אלטק מתאוששת: סיימה את הרבעון עם 9.3 מיליון דולר מכירות

21 נובמבר, 2019

בוחנת הזדמנות לבצע גיוס הון בבורסה. המנכ"ל אלי יפה: "המתיחות בין ארצות הברית וסין צפויה להשפיע לטובה על מכירות המעגלים המודפסים שלנו לשוק הביטחוני בארצות הברית"

חברת אלטק (Eltek) הנמצאת בבעלות קבוצת ניסטק ממשיכה בתהליך היציאה מהמשבר שבו היתה בשנים האחרונות, ודיווחה עלייה במכירות וחזרה לריווחיות. ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו המכירות בכ-9.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרבעון הסתיים עם רווח תפעולי של 568,000 דולר, בהשוואה להפסד של 307,000 דולר אשתקד. בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירותיה בכ-26.2 מיליון דולר.

חברת אלטק פועלת מפתח-תקווה ומעסיקה כ-400 עובדים. היא נמצאת בשליטת קבוצת ניסטק (Nistec) ומתמחה בייצור מעגלים גמישים קשיחים ומעגלים מודפסים מורכבים. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-33.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-41.4 מיליון דולר בשנת 2015. במהלך 2018 היא ביצעה שינויים בשכבת הניהול כדי להוביל את החברה לתהליך הבראה: ביולי 2018 מונה אלי יפה למנכ"ל החברה במקומו של היו"ר יצחק ניסן (הבעלים של קבוצת ניסטק).

בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות, העריך המנכל אלי יפה, שלמרות שהדבר עדיין לא מורגש בדו"ח, המצב הגיאו-פוליטי עשוי לשפר את מעמדה של אלטק בשוק האמריקאי. "המתיחות בין ארצות הברית וסין צפויה להשפיע לטובה על מכירות המעגלים המודפסים שלנו לשוק הביטחוני בארצות הברית". בחודשים האחרונים החברה קיבלה הון בהיקף של 3.3 מיליון דולר מקבוצת ניסטק ששימש בעיקר לשיפור המבנה הפיננסי של החברה והפחתת החובות.

סמנכ"ל הכספים אלון מועלם מסר שחלק מההון עשוי לשמש לרכישת ציוד ייצור חדש. חברת אלטק מתמחה בעיקר בייצור סדרות קצרות ומגוונות (High Mix Low Volume). המתחרה העיקרית שלה בישראל היא חברת PCB Technologies, כאשר בשוק האמריקאי, המשמש כשוק היעד האסטרטגי שלה, היא ממצבת עצמה בעמדה ייחודי לאור העובדה שרוב המתחרים האמריקאים מייצרים בכמויות גדולות מאוד.

כיום החברה בוחנת אפשרות לבצע גיוס הון נוסף בבורסה, לאור השיפור במצב המניה שלה. לפני הדו"ח הקודם נסחרה מניית אלטק בנסד"ק במחיר של כ-1.3 דולר. לאחר שני הדו"חות האחרונים היא צמחה מאוד, וכיום נסחרת במחיר של 3.96 דולר, המעניק לה שווי שוק של כ-17.3 מיליון דולר. במהלך הרבעון האחרון היא הגישה תשקיף מדף של חברות קטנות (Baby Shelf Prospectus), במטרה לבצע הנפקה מיידית כאשר התנאים יבשילו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Eltek , PCB , אלטק , מעגלים מודפסים