האנס-לייזר הסינית הקימה בחשאי מרכז פיתוח בכרמיאל

8 דצמבר, 2019

המרכז מנוהל על-ידי מיכאל גפן, מוותיקי תעשיית המטרולוגיה הישראלית. המטרה: לפתח בתוך שנתיים מכונת בדיקות איכות בקווי ייצור שבבים באמצעות אפליקציה חדשה הנשמרת בסוד. המרכז החל בתהליך גיוס עובדים

בתמונה למעלה: החדר הנקי במרכז הפיתוח של האנס-לייזר בתוך מתקני חברת נקסטק מכרמיאל

חברת Han's Laser הסינית מפעילה מרכז פיתוח בכרמיאל אשר פעל עד היום בחשאי, ומפתח עבורה טכנולוגיית בדיקה חדשה עבור פרוסות סיליקון בתעשיית השבבים. כיום המרכז מעסיק כ-20 עובדים, העוסקים בפיתוח אלגוריתמים ותוכנות עבור אפליקציה מסוג חדש לבדיקת פרוסות סיליקון (Wafers) בתהליך ייצור שבבים. מנהל מרכז הפיתוח, מיכאל גפן, סיפר ל-Techtime שהמשימה היא לספק בתוך שנתיים פתרון עובד עבור מכונת בדיקה אופטית שהחברה הסינית תוציא לשוק.

במסגרת הזאת, המרכז מתחיל בימים אלה בפרוייקט גיוס עובדים נוספים, בתחומי המתימטיקה, אלגורתמיקה, הנדסת חשמל ואופטיקה. הם צריכים לסייע לחברה הסינית לפתח את מערכת המדידות החדשה, אשר מיועדת להשתלב בקווי הייצור של שבבים בתהליכים מתקדמים, ככל הנראה בגיאומטריה של 10 ננומטר ומטה. המרכז הוקם בחשאיות בחודש דצמבר 2018, לאחר שהחברה הסינית פנתה אל גפן וביקשה ממנו סיוע בפיתוח טכנולוגיה חדשה.

גפן הוא דמות מוכרת בתעשיית המטרולוגיה הישראלית. הוא היה בקבוצת המהנדסים שהקימו בשנת 1986 את הפעילות הישראלית של KLA ביחד עם דן וילנסקי. בשנת 1996 הוא ייסד את חברת Inspectech אשר פיתחה טכנולוגיה לבדיקת החיתוך של פרוסות סיליקון לשבבים נפרדים, אשר נמכרה לקמטק (Camtek) ב-2001 תמורת כ-4.5 מיליון דולר. לפני כ-13 שנה הוא הקים את חברת Brossh Inspection Systems הפועלת מכרמיאל ומפתחת ציוד בדיקה אופטי למדידות מדוייקות בקנה מידה של מיקרונים בודדים.

מערכות ייצור אלקטרוני של האנס-לייזר בתערוכת הנובר, אפריל 2019
מערכות ייצור אלקטרוני של האנס-לייזר בתערוכת הנובר, אפריל 2019

לאחר הפנייה של חברת האנס-לייזר, הוקם בשקט מרכז הפיתוח הישראלי שלה במתכונת של חטיבה חדשה בתוך חברת Nextec מכרמיאל, שהאנס-לייזר רכשה לפני 6 שנים. נקסטק פיתחה מערכות מדידה בתחום ה-CMM – Coordinate Measuring Machine. מדובר במערכות הכוללות מצלמת CCD ולייזר, אשר מודדות חלקים תעשייתיים ומספקות מידע על המימדים המדוייקים שלהם. בדרך כלל הן משמשות לבקרת תהליכי ייצור בתעשיית המתכת.

חברת האנס-לייזר משנז'ן הוקמה בשנת 1996 כחברה המתמחה בטכנולוגיות חיתוך, סימון וריתוך לייזר עבור קווי ייצור תעשייתיים, בעיקר של מערכות אלקטרוניות. בין לקוחותיה: Jabil, Flex, Foxconn, לנובו, שיאומי ועוד. שם החברה נגזר משמה של הקבוצה האתנית הגדולה ביותר בסין: "האן". בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-1.6 מיליארד דולר וכיום היא נסחרת בבורסה של שנז'ן לפי שווי חברה של כ-6 מיליארד דולר. כעת היא נכנסת לתחומים חדשים כמו רובוטיקה ומיקרואלקטרוניקה. תפקידו של מרכז הפיתוח הישראלי הוא לסייע לה להיכנס אל שוק בדיקות האיכות בקווי ייצור שבבים, באמצעות אפליקציה חדשה הנשמרת עדיין בסוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה