פורטליקס פותחת את שפת התרחישים בפני קהילת הקוד הפתוח

6 אוקטובר, 2019

מנכ"ל פורטליקס, זיו בנימיני: "אנו מאמינים באקו-סיסטם פתוח, בתקנים פתוחים, ובמאמצי איגוד ASAM לייצר תקן לבדיקה בלתי תלויה של בטיחות כלי הרכב האוטונומיים"

חברת Foretellix, התל אביבית הודיעה שהיא פותחת את שפת התרחישים שפיתחה לאימות התכנון של כלי רכב אוטונומיים, בפני קהילת הקוד הפתוח בתעשיית הרכב. במקביל, היא תרמה את עקרונות השפה לוועדת התקנים של איגוד ASAM, הנחשב לאיגוד התקינה המוביל בתחום של מערכות אוטומציה ומדידה. שפת M-SDL – Measurable Scenario Description Language שהחברה פיתחה בשנתיים וחצי האחרונות מביאה לתעשיית הרכב את גישת האימות של תכנוני שבבים, Coverage Driven Verification, המבוססת על שפת Hardware Verification Language שהומצאה על-ידי אחד ממייסדי פורטליקס, יואב הולנדר, במסגרת חברת וריסיטי שנמכרה לקיידנס.

הטכנולוגיה של פורטליקס תאפשר לתעשיית הרכב לעבור מהתמקדות בכמות הקילומטרים שנסע הרכב האוטונומי הנבדק (Quantity of Miles), להתמקדות באיכות הכיסוי (Quality of Coverage), כלומר ביכולת של הרכב להתמודד עם מאות מיליוני תרחישים הנדרשים על-מנת להגיע לרמת הבטיחות הנדרשת. וחילוץ המדדים המוכיחים זאת. המטרה היא לספק מדדים כמותיים המאפשרים להוכיח בצורה ודאית את איכות התיפקוד של המערכות האוטונומיות.

להערכת החברה, שפת M-SDL היא השפה הפתוחה הראשונה שנותנת מענה לחסרונות הקיימים בפורמטים, שפות, שיטות ומדדים המשמשים כיום לאימות בבטיחות של כלי רכב אוטונומיים ומערכות בטיחות (ADAS). במקביל, היא השיקה תוכנית שיתוף פעולה עם התעשייה לקבלת משוב המיועד לשפר את השפה. בין המשתתפות בתוכנית: קבוצת וולוו, חברות הבדיקות והתקינה AVL, TÜV SÜD ו-Horiba Mira, גופי אקדמיה ועוד.

פתיחת שפת M-SDL במתכונת של קוד פתוח נועדה לקדם את השימוש בשפה עילית, משותפת וקלה להבנה, כדי להגדיר ולשתף תרחישים, לאפשר שילוב בין תרחישים ותנאי תפעול שונים כדי לזהות מקרי קיצון מסוכנים ולא מוכרים, ולמדוד באופן בלתי תלוי את התפקוד והבטיחות של כלי רכב אוטונומיים. מנכ"ל פורטליקס, זיו בנימיני, הסביר שכיום היכולת לבדוק ולמדוד את הבטיחות של כלי רכב אוטונומיים היא מוגבלת בשל מחסור בתקנים, בשיטות עבודה ובמדדים משותפים. "אנו מאמינים באקו-סיסטם פתוח ובסטנדרטים פתוחים, ותומכים באופן פעיל במאמצי איגוד ASAM לייצר תקן של שפה פתוחה".

חברת Foretellix הוקמה בפברואר 2018 על-ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, אשר ייסדו ומכרו את חברת Verisity ונחשבים לחלוצים בתחום הווריפיקציה של מערכות מורכבות בתעשיית השבבים. דירקטוריון החברה כולל את גיל גורן ומשה גבריאלוב, כאשר צוות ה-advisory board כולל את זוהר זיסאפל, בני שניידר, ערן סנדהאוז, ופרופ' עמירם יהודאי. עם הקמתה היא גייסה 1.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים, ובהם זוהר זיסאפל. בינואר 2019 היא ביצעה גיוס הון משמעותי ראשון בהיקף של 14 מליון דולר.

לשפת M-SDL והרשמה לתוכנית: foretellix.com/open-language

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: פורטליקס , רכב אוטונומי