איתמר מדיקל מגייסת 30 מיליון דולר בנסד"ק

29 ינואר, 2020

התפנית האסטרטגית שהחברה ביצעה באמצעות מיקוד בשוק הקרדיולוגיה מוכיח את עצמו: המכירות צמחו ושווי החברה בבורסה כמעט והוכפל. גיוס ההון החדש נועד להאיץ את הפיתוח והמכירות

חברת איתמר מדיקל (Itamar Medical) מקיסריה מתחילה בתהליך גיוס הון בבורסה האמריקאית בהיקף של 30 מיליון דולר. ההון שיגוייס מיועד לממן את הרחבת מאמצי השיווק וגיוס אנשי שיווק ומכירות, השקעה בטכנולוגיות מידע ומימון המשך המו"פ וניסויים קליניים. בחודש מרץ 2019 נכנסה איתמר מדיקל לבורסת נסד"ק וגייסה 14.68 מיליון דולר באמצעות הנפקה פרטית למשקיעים בישראל ובארצות הברית. איתמר מדיקל החליטה להצטרף לנסד"ק כדי להיחשף בפני משקיעים מארה"ב.

גיוס ההון הנוכחי מגיע במועד מושלם עבור החברה. מנייתה בנסד"ק ובתל אביב כמעט הכפילה את שווייה בשלושת החודשים האחרונים ועלתה ממחיר של 8 דולר בסוף אוקטובר 2019 למחיר של 14.80 דולר כיום, המעניק לה שווי שוק של כ-161 מיליון דולר. החברה מספקת פיתרון לטיפול ולאבחון בלתי פולשני של הפרעות נשימה בשינה. מוצר הדגל שלה הוא המכשיר WatchPAT אשר מולבש על כף ידו של המטופל (בדומה לשעון), וכולל חיישן אופטי המורכב על אצבעו של המטופל.

החיישן מזהה שינויים בנפח זרימת הדם בקצה האצבע במהלך השינה, ובאמצעות ניתוח המידע הזה הוא מזהה בעקיפין את השינויים בפעילות מערכת העצבים הסימפתטית, אשר עשויים להעיד על הפרעות בשינה. המכשיר מבוסס על טכנולוגיית PAT – Peripheral Arterial Tone של החברה, אשר פותחה במשך 20 שנה ומוגנת באמצעות 40 פטנטים. במקור היא נועדה לאתר פגמים בשכבה הפנימית של כלי-הדם (אנדותלית), אשר אחראית לגמישות כלי הדם, ובכך לזהות התפתחות מצבי סיכון לבביים.

בתחום הזה היא משווקת את המכשיר EndoPAT, אולם החברה לא הצליחה לייצר מכירות בשוק הזה, והתאימה את הטכנולוגיה לטיפולים בהפרעות שינה. בחודשים האחרונים החברה דיווחה על עלייה משמעותית במכירות: ברבעון האחרון של 2019 צמחו המכירות ב-46% בהשוואה לרבעון המקביל, להיקף של כ-9.7 מיליון דולר. המכירות ב-2019 צפויות להסתכם בכ-31 מיליון דולר, בהשוואה לכ-24.2 מיליון דולר ב-2018. החברה צופה המשך הצמיחה ב-2020, למכירות בטווח של 39-42 מיליון דולר.

הטכנולוגיה עמדה במספר אבני דרך משמעותיות: באוגוסט 2018 התקבל אישור FDA לשיווק מערכת WatchPAT300, בפברואר 2019 התקבל אישור CE למכירתה באירופה, וביוני 2019 קיבל המכשיר החדש, WatchPAT One, אישור שיווק מה-FDA. זוהי גרסה של המכשיר המיועדת לשימוש חד-פעמי: לאחר הבדיקה האבזר מתחבר אל הסמארטפון באמצעות אפליקציה של איתמר מדיקל, ונישלח אל הענן של החברה, CloudPAT. שם המידע מנותח באמצעות אלגוריתם PAT והתוצאות נשלחות אל הרופא.

להערכת חברת פרוסט אנד סאליבן, המכירות של החברה צומחות מכיוון שהיא החלה להתמקד בשוק הקרדיולוגי, לאור מחקרים המראים קשר בין הפרעות בשינה לבין מחלות לב. "החברה הגיעה להחלטה אסטרטגית למקד את מאמצי השיווק והמכירות שלה בפנייה לקרדיולוגים ולספק להם בדיקות עבור דום נשימה בשינה כאמצעי מניעה למחלות רבות כגון שבץ ומחלות לב". ביוני 2019 איתמר מדיקל דיווחה על שיתוף פעולה עם Heart BioTel האמריקאית לאספקת פיתרון השינה שלה ללקוחות קרדיולוגיה של Heart BioTel בארה"ב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: איתמר מדיקל , מיכשור רפואי