אייסייט חתמה על שותפות עם גרופו אנטולין

5 ינואר, 2020

גרופו אנטולין היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של חלקים ומערכות לפנים הרכב. שתי החברות ישווקו ליצרניות רכב את חיישני ניטור הנהג והנוסעים של אייסייט

חברת אייסייט (Eyesight) תמה על שיתוף פעולה משמעותי נוסף עם חברת Tier-1 מובילה בשוק האוטומוטיב העולמי. החברה מהרצליה, שפיתחה מערכת חישה לניטור התנהגות הנהג והנוסעים בתוך המכונית, הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה מסחרי עם גרופו אנטולין (Grupo Antolin) הספרדית, אחת היצרניות הגדולות בעולם של רכיבים ומערכות לפנים המכונית. במסגרת השותפות, שתי החברות יספקו מערכות ניטור נהג ונוסעים ליצרניות רכב ברחבי העולם.

אייסייט פיתחה מערכת חישה ושליטה המיועדת לפנים הרכב ומשמשת בראש ובראשונה למעקב אחר רמת העירנות של הנהג וזאת באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת, המבוססת על ראיית מכונה ובינה לאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, האופן שבו הוא בוהה ועוד, ומתריעה בפניו בכל פעם שרמת עירנותו יורדת. המערכת גם עוקבת אחר שאר הנוסעים ברכב ויודעת, למשל, לספור את מספר הנוסעים או להתריע על שכחת ילדים במושב האחורי.

בנוסף, המערכת גם ניתנת לשילוב במערכות המידע והבידור (Infotaiment) האלקטרוניות ובמערכות מיזוג האוויר, ומאפשרות לנהג להפעיל את יישומי המערכות הללו באמצעות מחוות יד פשוטות. כך למשל, הנהג יכול לענות לשיחות טלפון נכנסות ולשלוט במסך התצוגה ברכב באמצעות מחוות יד פשוטות כגון סימון בשתי אצבעות, מבלי לגעת במסך השליטה או להסיט את מבטו מהנסיעה.

למרות שהטכנולוגיה של החברה יכולה להתאים ליישומים בתחומים נוספים כמו בית חכם, שליטה במכשירים חכמים, רובוטיקה ועוד, אייסייט ממוקדת בשנים האחרונות בתחום האוטומוטיב, וכבר דיווחה על מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים בתחום עם LG, סמסונג, HZAT הסינית, ובנובמבר דיווחה על  זכייה בחוזה להטמעת מערכותיה בשני דגמים של יצרן רכב אמריקאי. גרופו אנטולין מייצרת מגוון רחב של חלקים לפנים הרכב, כגון ריפודים לגגות, חלונות ומגני שמש, גופי תאורה וחיווט, חגורות בטיחות, כריות אוויר, אנטנות ועוד. החברה מעסיקה כ-25 אלף עובדים ב-155 מרכזי פעילות ומתקני ייצור ב-25 מדינות בעולם, וב-2018 הכנסותיה הסתכמו ב-5.4 מיליארד אירו. ב-2015 רכשה את חטיבת החלקים לפנים הרכב של ספקית המערכות Magna ב-650 מיליון אירו.

שני שליש מתאונות הדרכים – בגלל הסחות דעת

על פי מחקר של חברת הביטוח Atlas, כשני שליש מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהסחת דעת של הנהג. כלי רכב אמנם מצוידים כיום במערכות בטיחות מתקדמות כגון בקרת נתיב ובלימה אוטומטית. ואולם, לצד השיפור בבטיחות, מערכות אלה עשויות ליצור לעיתים תחושת שאננות ואשליית בטיחות, שעלולות לגרום לנהג לבצע פעולות מסוכנות כמו שליחת הודעות במהלך הנסיעה.

על כן, לצד מערכות בטיחות המופנות כלפי הכביש, יש חשיבות למערכות המופנות כלפי פנים הרכב אשר עוקבות אחר דריכותו של הנהג ומאפשרות לו לבצע פעולות שונות מבלי להסיט את עיניו מהדרך. גם הרגולטור כבר מתחיל להפנים זאת. כך למשל, התוכנית האירופית לדירוג כלי רכב חדשים (Euro NCAP), המעניקה לכל דגם רכב ציון בטיחות, הודיעה כי החל מ-2020, תכלול בהערכות הבטיחות שלה את הצורך במערכות ניטור נהג.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אייסייט , גרופו אנטולין