ג'נגו ואנלוג יפתחו מערכת חישה מתקדמת לפנים-הרכב

17 פברואר, 2020

המערכת תכלול חיישן IR וחיישן LiDAR ותאפשר יישומים מתקדמים של זיהוי פנים ומחוות גוף. "שוק המערכות לניטור נהג צובר תאוצה"

אחרי שהכריזה בחודשים האחרונים על שיתופי פעולה בתחום האוטומוטיב עם קואלקום, אנבידיה ורנסאס, חברת ג'נגו (Jungo) מנתניה, המפתחת תוכנות לניטור פנים-הרכב (in-cabin), מדווחת על שיתוף פעולה נוסף, הפעם עם חברת הסמיקונדקטור אנלוג (Analog Device). שתי החברות הודיעו כי יפתחו יחד מערכת חישה מרובת-חיישנים לפנים-הרכב, אשר תאפשר, לצד ניטור בטיחותי של רמת הערנות והריכוז של הנהג, גם יישומים מתקדמים יותר כמו זיהוי פנים ושליטה במערכות הבידור של הרכב באמצעות מחוות גוף.

המערכת תתבסס על חיישן אינפרא-אדום, אך בשונה ממערכות ניטור נהג אחרות, המתבססות על מצלמות דו-מימד, תכלול גם חיישן LiDAR לטווח קצר של אנלוג, המייצר תמונת-עומק תלת-מימדית באמצעות מדידת זמני החזרה של הפולסים מהאובייקט. תוכנת האלגוריתמיקה של ג'נגו, Co-Driver, תבצע את עיבוד התמונה והיתוך החיישנים..

בשיחה עם Techtime אמר מנכ"ל ג'נגו אופיר הרבסט: "החיישנים משלימים זה את זה. סנסור דו-ממדי מספק, למשל, אינפורמציה טובה על מידת הפתיחה של העפעפיים וכיוון המבט של הנהג, ואילו החיישן התלת-מימד מתאים יותר לזיהוי פנים או תנוחת גוף. באמצעות היתוך חיישנים אנחנו יכולים ליהנות משני העולמות. יצרניות רכב מחפשות היום את השילוב הזה, כי הוא מספק דיוק גבוה ויתירות."

"השוק מתחיל לצבור תאוצה"

האלגוריתמים של ג'נגו מאפשרים לזהות, באמצעות מצלמות בתוך הרכב הפונות פנימה, את זווית הראש והגוף, כיוון המבט וקצב מצמוץ העיניים של הנהג.

ניתוח הפרמטרים האלה מאפשר לדעת האם הנהג נרדם או מגלה סימני עייפות, האם הוא מרוכז בדרך שלפניו או משתמש בטלפון הנייד ואפילו אם הוא חגור כהלכה. בנוסף, האלגוריתמים של החברה גם מספקים פתרונות ניטור נוספים, כמו מספר הנוסעים ברכב והאם נשכחו בו ילדים.

באוגוסט 2018 החליט האיחוד האירופי לחייב את יצרניות רכב בהתקנת מערכות ניטור נהג (Driver Monitoring System) בדגמיהן החדשים, כתנאי לקבלת דירוג הבטיחות הגבוה NCAP. להערכת חברת המחקר Strategy Analytics, מספר המערכות לניטור נהג בתעשיית הרכב יגדל מ-13 מיליון ב-2019 ל-42 מיליון ב-2025.

התוכנה של ג'נגו הוטמעה בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית החדשה Snapdragon Ride, שחשפה קואלקום בוועידת ה-CES שנערכה בחודש שעבר בלאס-וגאס, וגם בפלטפורמת המחשוב R-Car של ספקית המערכות היפנית רנסאס. "שוק מערכות הבטיחות לפנים-הרכב מתחיל לצבור תאוצה, בין היתר בשל הרגולציה. המעמד שלנו הולך ומתחזק ככל שהשותפים שלנו בוחנים את הטכנולוגיה שלנו. מלכתחילה תכננו את המוצר שלנו כדי שיוכל לעבוד עם מגוון סנסורים, מערכות הפעלה ומעבדים, וזה מגדיל את יכולת החדירה שלנו לשוק."

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אופיר הרבסט , אנלוג דיוייסז , ג'נגו