גילת נמכרת למתחרה האמריקאית ב-577 מ' דולר

29 ינואר, 2020

הרוכשת היא Comtech Telecom מניו יורק, המספקת גם היא מערכות תקשורת ושירותי תקשורת לוויינית. גילת תמשיך לפעול באופן עצמאי מישראל כחברה בת בבעלות מלאה של קומטק, ובניהולו של המנכ"ל הנוכחי יונה עובדיה

חברת התקשורת האמריקאית Comtech Telecommunucation, שבסיסה בניו-יורק, תרכוש את חברת גילת רשתות לוויין (Gilat), כך הודיעו היום שתי החברות. לפי תנאי העסקה, קומטק תרכוש את גילת בעסקת מזומן ומניות בהיקף של 577 מיליון דולר: 70% ישולם במזומן ו-30% במניות קומטק. העסקה משקפת לגילת שווי חברה של 577 מיליון דולר, שהוא גבוה רק במעט משווי החברה לפי מחיר הנעילה של מניית גילת אמש בנסד"ק. בעקבות ההודעה חלו ירידות חדות במחיר המנייה של שתי החברות (גרף למטה).

המתחרות מתאחדות

ביחד, החברה המשותפת תעסיק כ-3,000 עובדים והכנסותיה צפויות להסתכם בכמעט מיליארד דולר בשנה. להערכת גילת, מכירותיה בשנת 2019 יסתכמו ב-260-270 מיליון דולר. מכירות קומטק צפויות להסתכם בכ-712-732 מיליון דולר. למרות זאת, גילת לא נעלמת מהתמונה הישראלית: היא תמשיך לפעול מפתח תקווה כחברה עצמאית הנמצאת בבעלותה המלאה של קומטק. היא שמור על העובדים, המתקנים ועל המותג שלה. החברה תנוהל על-ידי המנכ"ל יונה עובדיה עובדיה וסמנכ"ל הכספים עדי צפדיה, אשר ימונה גם כסמנכ"ל אינטגרציה, לצורך ביצוע הרכישה.  

קומטק נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-900 מיליון דולר, ולמעשה מתחרה בגילת במספר קווי מוצר בשוק התקשורת הלוויינית. קומטק מפתחת פתרונות  לתקשורת לוויינית כמו ציוד לתחנות קרקעיות, מודמים, אנטנות, מקמ"שים ותוכנות לאופטימיזציה של רוחב הפס הלווייני. החברה פעילה (באמצעות חברה-בת) גם בתחום התקשורת בגלים מילימטריים "מעבר לאופק".  לקוחותיה מגיעים מהמגזר הביטחוני, המגזר הממשלתי וספקיות תקשורת בשוק הטלקום המסחרי.

הסכם הצבעה משותפת של בעלי 45% מהמניות

חברת גילת עוסקת עוסקת בפיתוח ויצור ושיווק של פלטפורמת רשת תקשורת לוויינית מבוססת ענן, מודמים במהירות גבוהה, אנטנות ניידות, מגברי מצב-מוצק (SSPA) וממירי תדרים (BUC) להספקים גבוהים. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי (34%). פרד קרונברג, יו"ר ומנכ"ל Comtech, אמר שהביקוש הגובר לקישוריות והזמינות הגדלה של רוחב פס לווייני זול, "הופכים תקופה זו אידיאלית למיזוג ואפשרות להציע ללקוחות של שתי החברות את הטכנולוגיות הטובות מסוגן".

לדבריו, "גילת הינה חברה יוצאת דופן שפיתחה טכנולוגיה ייחודית ומוצרים מובילים, הנתמכים ביכולות גבוהות של מחקר ופיתוח". חברת גילת תכנס אסיפת בעלי מניות כדי לאשר את העיסקה. בהודעה משותפת של שתי החברות נמסר שלפני חתימת העיסקה נחתמו הסכמי הצבעה משותפת עם משקיעים וגופים המחזיקים ב-45% ממניות גילת, ותומכים במיזוג. מעניין לציין שקומטק הודיעה שהיא מתכננת להירשם כחברה דואלית, ולהיסחר במקביל לנסד"ק גם בבורסה בתל אביב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: גילת