ל זלצברג: "שוק הריסק-פייב זקוק לשירותים מהסוג שווריאסט מספקת"

חברת וריאסט (Veriest Solutions) מפתח-תקווה הגדירה את הקטגוריה המתפתחת של מעבדי הקוד הפתוח RISC-V כתחום צמיחה אסטרטגי, ומרחיבה את פעילותה בתחום הזה. החברה החלה לפעול בסביבת RISC-V לפני כשנה וחצי, והשבוע הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת MINRES Technologies שמרכזה במינכן, אשר מתמחה בפיתוח תוכנה למידול פעילות ליבת העיבוד (Virtual Prototyping), המאפשרת לבדוק כיצד המעבד יפעל לפני שמעבירים אותו לייצור.

מטרת שיתוף הפעולה היא לפתח ביחד ולהציע ללקוחות פתרונות תכנון עבור מערכות משובצות מבוססות RISC-V, אשר עומדות בתקני בטיחות ואמינות (Safety). שתי החברות יפתחו יחד סביבות תכנון ASIC המותאמת לארכיטקטורת RISC-V אשר מספקת רמת אמינות גבוהה כמו למשל עמידה בדרישות תקן ISO26262, אשר מגדיר את רמת האמינות של ציוד חשמלי בתעשיית הרכב.

לדברי מנכ"ל חברת וריאסט, משה זלצברג (בתמונה למעלה), החברה זיהתה את התחום המתפתח הזה כמנוע צמיחה חדש. "השוק של ריסק-פייב זקוק לשירותים מהסוג שווריאסט מספקת. זוהי הזדמנות מעניינת עבורנו מכיוון שהלקוחות זקוקים למישהו שיודע לממש את הווריאנטים השונים, ולבצע וריפיקציה של התכנון".

מרד תעשיייתי ב-ARM וב-MIPS

ארכיטקטורת RISC-V פותחה לפני כתשע שנים באוניברסיטת ברקלי במתכונת של ממשק ISA שיכול להריץ מחשבים חזקים בעלי אורך מילה של עד 128 סיביות. בשנת 2016 התעשייה החלה לאמץ את הרעיון והוקם ארגון התמיכה התעשייתי RISC-V Foundation, שנועד לקדם את השימוש בארכיטקטורת המחשוב החופשית. מאחורי הפיתוח עומדות שתי מטרות מרכזיות. הראשונה: לספק אלטרנטיבה לארכיטקטורות ARM ו-MIPS הסגורות, אשר נשלטות כל אחת על-ידי ספקית יחידה.

השנייה: לבנות קהילה גדולה של ספקים ושל קוד פתוח, המעניקה גמישות גדולה יותר לחברות המשתמשות בליבת העיבוד הפתוחה. שוק הריסק-פייב מייצר תחרות מפתיעה ל-ARM ול-MIPS וכולל כיום ספקים של תכנוני ליבות חינם בקוד פתוח וספקים של תכנוני ליבות בתשלום. היתרון המרכזי שלו הוא שחברות הבוחרות בארכיטקטורה הזאת אינן קשורות לספק יחיד, ועובדות על ארכיטקטורה הפתוחה בפניהן, שבה הן מכירות את מבנה המעבד ויכולות לבצע בו שינויים.

ריבוי ספקים ותמיכה של קהילת קוד פתוח

זלצברג: "אנחנו רואים שריסק-פייב מעורר עניין רב מאוד בתעשייה. מלבד המחיר הנמוך יותר, לקוחות שדיברנו איתם אוהבים את חופש הפעולה שהארכיטקטורה מספקת להם. היכולת להתאים את הליבה לצרכים המיוחדים שלהם, להגדיר בעצמם את רמת האמינות, האבטחה או את דרישות ההספק מהמעבד. היכולת הזאת מאפשרת להם לבצע אופטימיזציה מדוייקת יותר, ולשפר את הבידול של המוצרים שלהן. עצם העובדה שמדובר בשוק שיש בו הרבה מאוד ספקים וקהילת קוד פתוח, יכולה לשפר מאוד את תהליכי הפיתוח של מוצרים משובצים".

חברת Veriest מספקת שירותי תכנון שבבי ASIC, ביצוע תכנוני FPGA, וריפיקציה של תכנוני שבבים ופיתוח תוכנות למערכות משובצות. החברה הוקמה בשנת 2007 והצטרפה לקבוצת אמן ב-2014. כיום היא מעסיקה כ-100 עובדים במרכזי פיתוח בישראל, בסרביה ובהונגריה. "יישומי ריסק-פייב עדיין לא עומדים בהרבה דרישות אמינות ובטיחות מחמירות, וכאן יורגש היתרון של שיתוף הפעולה שלנו עם חברת מינרז".

למידע נוסף בנושא: RISC-V

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: RISC-V , Veriest , וריאסט