אינטל רוכשת את הבאנה לאבס ב-2 מיליארד דולר

16 דצמבר, 2019

הבאנה תמשיך לפעול מישראל כיחידה עסקית עצמאית. היו"ר אביגדור וילנץ מונה ליועץ מיוחד של אינטל. העיסקה תחזק את קו מאיצי הבינה המלאכותית למרכזי נתונים. אינטל צופה כי שוק שבבי הבינה המלאכותית יצמח להיקף של כ-25 מיליארד דולר עד שנת 2024

חברת אינטל העולמית (Intel) רכשה את חברת הבאנה לאבס (Habana Labs) מקיסריה ותל אביב תמורת כ-2 מיליארד דולר. הבאנה תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית שמרכזה בישראל. היא תנוהל על-ידי צוות הניהול הנוכחי שלה, ותדווח לקבוצת פלטפורמות הנתונים של אינטל (Intel’s Data Platforms Group), האחראית לתחום טכנולוגיות ה-AI למרכזי נתונים. יו"ר הבאנה לאבס, אביגדור וילנץ (בתמונה למעלה), ישמש כיועץ בכיר ליחידה העסקית DPG. העיסקה תעניק להבאנה גישה אל משאבי ה-AI של אינטל, שיאפשרו לה להתרחב ולהאיץ את פעילותה.

אינטל מסרה שהשילוב בינה לבין היכולות של הבאנה יחזק את קו מוצרי הבינה המלאכותית שלה בתחום הצומח של שבבי בינה מלאכותית. להערכתה, מדובר בשוק הצפוי להגיע להיקף של כ-25 מיליארד דולר עד לשנת 2024. מתוך זה, שוק מעבדי ה-AI למרכזי נתונים צפוי להגיע להיקף של כ-10 מיליארד דולר.

חברת הבאנה פיתחה שני מעבדי בינה מלאכותית לרשתות נוירוניות: מעבד אימון ומעבד הסקות. בסוף 2018 היא הכריזה על המעבד Goya HL-1000, המשמש כמנוע לייצור הסקות (inferencing) ברשתות לימוד עומק (deep learning). בין השאר, פייסבוק התקינה אותו במערכת הבינה המלאכותית שלה, Glow. בחודש יוני 2019 היא הכריזה על מעבד אימון הרשתות הנוירוניות Habana Gaudi, שלהערכתה הוא מאפשר לייצר מערכות אימון בעלות תפוקה גבוהה פי ארבעה בהשוואה למערכות אימון המבוססות על מעבדים גרפיים (GPU). בכך השלימה החברה את הצגת חבילת השבבים שאותה היא מפתחת עבור יישומי בינה מלאכותית.

כרטיס מחשב עם מעבד האימון "גאודי" של הבאנה לאבס
כרטיס מחשב עם מעבד האימון "גאודי" של הבאנה לאבס

חברת הבאנה לאבס הוקמה בשנת 2016 על-ידי דוד דהן ורן חלוץ, יוצאי חברת פריימסנס שנמכרה לאפל ב-2013 תמורת 345 מיליון דולר. אביגדור וילנץ היה המשקיע הראשון ומשמש כיום כיו"ר החברה. מאז הקמתה היא גייסה כ-120 מיליון דולר. הגיוס האחרון, בהיקף של 75 מיליון דולר, הושלם בנובמבר 2018 בהובלת קרן אינטל קפיטל. כיום החברה מעסיקה כ-150 עובדים, רובם במגדלי עזריאלי בתל אביב ובקיסריה.

"הרכישה מקדמת את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלנו, השואפת לספק ללקוחות פתרונות מקצה הרשת החכמה עד למרכז הנתונים" אמר מנהל קבוצת פלטפורמות הנתונים באינטל, נבין שנוי. "הבאנה תזניק את היצע הבינה המלאכותית שלנו למרכזי נתונים. הקניין הרוחני והמומחיות של שתי החברות יספקו ביצועי מחשוב ויעילות ללא תחרות לעומסי AI במרכזי הנתונים". אינטל מעריכה שהכנסותיה מתחום הבינה המלאכותית ב-2019 יסתכמו בכ-3.5 מיליארד דולר, גידול של כ-20% בהשוואה ל-2018.

העיסקה הזאת הופכת את אביגדור וילנץ ליזם העל של ישראל ולאחד מהיזמים המוצלחים בעולם. בשנת 2998 הוא מכר את חברת גלילאו למארוול תמורת כ-2.7 מיליארד דולר. בשנת 2015 הא מכר את אנפורנה לאמזון תמורת סכום הנאמד בכ-350-375 מיליון דולר, וכעת הוא סוגר עיסקה של 2 מיליארד דולר.

עוד על הבאנה לאבס: Habana Labs

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות