יהודה הולצמן מונה למנכ"ל OTI על רקע ירידה תלולה במכירות

7 נובמבר, 2019

הכנסות החברה מראש פינה, המייצרת מערכות תשלום אלחוטיות, ירדו ברבעון האחרון מ-6.1 מיליון דולר ל-3.9 מיליון דולר. מניית החברה הוסרה מרשימת המסחר הראשית בנסד"ק והועברה להיסחר "מעבר לדלפק"

חמישה חודשים לאחר עזיבתו של המנכ"ל שלומי כהן, חברת OTI מראש פינה הודיעה על מינויו של יהודה הולצמן לתפקיד המנכ"ל החדש, החל מתחילת חודש דצמבר. בחודשים האחרונים מילא את תפקיד המנכ"ל הזמני סמנכ"ל הכספים אסף כהן. הולצמן הינו יזם סדרתי שחתום על הקמה, ניהול ומכירה של שלוש חברות טכנולוגיות.

ב-1998 הקים את חברת MobileAccess, שפיתחה תחנות בסיס אלחוטיות במגוון תקנים ונמכרה ב-2011 לחברת Corning האמריקאית בסכום הנאמד ב-150-200 מיליון דולר. ב-2012 היה שותף בהקמת ExploreGate, שעסקה בתחום הביג-דאטה, וב-2016 היה שותף בהקמתה, ושימש כמנכ"ל, של Mobilogy, שנמכרה ב-2018 לחברת ההשקעות האמריקאית ESW, שמתמחה ברכישת חברות תוכנה. בשנה האחרונה שימש כמנכ"ל של Britanica Knowledge Systems.

חברת OTI פועלת מראש פינה ומעסיקה כ-130 עובדים. החברה מספקת מערכות אוטומטיות לתשלום לא מזומן, המיושמות בעיקר בתחנות דלק, רשתות מזון, קיוסקים, מכונות ממכר אוטומטיות וכן ובעמדת כירטוס של מערכות הסעת המונים. המערכות מבוססות על פרוטוקול תקשורת בטווח אפס (NFC), המאפשר לזהות באופן אלקטרוני את כרטיס התשלום ולבצע מיידית את העסקה. המערכות גם מספקות לבתי העסק נתוני טלמטריה בזמן אמת המאפשרים לנתח דפוסי רכישה ולנהל מלאים.

העבירה את הייצור לפיליפינים בגלל מלחמת הסחר

הולצמן נכנס לתפקידו בתקופה מאתגרת עבור החברה, שמתמודדת עם ירידה נמשכת בהכנסות, בין היתר על רקע מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין שפגעה בחברה. אתמול (ד') פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי, שבו רשמה הכנסות של 3.9 מיליון דול, ירידה של 36% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018 (6.1 מיליון דולר). גם ההפסד הנקי תפח מ-0.2 מיליון דולר בשנה שעברה ל-1.2 מיליון דולר. OTI מדווחת כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה היא מכרה יותר מ-20,000 מערכות תשלום, מהן כ-8,000 לשוק הרוסי ו-1,000 לשוק היפני.

יהודה הולצמן

נאלצה להתמודד ברבעונים האחרונים עם ההשלכות הגלובליות של מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. OTI מייצרת את המערכות שלה בסין, והמכסים הגבוהים שהטיל נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ על ייבוא מוצרים מסין לארצות הברית פגעו משמעותית בשולי הרווח של החברה. בעקבות כך, OTI החליטה להעביר באופן בהול את קו הייצור שלה מסין לפיליפינים.

בתוך כך, לפני מספר ימים הודיעה החברה כי מניותיה החלו להיסחר בשוק ה-OTC ("מעבר לדלפק") ברשימת OTCQX Market, וזאת לאחר שמניית החברה הוסרה מהמסחר ברשימה הראשית של נסד"ק בשל אי-עמידה בקריטריונים של הבורסה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , דוחות רווח , חדשות , מינויים

פורסם בתגיות: OTI , יהודה הולצמן