D-ID חתמה על שותפות מסחרית עם ענקית הדפוס היפנית טופאן

20 נובמבר, 2019

טופאן תשלב במוצריה את טכנולוגיית D-ID למניעת זיהוי פנים על ידי בינה מלאכותית. ההכנסות המשוערות מהמיזם המשותף: 9 מיליון דולר תוך שנתיים

בתמונה למעלה: הדמיית ההבדל בין תמונה מוגנת בפני זיהוי פנים לבין תמונה מקורית

חברת D-ID מתל אביב, שפיתחה טכנולוגיה למניעת זיהוי פנים  על ידי מערכות בינה מלאכותית, חתמה על שותפות מסחרית עם ענקית ההדפסה טופאן (Toppan). במסגרת שיתוף הפעולה, טופאן תציע ללקוחותיה ביפן וברחבי אסיה מוצרים  משולבים בטכנולוגיית הגנת הפרטיות של D-ID. שתי החברות הציבו יעד מכירות של 9 מיליון דולר תוך שנתיים. שיווק המוצרים יתמקד בלקוחות מתחומי העיר החכמה, תיירות, בריאות, משאבי אנוש, פיננסים ועוד.

תוכנות זיהוי הפנים האוטומטיות הפכו לא רק לנפוצות מאוד, אלא גם לסיכון אישי גדול מאוד. הורדת תמונות מאתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, ופריצות למאגרי נתונים של גופים כמו בנקים וסוכנויות ממשלתיות, הופכות את בעיית גניבת הזהות  השימוש לרעה לבעיה דחופה מאוד. D-ID פיתחה טכנולוגיית תוכנה חדשה המאפשרת למנוע זיהוי פנים אוטומטי באמצעות תוכנות רובוטיות ובינה מלאכותית, מבלי לפגוע ביכולת הזיהוי האנושית של התמונה. הטכנולוגיה מבוססת על ביצוע שינויים זעירים בקובץ התמונה, שאינם נראים לעין האנושית, אולם מונעים את האפשרות להפעיל אלגוריתם זיהוי תמונה על-גבי הקובץ. טכניקות למניעת זיהוי תמונה אוטומטית קיימות זמן רב, אולם הן מבוססות על הכנסת עיוותים בתוך התמונה, טשטוש פרטים והוצאת אלמנטים ממנה.

טופאן, המעסיקה כ-50 אלף עובדים, מייצרת מגוון רחב של מוצרי דפוס ואריזות. החברה מייצרת גם מוצרי דפוס רגישים כמו כרטיסי אשראי, תעודות זהות, שטרות כסף וגם שטרי מניות ואגרות חוב, וגם אמצעים למניעת זיוף כמו תווית NFC. הכנסותיה של החברה בשנה הפיסקאלית של 2019 הסתכמו ב-13.2 מיליארד דולר והיא נכללת במדד ניקיי 225 היפני.

בשיתוף הפעולה עם I-ID, טופאן מתכוונת להציע ללקוחותיה מוצרי דפוס חדשניים, שיתנו מענה לבעיית הפרטיות מבלי לפגום באיכות התמונה. מנהל תחום האבטחה הדיגיטלית בטופאן, מינורו סאייטי, אמר כי ההגנה על הפרטיות מהווה כיום אתגר משמעותי עבור עסקים, בעיקר לאור הרגולציות המחמירות בתחום באירופה וביפן. "שיתוף הפעולה עם D-ID יאפשר לחברות להגן על הפרטיות של המידע, העובדים והלקוחות שלהן."

בתחילה פיתחה D-ID את הטכנולוגיה שלה עבור מוצרים צרכניים, אולם מהר מאוד התברר לה שהשוק הגדול באמת הוא השוק הארגוני, שאליו היא מכוונת כיום את הטכנולוגיה באמצעות פתרון תוכנה הנמצא במחשבי הארגון או כפתרון של תוכנה כשירות (SaaS). החברה לא מדווחת על מרכיבי היסוד בטכנולוגיה שלה, אולם מוסרת שהיא פותחה באמצעות מומחים בתחום ראיית המכונה וטכנולוגיות בינה מלאכותיתי מסוג לימוד עומק (deep learning). במקביל לפיתוח אלגוריתם העלמת הפרמטרים שלה, החברה מפעילה "צוות אדום" של מומחי זיהוי פנים, אשר תפקידו לתקוף את הטכנולוגיה ולנסות להתגבר עליה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , חדשות , ראיית מכונה

פורסם בתגיות: D-ID