קואלקום הטמיעה את ג'נגו במחשב הנהיגה החדש

13 ינואר, 2020

תוכנת ניטור הנהג הישראלית שולבה בפלטפורמת Snapdragon Ride שקואלקום פיתחה בחשאי וחשפה בשבוע שעבר ב-CES. מנכ"ל ג'נגו ל-Techtime: "עבדנו עם קואלקום כדי שהתוכנה תרוץ באופן אופטימלי"

חברת קואלקום (Qualcomm) הפתיעה את התעשייה באחת מההכרזות המעניינות ביותר בכנס CES 2020 שננעל בשבוע שעבר בלאס-וגאס: היא חשפה את פלטפורמת הנהיגה האוטונומית Snapdragon Ride, שמיועדת לספק את כל יכולות המחשוב והעיבוד עבור מערכות ADAS, מערכות בידור-מידע ובעתיד גם נהיגה אוטונומית. הפלטפורמה החדשה פותחה בחשאי במשך 7 שנים, ומציבה את קואלקום בתחרות ישירה מול אינטל-מובילאיי ומול אנבידיה.

פלטפורמת Snapdragon Ride כוללת מעבד CPU מרובה-ליבות, מאיץ ומעבד גרפי (GPU). עליהם מותקנים אלגוריתמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. במקביל להכרזה, קואלקום גם חשפה שיתופי פעולה עם יצרניות רכב ומערכות רכב שישתמשו בפלטפורמה החדשה. בהן: Denso, Sasken, וג'נרל-מוטורס שהחל מ-2023 תבסס את מערכות ה-ADAS במכוניותיה על הפלטפורמה של קואלקום. למרות שנכנסה לזירה בפיגור של כמה שנים לעומת אינטל ואנבידיה, שיתופי הפעולה האלו ממצבים את קואלקום בעמדת פתיחה טובה. להערכתה: כבר ב-2020 יגיעו הכנסותיה מתחום הרכב להיקף של כ-1.5 מיליארד דולר.

ניטור נהג באמצעות מצלמות פשוטות

מתברר שבתוך האקוסיסטם שהציגה קואלקום השתלבה במקום מרכזי גם חברת ג'נגו (Jungo) הישראלית, שפיתחה תוכנת ניטור פנים-הרכב (in-cabin) והתנהגות הנהג. קואלקום החליטה לספק את הפתרון של ג'נגו כברירת-המחדל בפלטפורמה שלה עבור יישומי ניטור נהג, החלטה בעלת חשיבות עצומה לחברה הישראלית. בשיחה עם Techtime גילה מנכ"ל ג'נגו, אופיר הרבסט, ששתי החברות עובדות זמן רב על הפרוייקט.

היעד המרכזי היה להבטיח שהאלגוריתמים של ג'נגו ינצלו בצורה היעילה ביותר את החומרה של קואלקום. הרבסט: "אומנם ההסכם שלנו עם קואלקום אינו בלעדי, אך העובדה שהם שילבו את הפתרון שלנו כחלק מהצגת פלטפורמת הנהיגה החדשה שלהם ב-CES, אומרת הרבה מאוד". האלגוריתמים של ג'נגו מאפשרים לזהות, באמצעות מצלמות בתוך הרכב הפונות פנימה, את זווית הראש והגוף, כיוון המבט וקצב מצמוץ העיניים ל הנהג.

ניתוח הפרמטרים האלה מאפשר לדעת האם הנהג נרדם או מגלה סימני עייפות, האם הוא מרוכז בדרך שלפניו או משתמש בטלפון הנייד ואפילו אם הוא חגור כהלכה. בנוסף, האלגוריתמים של החברה גם מספקים פתרונות ניטור נוספים, כמו מספר הנוסעים ברכב והאם נשכחו בו ילדים. הטכנולוגיה של ג'נגו מאפשרת לספק יישומי ניטור באמצעות מצלנמות אופטיות פשוטות ולא באמצעות חיישנים יקרים ומורכבים.

הרגולציה מחייבת לנטר את פנים הרכב

מערכות עזר בטיחותיות ברכב (ADAS) מספקות לנהג התראות מפני סכנות בכביש, שיפרו מאוד את הבטיחות בדרכים, אולם הן לא נותנות מענה לגורם המרכזי לתאונות: חוסר תשומת לב של הנהג. גם הרגולטור הכיר בצורך במערכות משלימות, הבוחנות את המתחולל בתוך הרכב. באוגוסט 2018 החליט האיחוד האירופי לחייב את יצרניות רכב בהתקנת מערכות ניטור נהג (Driver Monitoring System) בדגמיהן החדשים, כתנאי לקבלת דירוג הבטיחות הגבוה NCAP.

להערכת חברת המחקר Strategy Analytics, מספר המערכות לניטור נהג בתעשיית הרכב יגדל מ-13 מיליון ב-2019 ל-42 מיליון ב-2025. "הגורם המרכזי שדוחף את התחום הזה הוא כמובן הרגולציה, מאחר שהיא מחייבת את היצרניות להתקין מצלמות הפונות אל פנים-הרכב. אבל יצרניות מבינות שהמצלמות יכולות לשמש ליישומי בטיחות ונוחות נוספים, וגם לחסוך את הצורך בחיישנים אחרים, כמו למשל חיישני משקל בכסא הנהג".

לצד קואלקום, לג'נגו יש שיתופי פעולה דומים גם עם החברות עם רנסאס, אנבידיה ו-LG. לדברי אופיר, שיתופי הפעולה האלה מגדילים את יכולת החדירה של החברה לשוק האוטומוטיב. "הם מאפשרים ליצרני הרכב להשתמש בפתרון שלנו באמצעות המערכות הקיימות כבר בשוק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , SOFTWARE , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אופיר הרבסט , ג'נגו , קואלקום