אביליטי הגיעה לפשרה עם ה-SEC – אולם ההליכים נגד המייסדים יימשכו

10 דצמבר, 2019

החברה לא תודה ולא תכפור באשמה של הונאת משקיעים. במקביל, יימשכו ההליכים המשפטיים נגד המייסדים אנטולי חורגין ואלכסנדר האורובסקי, והם לא יוכלו לממש אופציות הנמצאות ברשותם בשווי של 11.85 מיליון דולר

חברת אביליטי (Ability) מתל-אביב, המתמחה בייצור מערכות חוקיות ליירוט תשדורות סלולריות ותשדורות של לווייני תקשורת, דיווחה לבורסה שהיא הגיעה להסדר פשרה עם הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) בתביעה  שהגישה נגדה הרשות ביולי 2019 בבית המשפט המחוזי בניו-יורק. התביעה כוללת גם את שני המייסדים ובעלי השליטה בחברה, אנטולי חורגין ואלכסנדר האורובסקי. הרשות טוענת שהחברה הגישה הצהרות פיננסיות כוזבות ועברה על חוקי ניירות הערך הפדרליים בעת המיזוג שלה עם חברת המדף Cambridge Capital, שבאמצעותו נכנסה למסחר בנסד"ק בחודש דצמבר 2015.

לפי הסכם הפשרה, אביליטי לא תודה באשמה אך גם לא תכפור באישומים, והרשות תימנע מהמשך ההליך המשפטי כנגד אביליטי וכנגד החברה הבת שלה בארצות הברית. אולם הרשות לא ויתרה על האפשרות לקבל פיצויים. ההחלטה תועבר לידי בית המשפט שייצטרך לקבוע במסגרת בקשה לפסק דין (Motion), האם החברה תשלם פיצויים ומה יהיה הסכום. אולם שני בעלי השליטה, שהואשמו על-ידי הרשות כמי שנטלו חלק במעשה ההונאה, לא כלולים בהסכם הפשרה, וההליכים האזרחיים כנגדם יימשכו.

ההסכם מנטרל פצצת-זמן פיננסית

במסגרת הסכם הפשרה בין החברה לבין ה-SEC, התחייבה אביליטי לא לממש את אופציות המכר (put) שמחזיקים שני מייסדי החברה, בשווי של קרוב לשני מיליון דולר, עד להכרעת בית המשפט בעניינם. מדובר בסכום בהיקף של 11.85 מיליון דולר שהופקד בחשבון נאמנות בבנק לאומי בעת הנפקדת החברה ב-2015. בהסכם שנחתם בין המייסדים לבין החברה נקבע שההון הזה ישמש לצורך מימוש 117,326 אופציות מכר שניתנו למייסדים.

עד תחילת מרץ 2021 יש להם זכות לדרוש מהחברה להשתמש בהון הזה כדי לרכוש את האופציות שברשותם לפי מחיר של 101 דולר. כיום נסחרת מניית החברה נסחרת בנסד"ק במחיר של 0.6 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-4.8 מיליון דולר בלבד. סמנכ"ל הכספים של החברה, אבי לוין, מסר: "אנחנו שמחים שהתקדמו צעד נוסף לקראת סיום הפרשה. אנו סבורים שזה לטובת החברה ובעלי המניות".

חקירה פלילית גם בישראל

חברת אביליטי מספקת כלים מתקדמים ליירוט תקשורת, מיקום גיאוגרפי וסייבר, המשמשים סוכנויות הגנה ומודיעין, צבאות, רשויות אכיפת חוק וארגוני הגנת העורף ברחבי העולם. לצד העימות המשפטי מול ה-SEC, החברה מתמודדת עם חקירה בישראל.

בספטמבר 2019 נפתחה חקירת משטרה כנגד שתי חברות מקבוצת אביליטי בחשד לעבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, מירמה, הברחה והלבנת הון. במסגרת החקירה אף נעצרו חשודים.

לפני-כן, בחודש מרץ, החליט משרד הביטחון, לאחר הליך שימוע, להשעות את רישיון הייצוא של שתי החברות בשל חשד שהן הפרו את חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, וביצעו פעולות שיווק וייצוא ביטחוני של מערכות האזנה ואיכון ללא רישיונות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Ability , SEC , אביליטי