אנבידיה מכניסה את ARM לעולם שרתי העל

24 נובמבר, 2019

הכריזה על תכנון ייחוס לשרתים חזקים המבוססים על ארכיטקטורת ARM, מעבדי GPU ופלטפורמת CUDA. החברות Cray ו-HPE מתכננות להוציא לשוק שרתי בינה מלאכותית המבוססים על התכנון החדש

בתמונה למעלה: השרת החדש המבוסס על מעבדי ARM ומעבדי GPU של אנבידיה

בסיומו של פרוייקט פיתוח משותף שנמשך קרוב לשנה, הכריזה בשבוע שעבר חברת אנבידיה (Nvidia) על תכנון ייחוס של שרת עתיר ביצועים (HPC) המבוסס על מעבד של חברת ARM ועל הטכנולוגיות שלה: מעבדי GPU וסביבת הפיתוח המקבילית CUDA. תיכנון הייחוס פותח בשיתוף פעולה עם קבוצה של ספקיות מרכזיות מתעשיית המחשבים, בהן: Ampere, Fujitsu ו-Marvell אשר סייעו להבטיח עבודה חלקה בין המעבדים הגרפיים של אנבידיה לבין מעבדי ה-CPU של ARM. החברה מסרה ש-Cray ו-HPE יהיו שתי החברות הראשונות שיוציאו לשוק את השרתים החדשים.

"הבאת המעבדים הגרפיים של אנבידיה אל העולם של ARM פותחת פתח לבניית מערכות חדשות בתחום הענן החזק (hyperscale-cloud) ומיחשוב-על", אמר מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תכנון הייחוס יצא אל הפועל לאחר שאנבידיה מימשה את הבטחתה להביא את פלטפורמת CUDA אל ארכיטקטורת ARM, ופירסמה ערכת CUDA וספריות CUDA תואמות ל-ARM. במקביל, אנבידיה הודיעה שהיא עבדה בשיתוף פעולה עם השותפים שלה, במטרה להתאים את כל המאיצים של המעבדים הגרפיים לעבודה בארכיטקטורת ARM. בהם, גם המפיצים הראשיים של מערכת ההפעלה לינוקס, דוגמת Red Hat, Canonical ו-SUSE.

החברה מסרה שמספר גופים מוכרים מאוד בתחום מחשבי העל החלו לבדוק את השרתים החדשים, בהם המעבדות הלאומיות של ארצות הברית, Oak Ridge ו-Sandia. חברת EPCC דיווחה שהיא בודקת את תוכנית הייחוס על-גבי מערכת הכוללת 4,096 ליבות מעבדי ARM. ראוי לציין שזו לא הכניסה הראשונה של ARM לתחום המחשבים החזקים, אולם המהלך מהווה חיזוק משמעותי למעמדה בעולם תשתיות הענן אשר צריכות להריץ יישומי בינה מלאכותית ולימוד עתירי עיבוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , ענן