נשיא Digi-Key: "מחסן הרכיבים שלנו יהיה אזור סחר חופשי"

4 אוקטובר, 2019

בראיון בלעדי ל-Techtime הסביר נשיא ומנהל התיפעול של Digi-Key, דייב דוהרטי, מדוע השוק הישראלי מתאים במיוחד למפיצה הגלובלית, מה מיוחד במחסן החדש של החברה ומהי המגמה החשובה ביותר בשוק. רמז: מודולים

בתמונה למעלה: דייב דוהרטי, נשיא ומנהל תיפעול Digi-Key במשרדי החברה בישראל. צילום: Techtime

נשיא מנהל התיפעול של המפיצה הגלובלית מארה"ב, Digi-Key Electronics, דייב דוהרטי, קפץ בשבוע שעבר לביקור בזק ישראל כדי להתרשם ממשרדי החברה החדשים שבפתח-תקווה ולהיפגש עם הצוות המקומי. בראיון ל-Techtime הוא הסביר מה מיוחד בפעילות בישראל, ומה הן המגמות המרכזיות בשוק מבחינתה של החברה.

Techtime: מה מיוחד בפעילות שלכם בארץ?

דוהרטי: "למרות שאין לנו הרבה משרדים בעולם מחוץ לארצות הברית, החלטנו לפני יותר מחמש שנים לפעול בישראל מכיוון שיש התאמה מצויינת בין האופי שלנו לאופי התעשייה המקומית. המוקד העיקרי שלנו הוא באספקת רכיבים לייצור בריצות קצרות ובינוניות, אשר מגיע מחדשנות. לכן היקף החדשנות כאן מתאים מאוד לאופי הפעילות שלנו".

שנת 2019 המאתגרת ומלחמת הסחר

בתחילת 2019, למשל, כל תעשיית הייצור העולמית התמודדה עם שפל במכירות, אולם בישראל שמרנו על קצב צמיחה קבוע, כולל במחצית הראשונה של 2019 שהיתה בעייתית במיוחד".

מהו המצב כיום בשוק הרכיבים העולמי?

"התחרותיות בשוק גוברת, וזה טוב עבורנו מכיוון שהיא מאלצת אותנו להשתפר. בשנת 2019 אנחנו רואים ירידה בשוק הרכיבים העולמית, אולם כאשר אנחנו בוחנים את המגמות ארוכות הטווח בתעשיית הטכנולוגיה, הכיוון הוא של צמיחה חיובית מאוד. וזהו אחד מהמסרים שלי לעובדים שלנו: חברת Digi-Key עובדת לטווח רחוק. אנחנו פועלים בתעשייה המאופיינת בתנודות חדות אבל במגמת צמיחה ארוכת טווח".

כיצד המחסן החדש שאתם בונים כיום ישפיע על הפעילות של החברה?

"המחסן החדש נבנה בסמוך למחסן הנוכחי שלנו בעיירה Thief River Falls ויתחיל לפעול ב-2020. הוא יהיה גדול פי ארבעה ובעל רמת אוטומציה גדולה מאוד. יהיו בו יותר מ-100 ק"מ של מסועים אשר יביאו את הפריטים אל האנשים המרכיבים את המשלוחים. אם כיום אנחנו מבצעים 24,000 משלוחים ביום, המחסן החדש יהיה בעל הספק כפול.

"אנחנו נמצאים בתהליכי השלמה של קבלת מעמד אזור סחר חופשי עבור המחסן החדש. המשמעות היא שמוצרים מסין אשר יימכרו מחוץ לארצות הברית יהיו חופשיים ממס. כיום אנחנו צריכים לשלם מס כשהמוצרים נכנסים למחסן שלנו, ולקבל את החזר המס אחרי שהם נשלחים אל מחוץ לארה"ב".

אתם מרגישים את השלכות מלחמת הסחר?

"אנחנו מאמינים שבעולם מושלם צריך להיות מסחר חופשי. כיום יש תעריפי מס במסחר בין סין וארצות הברית, אבל אנחנו לא יודעים בוודאות כיצד מלחמת הסחר משפיעה על הלקוחות. עדיין לא לגמרי ברור, למשל, האם ההאטה הנוכחית בשוק היא תוצאה של מלחמת הסחר או שהיא קשורה להצטברות של עודפי מלאי. מכל מקום, הלקוחות שלנו מאוד זהירים היום".

מפיצים רבים נכנסים לתחום הפיתוח והייצור של מודולים כמו כרטיסי SoM. מהי האסטרטגיה שלכם בתחום הזה?

דוהרטי: "התחלנו להבחין במגמה הזאת כבר לפני עשר שנים אולם כיום היא מתגברת מכיוון שהחברות רוצות להגיע  מהר יותר אל השוק באמצעות מודולים. זהו התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר ב-Digi-Key ואנחנו מרחיבים את פעילות המודולים שלנו.

"המגמה הזאת היא סופר-חשובה, אולם אנחנו לא מייצרים ולא מפתחים מודולים. אנחנו מעדיפים להפיץ מודולים של ספקים אחרים, ולא להתחרות בלקוחות שלנו. כיום יש לנו לקוחות שקונים מאיתנו רכיבים לבניית מודולים, ומספקים לנו כרטיסים שאנחנו מפיצים.

"הפעילות בתחום הזה שונה מהפצת רכיבים סטנדרטית מכיוון שצריך לסייע ללקוחות לאתר את המודולים המתאימים להם ביותר, ולכן המהנדסים שלנו מייצרים יותר תוכן בתחום המודולים. אנחנו רואים הרבה מאוד מייקרים (Makers) אשר מפתחים מוצרים חדשים, ובזכות המודולים מתחילים להיכנס לשוק כיזמים, בהשקעה נמוכה מאוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: Digi-Key , DigiKey