מוראטה רכשה טכנולוגיה ליצירת תחושת מישוש מרחוק

13 ינואר, 2020

באמצעות מרעדים זעירים המותקנים על-גבי משטח חישה, החברה מייצרת חוויות מישוש ריאליסטיות דוגמת תחושת חיספוס, חלקות, גמישות המשטח והפעלת כוח של המשטח על כף-היד

יצרנית השבבים היפנית מוראטה (Murata Manufacturing) רכשה את חברת MIRAISENS היפנית, אשר פיתחה טכנולוגיה המסוגלת לייצר תחושות מישוש מורכבות בכל אבזר המוחזק בידי המשתמש. התחושות כוללות הרגשת תחושת לחץ, חיספוס, כיווני משיכה, קשיחות וגמישות המשטח ועוד. החברה העריכה שלטכנולוגיה הזאת יהיה שימוש נרחב במשחקי מחשב וביישומי רפואה מרחוק, שבהם יש לתחושת המישוש חשיבות רבה. הטכנולוגיה של החברה קיבלה את הכינוי 3DHaptics. היא מבוססת על חומרה פשוטה וזולה מאוד: מרעדי LRA זעירים (Linear Resonant Actuators) המצויים בשוק בשפע.

מרעדי LRA הם אבזרים זעירים שבהם סליל קטן מרעיד מסה מגנטית בהתאם לתדר ולעוצמת הזרם בסליל. חברת MIRAISENS הוקמה בשנת 2014 לאחר שמייסדה והטכנולוגג הראשי, נוריו נקמורה, גילה ששימוש במרעדים יכול ליצור תחושה מדומה במוח של משטחים ממשיים (Illusionary Haptics). החברה פיתחה גרסה חדשה של מרעדי LRA בעלי גמישות תנועה גדולה יותר בשם WLA – Wide-range Linear Actuator, ורשמה פטנטים על אלגוריתמים המייצרים תחושות מישוש כמו מגע עם שיש, חיספוס של בטון, תחושת הפעלת כוח, תחושת משיכה וכדומה.

המוצר של החברה בצורת אבזר שהמשתמש מחזיק ביד, ומעביר אליו תחושות בהתאם לסיטואציה הרלוונטית ביישום שאותו הוא מפעיל, אם זה משחק מחשב, שליטה מרחוק במערכת מכנית, מישוש אובייקט וכדומה. היקף העיסקה לא נמסר מכיוון שהיקפה זניח מבחינת ההכנסות של החברה, אולם מוראטה מסרה שהיא תשלב את הטכנולוגיה במוצרים שלה. נשיא ומנכ"ל החברה, צוניאו מוראטה אמר שטכנולוגיות חדשות כמו הדור החמישי יביאו לגידול במספר המצבים שבהם יש לספק חווייה דמויית מגע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מדע , מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: Murata , מוראטה