סולאר-אדג' מרחיבה את חזית המאבק נגד וואווי

7 אוקטובר, 2019

תובעת אותה בסין על הפרת הקניין הרוחני שלה בתחום ממירי ההספק ומייעלי התיפקוד של פאנלים סולאריים. בשנה שעברה הגישה תביעה דומה בגרמניה כנגד וואווי וכנגד המפיצה שלה בגרמניה. שוקלת הגשת תביעות נוספות

בתמונה למעלה: ממירים תלת-פאזיים מבוקרים של חברת סולאר-אדג'

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מרחיבה את חזית המאבק שלה כנגד חברת וואווי (Huawei ) הסינית בגין הפרת הקניין הרוחני שלה. החברה הודיעה על הגשת שלוש תביעות משפטיות נגד וואווי בבית המשפט האזורי בעיר יינן (Jinan) ובבית המשפט בעיר שנזן. לטענתה, וואווי הפרה את הפטנטים שלה בשני תחומים מרכזיים: טכנולוגיות ממירי ההספק למתח ישר (DC), וטכנולוגיות מייעלי הספק (optimizers), הדואגות לכך שהפאנלים הסולאריים יעבדו בתוך עקומת העבודה האופטימלית שלהם.

סולאר-אדג' תובעת פיצויים על הפרת הפטנטים שלה ואיסור על מכירת המוצרים המפירים את הקניין הרוחני שלה. שלוש התביעות הנוכחיות מהוות הרחבה של חזית המאבק, לאחר שבחודש יוני 2018 היא הגישה שלוש תביעות דומות בית המשפט המחוזי במנהיים, גרמניה, נגד חברת וואווי גרמניה, חברת וואווי סין ונגד המפיצה הגרמנית של המוצרים, WATTKRAFT Solar GmbH.

סולאר-אדג' ביקשה מבית המשפט הגרמני למנוע מחברת וואווי למכור את האופטימייזרים שלה בשוק הגרמני, לפצות אותה על הנזק שנגרם לה ולאסוף מהלקוחות אופטיטמייזרים שכבר נמכרו, אשר מפירים את הקניין הרוחני שלה. המנכ"ל בפועל וסגן נשיא למכירות של סולאר-אדג', צבי לנדו, אמר שבעשור האחרון החברה השקיעה הון רב, ומאמצים של עובדים רבים בפיתוח הטכנולוגיות שלה, ויש צורך להגן על הטכנולוגיות האלה.

לנדו: "אנחנו נמשיך לנקוט בהליכים משפטיים כנגד וואווי וגורמים אחרים, כדי להגן על הנכסים שלנו". חברת סולאר-אדג' מסרה שהקניין הרוחני שלה כולל כיום 303 פטנטים רשומים ועוד 240 פטנטים המצויים בשלבי הגשה בעולם. היא רמזה שהמהלך בסין הוא רק תחילתו של מסע משפטי רחב-היקף: "חברת סולאר-אדג' בוחנת הגשת תביעות נוספות במטרה להגן על הפטנטים שלה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , קניין רוחני

פורסם בתגיות: SolarEdge , סולאר-אדג'