קרן בירד תשקיע 8 מיליון דולר ב-9 פרויקטים חדשים

21 ינואר, 2020

הפרויקטים שנבחרו יתמקדו בטכנולוגיה חקלאית, רפואה דיגיטלית, סייבר ואבטחת מידע, מדעי החיים, קלינטק, ומחשוב קוונטי

קרן בירד (Bird Foundation), הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב, אישרה השקעות בסך של 8 מיליון דולר ב-9 פרויקטים חדשים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות. בנוסף למענקים יזכו הפרויקטים למימון מהמגזר הפרטי כך שסך ההשקעה בפרויקטים יגיע ל-18 מיליון דולר

הפרויקטים שאושרו הם Advanced MemTech הישראלית ו-Agar Corporation יפתחו טכנולוגיות אשר מבוססות על ממברנות להפרדה בין מים לנפט עבור תעשיות הנפט והגז. AgroScout הישראלית ו-Birdstop האמריקאית יפתחו מערכת אוטונומית "אגרונום דיגיטאלי" המבוססת על רחפנים ומערכת עגינה לאיסוף מידע ובינה מלאכותי לניתוח מידע אגרונומי. DosentRx הישראלית ו-Contents Trader יפתחו טכנולוגיה לניהול ומעקב של טיפול תרופתי ביתי והטמעה במערכת בתי המרקחת הייחודיים בארצות הברית.

Fluence הישראלית ו-Energy Systems Group האמריקאית יפתחו וידגימו במשותף תהליך חדשני ויעיל אנרגטית לסילוק חנקן במכוני טיהור שפכים. GaitBetter הישראלית ו- Spaulding Rehabilitation Network האמריקאית יפתחו מערכת לאימון יכולות מוטוריות-קוגניטיביות לשיקום הליכה לאחר אירוע מוחי באמצעות שילוב טכנולוגיית מציאות מדומה. MDI Health Technologies הישראלית ו-Thermo Fisher Scientific האמריקאית יפתחו מערכת למתן טיפולים תרופתיים מדויקים ומותאמים אישית. Nanolock Security הישראלית ו-Micron Technology האמריקאית יפתחו פתרון אבטחת סייבר למניעה וניטור של התקפות מתמשכות. ncoHost הישראלית ו-RayBiotech Life האמריקאית יפתחו מערכת לחיזוי תגובת חולי סרטן ריאה לטיפול באימונותרפיה. Raicol Crystals הישראלית ו-Qubitekk האמריקאית יפתחו מקור פוטוני שזור, ממוזער ויעיל למחשוב קוונטי.

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד (בתמונה למעלה): "בתום 2019, ציינה קרן בירד אבן דרך משמעותית באישור של 1000 פרויקטים בין חברות ישראליות ואמריקאיות, מאז הקמתה בשנת 1977. תשעת הפרויקטים שנבחרו במחזור זה משקפים את מגוון תחומי השותפות בהן תומכת הקרן. הענקת המענקים מהווה השתתפות בסיכון המצוי בפיתוח המשותף אשר יאפשר לחברות לגייס משאבים קריטיים במטרה לקצר את זמן ההגעה לשוק".

מכירות של 10 מיליארד דולר

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח של טכנולוגיה משותפת או מוצר משותף. הקרן תומכת בפרויקטים אשר אושרו על ידי מועצת המנהלים של הקרן באמצעות מתן מענקים מותנים של עד מיליון דולר לצורך מימוש הפרויקט.

במהלך 42 שנות קיומה תמכה בירד בכ-1,000 פרויקטים בהשקעה כוללת של יותר מ-360 מיליון דולר, מתוכם כ-110 מיליון דולר הוחזרו לקרן כתמלוגים. להערכת הקרן, כלל הפרויקטים שהבשילו למוצר מסחרי הניבו עד כה מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

שיתופי הפעולה שנרקמו תחת הקרן הצמיחו לאורך השנים שורה ארוכה של הצלחות טכנולוגיות ומסחריות. כך למשל, הגלגל החכם של חברת סופטוויל לכסאות גלגלים, אשר בנוי מסיבי-פחמן וכולל בולם זעזועים מובנה ובכך הופך את הנסיעה לחלקה יותר גם בדרכים משובשות, פותח במסגרת תוכנית פיתוח משותפת, שנתמכה על ידי קרן בירד, עם חברת Crawford composite מדנבר, העוסקת בייצור סיבי פחמן וחלקים מרוכבים. גם המכשיר של אינסייטק לטיפול ברעד ראשוני באמצעות קרינת אולטרה-סאונד, ומערכת השלד החיצוני של ReWalk לסיוע בתהליכי שיקום של נפגעי עמוד שדרה, פותחה בשיתוף חברות אמריקאיות בתמיכת קרן בירד.

בירד אמנם אינה קרן הון-סיכון אלא יותר קרן עידוד, אך היא כן בוחרת את הפרויקטים שלה בקפידה ובהליך תחרותי על פי סטנדרטים טכנולוגיים ופוטנציאל מסחרי. גם לאחר הענקת המענק, בירד ממשיכה לעקוב אחר התקדמות הפרויקטים, וזאת מאחר שבמקרה שהפיתוח מבשיל למוצר מסחרי בירד זכאית לקבל תמלוגים מהמכירות עד גובה של 150% מסכום המענק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: קרן בירד