סולאר-אדג' חולשת על 60% מהשוק הסולארי הביתי בארה"ב

6 ינואר, 2020

על-פי דו"ח של ווד מקנזי, נתח השוק של סולאר-אדג' גדול יותר מפי שלושה מאשר המתחרה הקרובה ביותר. זהו כיבוש בזק: ב-2012 היא החזיקה בפחות מ-2% מהשוק

דו"ח חדש מלמד על הדומיננטיות הגדולה שהשיגה סולאר-אדג' (SolarEdge) למול מתחרותיה בשוק הפאנלים הסולאריים לבתי מגורים בארצות הברית, אחד השווקים האסטרטגיים עבור החברה. כך עולה מדו"ח US PV Leaderboard של חברת Wood Mackenzie, המדרגת את החברות המובילות בכל שרשרת האספקה של השוק הסולארי בארצות הברית. כ-60.5% מהפאנלים הסולאריים שהותקנו בבתי מגורים בארצות הברית במחצית הראשונה של 2019, כללו ממירי הספק של סולאר-אדג'.

מדובר בנתח שוק גדול יותר מאשר פי שלושה בהשוואה למתחרה המדורגת במקום השני, חברת Enphase, שסיפקה ממירים לכ-19.2% מהפאנלים הסולאריים באותה תקופה. השליטה הנוכחית של סולאר-אדג' מרשימה במיוחד לאור העובדה שלפני שנים ספורות בלבד אחיזתה בשוק המגורים האמריקאי היתה שולית. ב-2012 נתח השוק של סולאר-אדג' בפלח זה עמד על כ-1.7%, וב-2013 היא דורגה במקום החמישי עם 4.5% בלבד מהשוק.

מלחמת הסחר דחקה את המתחרות הסיניות

גם השוק עצמו צומח בקצב מהיר: ברבעון השלישי של 2019 הותקנו בבתי מגורים בארצות הברית מספר שיא של פאנלים סולאריים, בהספק כולל של 712 מגה-וואט, יותר מהיקף ההתקנות בשנת 2013 כולה. לפני מספר שנים מצב העניינים בשוק המגורים בארצות הברית היה מורכב הרבה יותר. ב-2016 וב-2017 חלה האטה משמעותית בקצב ההתקנות, וגם הסביבה התחרותית היתה מאתגרת וצפופה יותר, עם הכניסה של יצרניות סיניות, ובראשן וואווי, שאנליסטים רבים העריכו שתכבוש נתח שוק נכבד בזכות מחירים זולים. אולם, הסתבכות וואווי עם הממשל האמריקאי בשנה שעברה, ומכסי המגן שהוטלו על מוצרים סיניים במסגרת מלחמת הסחר, דחקו את הסינים מהשוק וסולאר-אדג' מילאה מהר מאוד את הוואקום שנוצר.

עם זאת, השגשוג הנוכחי מושך לשוק הזה מתחרות חדשות שעשוייות להגביר את התחרות. אחת מהן היא יצרנית הגנרטורים ג'נוראק (Genorac), חברת ענק עם הכנסות של יותר מ-2 מיליארד דולר בשנה, שסימנה את שוק המגורים הסולארי בארצות הברית כאחד ממנועי הצמיחה הבאים שלה. בשנה האחרונה רכשה ג'נוראק מספר חברות בתחום הסולארי הביתי ולפני מספר חודשים השיקה את המוצר הראשון שלה הפונה לשוק זה, מערכת אחסון אנרגיה ביתית הכוללת בתוכה גם ממיר למיצוי הספק.

ראוי שבשנים האחרונות הצליחה סולאר-אדג' לגוון מאוד את תמהיל ההכנסות שלה ולהפחית משמעותית את התלות שבשוק האמריקאי, שבעבר היה אחראי לרוב הכנסותיה וכיום תופס רק כ-41% ממכירותיה. ברבעון השלישי של 2019 רשמה סולאר-אדג' הכנסות שיא של 410 מיליון דולר, גידול של 73% בהשוואה שנתית.

  • הגרפים בכתבה מתוך הדו"ח של Wood Mackenzie
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , מחקרים ונתוני שוק , קלינטק , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סולאר-אדג'