קיידנס רוכשת את AWR, החברה הבת של NI

12 דצמבר, 2019

תשלם 160 מיליון דולר במזומן תמורת יצרנית תוכנות התכנון האלקטרוני למערכות אלחוטיות. העיסקה היא חלק מהסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי החברות, המבטיח תאימות הדדית ופיתוח משותף של פתרונות חדשים

בתמונה למעלה: נשיא קיידנס, ד"ר אנירודט דווגאן. "הדור החמישי דורש זמנים קצרים של יציאה לשוק"

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) חתמה על הסכם לרכישת חברת AWR (לשעבר Applied Wave Research), מחברת נשיונל אינסטרומנטס (National Instruments) תמורת כ-160 מיליון דולר במזומן. חברת AWR מתמחה בפיתוח תוכנות תכנון אלקטרוני (EDA) של רכיבי RF, מיקרו-גלים (mmWave) ורכיבי אותות אנלוגיים בתדר גבוה מאוד. החברה הוקמה בארה"ב בשנת 1994 ונירכשה על-ידי נשיונל בשנת 2011 תמורת כ-58 מיליון דולר. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2020, ובסיומה יצטרפו לקיידנס 110 עובדי AWR.

העיסקה מיועדת לחזק את מעמדה של קיידס בתחום המתפתח של טכנולוגיות ומצרי תקשורת אלחוטית אשר צומחים כיום מסביב לטכנולוגיות הדור החמישי. "בעידן הדור החמישי מתמודדות חברות המפתחות רכיבים ומערכות תקשורת אלחוטיות ומכ"ם עם הדרישה לעמד בקצב מהיר מאוד של יציאה לשוק", הסביר נשיא קיידנס, ד"ר אנירודט דווגאן. "התוספת של המומחים והטכנולוגיה של AWR תסייע לנו לספק להן פתרונות תכנון RF משופרים ומלאים".

שיתוף פעולה אסטרטגי

בכוונת קיידנס לבצע שילוב בין סביבת התכנון של AWR לבין פלטפורמות התכנון שלה: Allegro PCB Designer, פתרונות התכנון האלחוטיים Virtuoso ו-Spectre, וכלי הניתוח שלה: Clarity 3D Solver, Celsius Thermal Solver ו-Sigrity PowerSI. מנכ"ל AWR, ג'וזף פקרק, הסביר ששילוב הפלטפורמות של שתי החברות יספק פתרון מלא לתכנון שבבים, מארזים וכרטיסים.

במקביל, קיידנס ונשיונל חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי המבטיח שתוכנת LabVIEW ופתרונות הבדיקה המודולריים PXI של נשיונל אינסטרומנטס, יהיו מקושרים ויעבדו בצורה חלקה עם הפתרונות המשולבים AWR/Cadence. שיתוף פעולה זה מעוגן בעיקר סביב פלטפורמות Virtuoso ו-Spectre של קיידנס על בסיס תחומי האנלוג, mixed-signal ו-RF מצד אחד, והנתונים הפיזיים ממערכות המכשור PXI ו-NI Lab VIEW של NI מצד שני.

במסגרת שיתוף הפעולה, שתי החברות מתכננות לפתח ביחד סביבת פיתוח ובדיקות המבוססת על הקניין הרוחני של שתיהן. המטרה היא לשפר את תהליכי הפיתוח והבדיקות בתעשייה, בדגש על הדור הבא של מעגלים משולבים אלחוטיים, תעשיית המובייל, תחום הניידים (IC) ועוד. כלומר, לסייע לשתיהן להשתלב בכלכלה הצפויה של הדור החמישי. לצד שיתוף הפעולה הטכנולוגי, הכריזו שתי החברות גם על הרחבת קשרי המסחר ביניהן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: Cadence , National Instruments , NI , נשיונל אינסטרומנטס , קיידנס