זיילינקס מתחרה במובילאיי בתחום ה-ADAS

13 נובמבר, 2019

במסגרת המיתוג מחדש כחברת פלטפורמות מיחשוב ולא כיצרנית FPGA, היא מתייחסת אל אנבידיה ואל מובילאיי כאל מתחרות, ואל קהילת המתכנתים כאל לקוחות. פנג: "הגדלנו את שוק היעד בסדר גודל שלם"

חברת זיילינקס  (Xilinx) ממשיכה במסע שנועד להביא אותה למעמד של ספקית פלטפורמות עיבוד הנשענות על טכנולוגיית FPGA, ולא כספקית של רכיבי FPGA. במהלך כנס המפתחים שהיא קיימה השבוע בהאג, הולנד, הציג נשיא ומנכ"ל החברה, ויקטור פנג, את השבב ואת כרטיס הפיתוח החדש עבור רכיבי Versal (בתמונה למעלה), שהם המוצר הראשון של החברה הנחשב לפלטפורמת ACAP – Adaptive Compute Acceleration Platform. זוהי קטגוריה חדשה של מיחשוב הטרוגני, אשר מתחרה בארכיטקטורות הוותיקות המבוססות על CPU, GPU ו-FPGA.

מדובר בשבב ענק הכולל חבילה של משאבי עיבוד מיתכנתים, אשר מיוצר בתהליך של 7 ננומטר, כולל יותר מ-2 מיליון תאים לוגיים מיתכנתים ומיועד להשתלב בכל השווקים החדשים, דוגמת תשתיות ענן, בינה מלאכותית ורשתות הדור החמישי. במקביל, פנג הכריז על העברת חבילת הפיתוח Vitis לשימוש חופשי ותמיכה מלאה בקהילת הקוד הפתוח, על-מנת שזו תרחיב את קהילת המשתמשים של Vitis. זוהי קהילת לקוחות חדשה, ושוק שלא היה נגיש לזיילינקס עד היום.

"בוא נראה כמה GPUs יגיעו באמת לכביש"

המהלך הזה משנה את כללי המשחק מבחינת זיילינקס: עד היום השימוש ברכיבי החברה דרש פיתוח באמצעות מהנדסי חומרה המשתמשים בתוכנת Vivado לביצוע תכנוני RTL. הפיתוח באמצעות Vitis פונה לסוג חדש של לקוחות: הקהילה העצומה של מפתחי תוכנות שאינם מכירים את חומרת ה-FPGA, ומתכננים מערכות בשפות תכנות קלאסיות כמו פייתון, C++, כלי פיתוח ייעודיים לבינה מלאכותית ועוד. על-מנת לתמוך בהם, היא גם פתחה את האתר developer.xilinx.com.

בתשובה לשאלת Techtime, הוא אמר שבאמצעות הגישה החדשה הרחיבה זיילינקס את שוק היעד שלה לפחות בסדר גודל שלם, למספר דו-ספרתי של מיליארדי דולרים, "מכיוון שאנחנו כבר לא חברת חומרה – אלא חברת פלטפורמה. לכן בשוק לא משווים אותנו כיום לאלטרה (שנירכשה על-ידי אינטל), אלא לאנבידיה. ואנחנו מתחרים בחברות כמו אינטל ומובילאיי.

"אומנם לאנבידיה יש פלטפורמה טובה, אבל היא הגיעה מהשוק הצרכני. אנחנו לעומת זאת מגיעים מהשוק של יישומים קריטיים הדורשים אמינות גבוהה מאוד. אנחנו יכולים לתת משהו שהוא רחב בהרבה מאשר GPU. צריך לזכור שכאשר יש בעיית אמינות ברכב, אנשים יכולים למות. בואו נראה כמה מערכות GPU יהיו במכוניות שבאמת ינועו בכביש".

המטרה: שוק ה-ADAS

התחרות מול מובילאיי התעצמה השבוע בעקבות ההכרזה על הסמכת שני הרכיבים החזקים ביותר במשפחת UltraScale+ לשימוש בתעשיית הרכב, לאחר שעמדו בכל מבחני תקן תעשיית הרכב AEC-Q100 (בתמונה למטה). מדובר ברכיבים המיוצרים בתהליך של 16 ננומטר: MPSoC 7EV שקיבל את הכינוי Zu7 והרכיב MPSoC 11EG, שקיבל את הכינוי Zu11. החברה מייעדת אותם בין השאר לשמש כמנועי החישוב של מערכות ADAS ומאיצים פנימיים בתוך כלי-רכב אוטונומיים. הרכיבים כוללים מעבד Cortex-A53 מרובע ליבות ומעבד Cortex-R5 בעל שתי ליבות של חברת Arm, שקיבלו הסמכת ASIL-C.

כל רכיב כולל כ-650,000 תאים לוגיים מיתכנתים וקרוב ל-3,000 יחידות DSP אלמנטריות (DSP slices) הכוללות אוגרים ומכפלים, פי 2.5 מהרכיב החזק ביותר של המשפחה. רכיב 7EV כולל מקודד וידאו h.264/h.265  ורכיב 11EG כולל 32 מקמ"שי PCIe Gen3 העובדים בקצב של עד 12.5Gb/s. התוספות האלה נועדו לסייע ליצרני מצלמות רכב, מערכות רובוטקסי וספקי מכלולים לתעשייה (Tier-1), לספק את יכולות האצת העיבוד והתשתית המיחשובית (DAPD – Data Aggregation, Pre-processing, and Distribution) הדרושים לבניית רכב אוטונומי.

במהלך מפגש עם עיתונאים ואנליסטים, הסביר מנהל תחום הרכב בחברה, ווייל ליונס, שהרכב החכם והרכב האוטונומי נחשבים למנוע צמיחה עתידי של החברה. "עד היום הותקנו רכיבי MPSoC בכ-167 מיליון כלי-רכב, מתוכם 67 מיליון רכיבים הותקנו במערכות ה-ADAS. הם מותקנים במערכות LiDAR, במצלמות רכב, במראות מבוססות מצלמה ובחיישני מכ"ם ממונעים".

וויין ליונס: "אם מישהו רוצה להתחרות במובילאיי - הוא מגיע אלינו"
וויין ליונס: "אם מישהו רוצה להתחרות במובילאיי – הוא מגיע אלינו"

בראיון בלעדי ל-Techtime, הבהיר ליונס שהתחרות מול מובילאיי איננה מתבצעת ישירות, אלא באמצעות הלקוחות. ליונס: "מובילאיי היא חברה טובה מאוד, אולם הפתרון שלהם מבוסס על שילוב של חומרה ותוכנה במערכת אחת. אנחנו מספקים טכנולוגיית ליבה לחברות המעוניינות להתחרות במובילאיי ברמת הפתרון המלא.

"כיום למשל אנחנו עובדים עם חברה בסין, אשר מפתחת מוצר בעל יכולת של השבב EyeQ5 של מובילאיי, אבל באמצעות הפלטפורמה שלנו. היישום שלהם מבוסס על מימוש של רשת נוירונית. זהו מוצר AI מלא, והם משתמשים בשבב ZynQ 7000 המיוצר בתהליך של 28 ננומטר. מאוד מסקרן לדעת מה הם יוכלו לעשות עם הרכיב החדש, המיוצר ב-16 ננומטר. בוא נאמר שאם מישהו רוצה להתחרות במובילאיי או לייצר משהו חדש בתחום שלה – אנחנו אחת מהחברות הראשונות שהוא ידבר איתן".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: XILINX , זיילינקס , מובילאיי , רכב אוטונומי