אלטק מתחילה בייצור מעגלי טפלון בתדר גבוה עבור מערכות הדור החמישי

8 דצמבר, 2019

בפרוייקט שנמשך כשישה חודשים, היא הטמיעה טכנולוגיות ורכשה ציוד לייצור מעגלים מודפסים המבוססים על מצע של טפלון טהור, המאפשר לייצר אנטנות ומעגלים מודפסים המעבירים אותות מהירים בקצב של עד 10Gbps

חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה נכנסה לתחום החדש של ייצור מעגלים מודפסים למערכות בתדר גבוה מאוד, המבוססים על שימוש במצע מצע עשוי טפלון טהור במקום במצע פולימרי המשמש כיום ברוב המעגלים המודפסים (PCB). סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה, ד"ר שגיא בלטר, סיפר ל-Techtime שהחברה השלימה את הטמעת הטכנולוגיה (Fusion Bonding) ופיתוח תהליכי ייצור עצמיים, במסגרת פרוייקט שנמשך כשישה חודשים והסתיים לאחרונה.

"התחלנו בייצור, וכבר יש לנו שני לקוחות ראשונים מחו"ל". השימוש במצע עשוי טפלון טהור משפר את מעבר האות במוליכים החשמליים: הוא מפחית את רמת הנחתת האותות (Df) במעגל, מספק מקדם דיאלקטרי (Dk) משופר ומצמצם את הקיבוליות הפרזיטית במעגל, הפוגעת בביצועים בתדר גבוה. מנגד, מדובר בתהליך ייצור קשה הדורש לחץ וטמפרטורות עבודה גבוהות (350ºC) ושימוש במכונת קידוח לייזר היברידית לקידוח דו-שלבי, תוך כדי בקרת אנרגיה מלאה לאורך כל שלבי הקידוח.

רק 10 חברות בעולם מייצרות מעגלי טפלון טהור

במסגרת הטמעת התהליך, רכשה אלטק מכבש טפלון ייעודי של חברת Lauffer הגרמנית. "אנחנו מייצרים מעגל טפלוני רב-שכבתי מלא. בדרך כלל התכן הנפוץ הוא למעגלים בעלי 6-8 שכבות, אולם אנחנו יכולים לייצר יותר שכבות, בהתאם לתכן של הלקוח". לצד מעגלים למערכות מהירות תדר, טכנולוגיית ה-PCB הטפלונית משמשת לייצור אנטנות לתדרים גבוהים, בעיקר למערכות צבאיות ותעופתיות, למערכות קריטיות ולמערכות הדור החמישי (5G) מהקצה הגבוה.

כיום החברה מייצרת את המעגלים עבור הלקוחות הראשונים בלוחות בגודל של 12 על 18 אינטש הכוללים עד כמה עשרות אנטנות. תהליך הייצור תואם לדרישות High Speed 5G Boards ומאפשר העברת אותות בקצב של עד 10Gbps ובתדרים של עד 49GHz. בלטר: "כיום יש בעולם לא יותר מעשרה יצרנים המסוגלים לייצר מעגלים מהסוג הזה, בעיקר בארצות הברית ובאירופה. להערכתי, אנחנו היחידים במזרח התיכון ובין חמשת היצרנים המובילים בתחום הזה באירופה".

החברה מעריכה שטכנולוגיית הייצור החדשה תכניס אותה אל שווקים חדשים, ומסרה שהיא נמצאת היום בתהליך הרכשה של טכנולוגיות נוספות לייצור מעגלים מודפסים מהירים בתדרים גבוהים מאוד. אלטק נמצאת בבעלות קבוצת ניסטק ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-16 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית