KLA: "רכשנו את אורבוטק בגלל המיזוגים בתעשיית השבבים"

10 נובמבר, 2019

תחום הצמיחה המרכזי של אורבוטק הוא תהליכים מיוחדים לתעשיית השבבים. KLA מתכננת להרחיב את שוקי היעד שלה באמצעות כניסה לטכנולוגיות בינה מלאכותית ולמעגלים מודפסים בטכנולוגיית mSAP, עבור מערכות הדור החמישי

בחודש פברואר 2019 הושלמה עיסקת ענק בהיקף של 3.4 מיליארד דולר שבה רכשה חברת KLA את חברת אורבוטק הישראלית תמורת 3.4 מיליארד דולר. אולם מה עומד מאחורי העיסקה שבה רכשה KLA, המייצרת מערכות ייצור ומדידה לתעשיית השבבים, את חברת אורבוטק? רמז לשיקולים שמאחורי העיסקה התקבל לפני מספר ימים, כאשר סמנכ"ל אסטרטגיה בכיר ב-KLA, בובי בל, ביקר בישראל, וסיפר על התפישה האסטרטגית של החברה.

בל: "היום יש מספר קטן של חברות מוליכים-למחצה מובילות, דוגמת אינטל, סמסונג, TSMC , קואלקום, ברודקום, מיקרון, טקסס אינסטרומנטס (TI) וטושיבה. לפני שני עשורים היו כ-20 חברות מובילות בתחום, אבל מספרן הצטמצם בעקבות מיזוגים ורכישות (קונסולידציה). לכן פנינו לשווקים חדשים ורכשנו את אורבוטק וחברות קטנות יותר בתחום של ציוד למעבדות. המטרה היתה להיכנס לתחומים נוספים מעבר לשוק ייצור השבבים. מהלכים אלה צמצמו את השפעת השינויים בשוק השבבים על חברת KLA".

ביחד עם אורבוטק המעסיקה כ-2,900 עובדים, KLA מעסיקה כיום כ-10,000 עובדים ומכירותיה ב-2018 הסתכמו בכ-5 מיליארד דולר. לדבריו, למרות שהן פועלות בשווקים שונים, יש דמיון רב בין שתי החברות: "המוצרים דומים, תהליכי העבודה דומים, הערכים דומים והשפה משותפת. רק השווקים שונים: KLA מודדת ובוחנת את השבבים המצויים בתוך המכשירים האלקטרוניים, ואורבוטק מודדת ובוחנת צגים שטוחים וגמישים, מעגלים מודפסים, ומפתחת תהליכים בתחום המוליכים למחצה.

"היום עובדים ב KLA ישראל במגדל העמק כ-550 עובדים, וביחד עם כ-750 עובדי אורבוטק בישראל, ישראל מהווה חלק משמעותי ממצבת העובדים של KLA העולמית. לכן לאתרים בישראלים יש משקל משמעותי באסטרטגיה של החברה. למעשה, רוב מכונות המטרולוגיה של KLA העולמית מיוצרות היום בישראל".

המשימה של אורבוטק: כניסה לטכנולוגיות חדשות

במפגש אנליסטים של KLA שהתקיים לפני כחודש, חשפה החברה נתונים על פעילותה של אורבוטק. מכירותיה בשנת 2019 צפויות להסתכם בכ-1 מיליארד דולר, כמו בשנת 2018. השווקים המרכזיים שלה הם: מעגלים מודפסים (38% מהמכירות), תהליכי ייצור מיוחדים בתעשיית השבבים באמצעות החברה הבת SPTS, כ-37% מהמכירות, וציוד לבדיקות צגים שטוחים (23% מהמכירות). השוק הגדול ביותר הוא סין, האחראי לכ-46% מהמכירות – כמעט פי שלושה מארצות הברית (17% מהמכירות).

עיקר הצמיחה של אורבוטק מגיעה כיום מחברת SPTS הבריטית, המייצרת מערכות איכולׁ (etch), שיקוע גאזים (deposition), ועיבוד תרמי לתעשיית המוליכים למחצה. מכירותיה השנה צפויות להסתכם בכ-350 מיליון דולר. בכך היא מראה צמיחה עקבית של כ-10% בשנה מאז 2015, שבה השלימה אורבוטק את רכישתה תמורת כ-370 מיליון דולר.

מהמצגת של אורבוטק במפגש עולה שחברת KLA מתכננת להגדיל את שוק היעד של אורבוטק (Total Available Market) להיקף של כ-2.8 מיליארד דולר באמצעות כניסה לתחומים חדשים, שיגדילו את החשיפה שלה לתעשיית הרכב והתקשורת האלחוטית, ולתעשיות מארזי השבבים המתקדמים.

מערכות חדשות עבור שוק ה-mSAP המתפתח

הדבר כרוך בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית לבדיקת מעגלי PCB ולשילוב של מספר שבבים במארז יחיד (Multi-chip Integration), פיתוח טכנולוגיות מארזים למוצרים עתירי תוכן RF, וכניסה לתחום הבדיקה של טכנולוגיית הייצור החדשה, mSAP. מדובר בפתרון חדש שנועד להתגבר על בעיות ייצור המעגלים המודפסים של הדור החמישי. בטכנולוגיית mSAP – modified Semi Additive Process ניתן לקבל מוליכים דקים בהרבה מטכנולוגיות ייצור המעגלים המודפסים הנפוצות כיום.

בתהליך הסטנדרטי, מצפים את שכבת הנחושת הדקה על המעגל בחומר עמיד בפני איכול, ומסירים את שאר האזורים שלא כוסו. הבעיה בתהליך זה היא שהעיכול האנכי אינו אחיד, והמוליכים רחבים יותר בבסיסם מאשר בראשם. התוצאה המתקבלת, היא מבנה טרפזי המגביל את יכולת הייצור של מוליכים דקים. בטכניקת mSAP התהליך הפוך: המוליך נוצר היכן שאין צפוי, ומייצר מבנה אנכי אחיד יותר. ולכן הרוחב האפקטיבי של המוליך קטן יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: KLA , Orbotech , אורבוטק