מנכ"ל ג'וניפר: "נספק רשתות אוטונומיות שיידעו לתקן את עצמן"

15 דצמבר, 2019

כדי לתמוך בצורכי רשתות הדור החמישי ותשתיות הרכב האוטונומי, החלה ג'וניפר נטוורקס בפיתוח מתגים מהירים ותוכנה המאפשרת איבחון ותיקון אוטומטי של תקלות תקשורת

חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) גיבשה חזון של רשת תקשורת אוטונומית אשר יודעת לאבחן את עצמה ולתקן תקלות באופן עצמוני. להערכת החברה, המהלך הזה הכרחי לאור כניסת טכנולוגיית הדור החמישי, צורכי התקשורת של הרכב האוטונומי העתידי, והפריסה הנרחבת של ענני קצה (Edge Cloud). חברת ג'וניפר מספקת מתגים ונתבים מהירים לתשתיות ענן, מרכזי נתונים וחברות טלקום. בכנס לקוחות EMEA של ג'וניפר שהתקיים בתחילת החודש בלונדון, הסביר מנכ"ל החברה, רמי רחים (בתמונה למעלה), שהשינוי שיתחולל בעולם התקשורת "משנה את כללי המשחק בעולם התקשורת והעננים הגדולים (Hyperscale)".

רחים: "רשתות התקשורת התחילו לצמוח באמצעות קופסאות חומרה ייעודיות שכללו את כל הפונקציות של המיתוג, הבקרה והניהול. הופעת הרשתות מוגדרות תוכנה (SDN) הפרידה בין המיתוג לבין הניהול והבקרה, כאשר התפתחות הענן הוסיפה רובד של אנליטיקס שסייע לשפר את הביצועים. בשנה הבאה השוק יתחיל לאמץ פתרונות תקשורת בקצב של 400Gbps אשר יקשרו את העננים הגדולים, העננים הארגוניים ואת ענני הקצה".

ג'וניפר קנתה את המוח של הרשת ב-405 מיליון דולר

"ההתפתחות הזאת תייצר כללי משחק חדשים ותאפשר לעבור לשלב הבא: ניהול אוטומטי של רשתות תקשורת מוגדרות תוכנה באמצעות שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית. אנחנו מגדירים את השלב הזה בשם Self Driving Networks. עתיד התקשורת הוא בניהול אוטומטי של הרשתות באמצעות תוכנות בינה מלאכותית. כמו שיש רכב אוטונומי, כעת יש צורך גם ברשת אוטונומית.

"בתחילת שנת 2019 רכשנו את חברת Mist Systems תמורת 405 מיליון דולר. מיסט אומנם מביאה אלינו טכנולוגיית תשתיות Wi-Fi, אולם לא זאת הסיבה שרכשנו אותה – טכנולוגיית הבינה המלאכותית שהיא פיתחה תשמש אותנו לפיתוח מערכות בינה מלאכותית עבור כל מרכיבי רשת התקשורת. פירוש הדבר שרשת תקשורת שתהיה מורכבת מהמוצרים של ג'וניפר, תהיה רשת שתקשורת שתדע לאתר בעיות ולתקן אותן באופן עצמוני".

תוכנת Marvis של חברת מיסט מפשטת את ההקמה והתיפעול של רשתות Wi-Fi באמצעות לימוד וניטור רציף של הרשת בעזרת אלגוריתם בינה מלאכותית. מנכ"ל חברת מיסט, סוג'אי האג'ילה, אמר שכדי לשמור על חוויית משתמש חלקה, "הדרך היחידה שעמדה בפנינו היתה שימוש בבינה מלאכותית. אבל כאשר התחלנו באיסוף מידע ובהפעלת האלגוריתם שלנו, הגענו למסקנה שאנחנו גם יכולים לבצע תיקון אוטומטי של הרשת, וזו יכולת שנפעיל על-גבי המתגים של ג'וניפר".

לקראת מפגש עם הדור החמישי

מאחורי כל המהלכים האלה עומדת ההיערכות לקראת גל אחד גדול וחזק, אשר צפוי לסחוף איתו בקרוב את כל תעשיית ה-IT והתקשורת: טכנולוגיית הדור החמישי. מנהל תחום שיתופי הפעולה של ג'וניפר והאחראי על שיתוף הפעולה עם אריקסון, דייויד נוגאר, העריך שהדור החמישי ידחוף את ענן הקצה, שיהיה גדול אף יותר מהאינטרנט הנוכחי.

נוגאר: "הדור החמישי נוכח בכל מרכיבי הרשת וייאלץ את התעשייה לפתח סוגים חדשים של תשתיות תקשורת. מערכות 5G צריכות לטפל בו-זמנית בכמויות גדולות של משתמשים באמצעות טכניקות חלוקת זמן במקטעים קצרים מאוד. הן דורשות זמני השהייה קצרצרים ופרוטוקול המספק תיזמון מיידי של כל חבילה (Packet). כיום נשענות רשתות 4G על שעוני GPS, אולם מערכות הדור החמישי יספקו מדידות זמן מדוייקות שאינן תלויות ב-GPS".

"המכירות בישראל צומחות בקצב הגבוה ביותר"

השוק הישראלי הוא אחד מהשווקים המעניינים ביותר באזור EMEA של חברת ג'וניפר נטוורקס. כך סיפר ל-Techtime מנהל מכירות אזור EMEA בחברה, ג'יימס מורגן, במהלך כנס הלקוחות (Techtime היה אורח ג'וניפר בכנס). "השוק בישראל הוא לא השוק הגדול ביותר שלנו, אבל בשנה האחרונה השגנו בו צמיחה שנתית של 30%, שזו הצמיחה המהירה ביותר בכל מדינות אירופה".

ישראל היא שוק פרדוקסלי עבורה, מכיוון שמצד אחד זהו ביתה של חברת מלאנוקס, שמורגן לא מהסס להגדיר כ"מתחרה אולי הקשה ביותר שלנו, קשוחה ומצליחה מאוד בשוק מרכזי הנתונים". אולם מנגד זהו שוק שבו ג'וניפר מעריכה שהצליחה להשיג את שיעור החדירה הגבוה ביותר באירופה.

החסרון המרכזי של השוק הישראלי הוא שאין בו פעילות מאסיבית של חברות הענן הגדולות, כמו אמזון, גוגל ואז'ור, המוגדרות בעגה הפנימית של התעשייה בשם "חברות Hyperscale Cloud". היתרון שלה הוא בפעילות האינטנסיבית של משרד הביטחון שהוא לקוח גדול של ג'וניפר ובקיומן של חברות סטארט-אפ רבות, "אשר חושבות בסגנון הדור הבא". לדבריו, "השוק הישראלי פעיל מאוד בתחומים כמו 5G, IoT ו-SDN. אנחנו רואים יוזמות מעניינות של חברות מקומיות, כמו למשל רשת בתי מרקחת שבונה מערכת זיהוי פנים כדי לשפר את הטיפול בלקוחות, והתעניינות גדולה במערכת האנליטיקס של חברת MIST שרכשנו באפריל 2019".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , ענן , תקשורת