אחרי אינוויז, גם פורסייט תשתמש בסימולטור של קוגנטה

24 דצמבר, 2019

קוגנטה פיתחה סימולטור לבדיקת מערכות חישה לרכב, החוסך במספר נסיעות המבחן הדרושות. בעוד המערכת של אינוויז מתבססת על חיישן לייזר, פורסייט פיתחה מערכת המתבססת על ארבע מצלמות

אחרי שבשבוע שעבר הודיעה אינוויז (Innoviz) שהיא תשתמש בסימולטור של קוגנטה (Cognata) לבדיקת חיישן ה-LiDAR שלה, דיווחה קוגנטה שיצרנית ישראלית נוספת של מערכת חישה לרכב, פורסייט (Foresight), תבדוק את ביצועי מערכת החישה שלה באמצעות הסביבה הווירטואלית של קוגנטה, המדמה תרחישי דרך שונים. בעוד שטכנולוגיית החישה של אינוויז מתבססת על חיישן לייזר, מערכתQuadSight  של פורסייט (בתמונה למעלה), מתבססת על שימוש במצלמות: שתי מצלמות אינפרא-אדום ושתי מצלמות אור נראה, המספקות יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמה את אופן הראייה של העין האנושית.

המערכת משתמשת באלגוריתם המתיך את המידע המגיע מהמצלמות, ומייצר מודל תלת-מימדי דינמי של סביבת הרכב. הבדל מעניין נוסף בין שתי המערכות הוא בתוכנת הראייה הממוחשבת. אינוויז השקיעה רבות בפיתוח תוכנה מתקדמת שתדע לבנות מאותות הלייזר תמונה תלת-ממדית ולסווג את האובייקטים. המערכת של פורסייט מתבססת על גילוי בלבד של האובייקט שעשוי להוות מכשול. מכיוון שהיא לא מסווגת אותם, היא אינה צריכה לעבור אימון.

מי יכול לנסוע 11 מיליארד מייל?

להערכת החברה, בניגוד למערכת שלה, מערכות חישה מתחרות מצריכות אימון רב הדרוש לסווג את האובייקטים השונים ולבנות ספריית אובייקטים מקיפה. פורסייט דיווחה כי בנסיעות המבחן שערכה עד כה, המערכת שלה הציגה יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100%, תוך מזעור התרעות שווא, בכל תנאי מזג אוויר או תאורה, לרבות תנאים ירודים של חשיכה מוחלטת, גשם, ערפל וסינוור. החברה גם דיווחה על מכירת מספר מערכות ליצרניות רכב באירופה, ארצות הברית, סין ויפן, לצורך בדיקת ביצועיהן.

חברת קוגנטה פיתחה סימולטור המאפשר ליצרניות רכב ולחברות המפתחות מכוניות אוטונומיות לקצר באופן משמעותי את שלב נסיעות המבחן, באמצעות ביצוע של נסיעות המבחן בסביבה וירטואלית המדמה את העולם האמיתי. מנכ"ל החברה, דני עצמון, הסביר בעבר ל-Techtime שלהערכת חברת המחקר ראנד יש צורך בנסיעה של 11 מיליארד מייל כדי להביא רכב אוטונומי לרמת נהיגה אנושית, המוגדרת כ-1.9 הרוגים לכל 100 מיליון מייל. עצמון: "בשיטת לימוד רגילה באמצעות נסיעה בכבישים, נדרשות לכך כמה מאות שנים. לכן יש צורך בסימולציה הפועלת במקביל ובקנה מידה שרק הענן מספק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: פורסייט , קוגנטה