אנלוג תובעת את זיילינקס על הפרת פטנטים בתחום המרת האותות

8 דצמבר, 2019

לטענת אנלוג דיוייסז, זיילינקס שילבה ברכיב הדגל Zynq UltraScale+ RFSoC, טכנולוגיות ADC שנחשפו בפניה במסגרת שיתוף פעולה בין שתי החברות. זיילינקס: "אנלוג בחרה בבית המשפט במקום בתחרות בשוק"

Xilinx Zynq UltraScale RFSoC

בתמונה למעלה: רכיב ממשפחת Zynq UltraScale+ RFSoC המצוי במוקד התביעה של אנלוג דיוייסז

חברת אנלוג דיוייסז (Analog Devices) תובעת את חברת זיילינקס (Xilinx) בבית המשפט המחוזי בדלאוור על הפרת שמונה פטנטים רשומים שלה בתחום המרת אותות אנלוגיים לדיגיטליים (ADC) בתוך שבבי העיבוד המיתכנת (FPGA) ממשפחת Zynq UltraScale+ RFSoC. לטענת החברה, לפחות שניים מהרכיבים במשפחה הזאת מפירים את הפטנטים שלה בתחום המרת האותות. "חברת אנלוג היא מובילה טכנולוגית בתחום האנלוג, האותות המעורבים ורכיבי הספק", אמר סגן נשיא בכיר בחברה, לארי וייס. "בשנה האחרונה לבדה השקענו מיליארד דולר במחקר ופיתוח, ואנחנו נחושים להגן על הקניין הרוחני שלנו".

אנלוג דורשת פיצויים ומבקשת מבית המשפט להורות על הפסקת מכירת המוצרים של זיילינקס שלטענתה מפירים את הפטנטים שלה. בתגובה הודיעה חברת זיילינקס שהיא מתכוננת להתגונן בנחישות כנגד התביעה. "לזיילינקס יש היסטוריה של יצירת טכנולוגיות חדשניות לאורך עשרות שנים. עם השקת רכיבי Zynq UltraScale+ RFSoC ייצרנו משהו שנתפש כבלתי אפשרי – פלטפורמה אלחוטית מסתגלת בשבב יחיד. באמצעות התביעה שלה, אנלוג בוחרת במסלול המשפטי במקום בתחרות בשוק".

התביעה ממוקדת בפרוייקט הדגל הגדול ביותר של זיילינקס

הרכיב המצוי במוקד הסכסוך הוכרז בחודש ינואר השנה ונחשב לרכיב הגדול והמורכב ביותר בהיסטוריה של זיילינקס. התביעה ממוקדת במספר טכנולוגיות ששולבו בממירי ה-ADC המצויים בתוך השבבים של זיילינקס, דוגמת טכנולוגיית Direct RF sampling, ארכיטקטורת הממירים, מעגלי פיצול ועוד.

לטענת אנלוג דיוייסז מדובר בטכנולוגיות שלה שזייילנקס נחשפה אליהן במסגרת שיתוף פעולה שנמשך מספר שנים כאשר אנלוג סייעה לזיילינקס לפתח את משפחות הרכיבים המיתכנתים Kintex 7, Kintex UltraScale , Virtex 7, Virtex UltraScale והרכיבים הראשונים במשפחת Zynq UltraScale.

בעקבות הגשת התביעה, עלתה מניית אנלוג דיוייסז בבורסת נסד"ק בכ-2.5% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-42.7 מיליארד דולר. המנייה של חברת זיילינקס עלתה בכ-2% וכעת היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-23.1 מיליארד דולר.

פרוייקט פיתוח שנמשך 10 שנים

הרכיב המצוי במוקד הסכסוך הוכרז בחודש ינואר השנה ונחשב לרכיב הגדול והמורכב ביותר של זיילינקס. הוא משלב במארז אחד את משפחת +Zynq UltraScale הכוללת לצד מעבד פנימי מרובע ליבות ( ARM Cortex-A53), גם רכיב מיתכנת מסוג Zynq, ממשקי תקשורת מהירים דוגמת PCIe דור 3 ודור 4, מקמ"שי 33Gbps והחידוש הגדול ביותר: מעגלים אנלוגיים המבוססים על ממירי ADC ו-DAC מהירים שפותחו בחברת זיילינקס ומופיעים בתצורות של 8ADC/8DAC ו-16ADC/16DAC.

מדובר בפרוייקט פיתוח יוצא דופן בתעשיית השבבים, שנמשך כמעט 10 שנים לפני שהוא יצא לשוק. מנהל קו המוצרים החדשים בחברת זיילינקס ומי שהיה האחראי על פיתוח השבב החדש, ואוטר סוברקרופ, ביקר לפני מספר חודשים בישראל וסיפר ל-Techtime שהחברה פיתחה עבורו גם תהליך ייצור ייחודי.

ואוטר סוברקרופ, המשמש מנהל קו המוצרים החדשים בחברת זיילינקס
ואוטר סוברקרופ, מנהל קו המוצרים החדשים בחברת זיילינקס

סוברקרופ: "התכנון של מעגלי אותות מעורבים בתדרים גבוהים הוא מסובך מאוד, ודורש אופטימיזציה מיוחדת לתהליכי הייצור. "אחד מההישגים של הרכיב החדש נעוץ בבכך שהצלחנו לייצר את המעגלים הדיגיטליים ואת המעגלים האנלוגיים על פיסת סיליקון אחת, המיוצרת מטרנזיסטורי FinFET בתהליך 16 ננומטר של חברת TSMC".

מה הם שוקי היעד המרכזיים של השבב החדש?

"השווקים המרכזיים צפויים להיות בתחום תשתיות הדור החמישי (5G) , תקשורת בכבלים בפרוטוקולי DOCSIS ויישומי מכ"ם כמו Phased Array. השילוב של המעגלים האנלוגיים והדיגיטליים בשבב אחד חוסך למפתחים כ-20% מזמן הפיתוח, מצמם את שטח הכרטיס בכ-50% ומשפר את מהירות התקשורת הפנימית. במשפחת RFSoC אנחנו מספקים יכולת דגימה בשיטת Direct RF sampling, שבה ניתן לדגום את האות ישירות מהאנטנה ברזולוציה של 12 סיביות וברוחב פס של 4GHz, ללא צורך לבצע הפחתת תדר. הדבר מאפשר לבצע דיגיטציה של האות המלא, ולאחר מכן ליישם מעגלים אנלוגיים רבים באמצעות תכנות ה-FPGA".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: Analog Devices , XILINX , אנלוג דיוייסז , זיילינקס