ניוסייט התחילה בייצור חיישני eTOF למדידת מרחקים

30 אוקטובר, 2019

החיישן החדש יכול למדוד מרחקים בטווח של עד 200 מטר ובקצב של עד 50,000 פעמים בשנייה. מדובר בשבב הראשון של החברה המיישם את טכנולוגיית eTOF למדידת מרחקים

בתמונה למעלה: המנכ"ל אלי אסולין עם חיישן NSI בתערוכת Smart Mobility, השבוע בתל אביב

חברת Newsight Imaging מנס-ציונה הכריזה השבוע של חיישן המרחב הראשון שלה (Area Sensor Chip) מדגם NSI1000, אשר מיועד ליישומים בתעשיית הרכב וראיית מכונה, דוגמת חיישני LiDAR וחיישנים תלת מימדיים במערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS). מייסד ומנכ"ל החברה, אלי אסולין, סיפר ל-Techtime שמדובר "בסנונית הראשונה בסדרה חדשה של חיישנים שיעבדו בטכנולוגיית eTOF שלנו למדידת מרחקים, באמצעות שימוש בחיישני תמונה מבוססי CMOS".

חברת ניוסייט הוקמה בסוף 2016 ומעסיקה כ-30 עובדים. היא מתמקדת בפיתוח וייצור מודולי מצלמה עבור יישומי ראיית מכונה, הכוללים חיישן אופטי ושבב עיבוד מידע. המוצר הראשון של החברה היה השבב NSI3000 הכולל מעגל עיבוד אנלוגי ודיגיטלי וחיישן אינפרא-אדום בשבב יחיד, המשמש בין השאר במערכות LiDAR המותקנות על-גבי רובוטים, כדי למנוע התנגשויות בינם לבין הסביבה ואפילו בני-אדם. החיישן מיוצר בחברת טאואר-ג'אז בטכנולוגיית CMOS וכולל גם את המעגלים האנלוגיים (Pixel Array Analog to Digital) והמעגלים הלוגיים לעיבוד האות.

50,000 מדידות בשנייה

טכנולוגיית eTOF מבוססת על מדידת פרק הזמן בין שידור פולס לייזר בתדר אינפרא-אדום רחוק לבין קליטתו על-ידי החיישן. בנוסף, החיישן מבצע עיבוד מרחקים באמצעות טכניקת טריאנגולציה אשר ממומשת בדור הראשון של החיישנים: מדידת זווית קליטת האור בחיישן מסתובב, בהשוואה לזווית השידור של מקור הקרינה, כדי לחשב את המרחק.

החיישן החדש מיוצר על-ידי חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) הישראלית, והדוגמאות הראשונות שלו ייצאו לשוק כבר בסוף 2019. בניגוד לחיישן הקודם של החברה אשר היה חיישן שורה, החיישן החדש כולל מטריצה של 1024X32 פיקסלים המאפשרים עיבוד מידע רב יותר ומעניקי יכולת ריענון מסגרת (frames per second) בקצב של 50,000 פעימות בשנייה. הוא מאפשר מדידת מרחקים גם בטכניקת טריאנגולציה גם במדידה ישירה (eTOF).

החיישן כולל מעגלי עיבוד מוכללים, כולל ממיר ADC ברזולוציה של 10 סיביות ומעגלים עיבוד בחומרה המבצעים את חישובי התמונה הדיגיטליים ואת חישובי המרחקים. הוא מותאם לדרישת תעשיית הרכב לבצע מדידות מיקום במרחקים של עד 200 מטר. אסולין: "החיישן מתאים למגוון של יישומים חדשים כמו זיהוי מחוות וזיהוי אנשים בלא פגיעה פרטיות. אנחנו נמצאים בפיתחו של מהלך רחב אשר יכניס אותונו לתחום ה-VGA באמצעות חיישנים הבנויים במטריצה של 480 שורות על 640 עמודות. השבב הראשון צפוי לצאת ברבעון הראשון 2020 ולספק פתרון ליישומים כמו זיהוי פנים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס